امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آیا دوران بیلبورد تبلیغاتی به سر آمده است؟

آموزشی , استاندارد , تجاری , علمی , گزارش مکتوب , هنری تاریخ انتشار: 99/08/10 بدون نظر   2569 بازدید

اندازه فونت    
  • یاداشت روز؛

۵ نکته کلیدی برای داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی اثرگذار

آیا دوران بیلبورد تبلیغاتی به سر آمده است؟ آیا با وجود رسانه‌های اجتماعی، هنوز هم تبلیغ از طریق بیلبورد تبلیغاتی مؤثر است؟

بیلبوردهای تبلیغاتی بیش از یک قرن است که به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد وجود دارند. با گذشت زمان و ظهور رسانه‌های اجتماعی تبلیغات شکل جدیدتری به خود گرفتند و همزمان این سؤال به ذهن‌ها وارد شد که آیا عمر بیلبورد تبلیغاتی به سر آمد؟ در جواب این سؤال بیلبوردهای تبلیغاتی با ادامه موفقیت خود، نشان دادند که حالا حالاها در عرصه تبلیغات حضور فعال خواهند داشت. اما آیا هر تبلیغی موفق است؟ پاسخ این سؤال قطعاً خیر است. تبلیغات موفق در این زمینه نیز مانند هر زمینه دیگری، نیازمند رعایت یکسری اصول است. با توجه به هزینه‌های بالای تبلیغات از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی اهمیت رعایت اصول و نکات اساسی بسیار ضروری‌ است. از این رو در ادامه تمامی نکات لازم برای داشتن یک تبلیغ موفق بر روی بیلبوردها را برایتان توضیح داده‌ایم. همچنین در آخر متن چند نمونه بیلبورد تبلیغاتی موفق جهانی در این زمینه را بررسی کرده‌ایم. لذا تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

۵ نکته طلایی برای داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی موفق

۱. با داشتن یک داستان، منظور خود را مستقیم بیان کنید

اگر تابلوی تبلیغات شما در کنار بزرگراهی قرار دارد که سرعت حرکت ماشین‌ها در آن زیاد است ، طراحی بیلبوردی بدون داستان که به یاد ماندنی باشد، ساده نخواهد بود. اما از آنجایی که حافظه انسان‌ها در به خاطر سپردن داستان‌ها بسیار عالی عمل می‌کند، باید داستانی خوب و مناسب داشته باشید. برای یافتن داستان مناسب برند خود باید به همان چیزی توجه کنید که می‌خواهید مردم از برند شما به یاد داشته باشند. می‌خواهید دفعه دیگری که وارد  سوپرمارکتی شدند، نام برند شما را به یاد آورند؟ یا می‌خواهید برای خوردن چلوکباب رستوران شما در خروجی بعدی بپیچند؟ پس از مشخص کردن هدف خود، باید به دنبال بیانی واضح و متناسب با برندتان باشید. ابتدا تعیین کنید که چه حسی را می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید و سپس به صورت واضح به بیان داستان‌ بپردازید.

۲. فراموش نکنید که پیام‌تان باید کوتاه، شیرین و جذاب باشد!

یک راننده در جاده به طور متوسط فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان خواهد داشت تا بتواند طرح بیلبورد شما را ببیند، متن را بخواند و پیام شما را درک کند. البته بسته به میزان ترافیک جاده ممکن است چندین بار بیلبورد را ببیند. بنابراین یکی از مهمترین قوانینی که باید دنبال کنید کوتاه بودن پیام شماست. خیلی کوتاه! بهتر است حداکثر از ۷ کلمه برای انتقال پیام‌تان استفاده کنید. در حالت کلی شاید بهتر است بگوییم که در بیلبوردها این تصاویر هستند که سخن می‌گویند. پس بیشتر سعی کنید تا با در کنار هم قرار دادن تصاویر جذاب داستانی کوتاه و با معنی تولید کنید. همچنین داستان شما نباید شامل اطلاعات بیش از حد باشد. هدف شما آگاهی‌بخشی به بیننده با بیانی ساده و جذاب است. توجه کنید که پس از انتقال پیام اولیه باید سایر اطلاعات مربوطه را در اختیار مشتری قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند شامل شماره تلفن، آدرس و … باشد

۳. ساختاری واضح و رنگارنگ داشته باشید.

یکی از مسائلی که باید در بیلبوردهای تبلیغاتی به آن توجه شود، رنگ و فونت استفاده شده است. توجه کنید که هر متنی در طرح بیلبوردتان با قلم تمیز و پررنگ چاپ شده باشد تا بهترین خوانایی را داشته باشد. همچنین هرچه فونت بزرگ‌تر باشد، راننده در زمان کوتاه‌تری قادر به خواندن و درک پیام شما خواهد بود. نکته دیگر در جذابیت بیلبورد تبلیغاتی، رنگ‌ها هستند. سعی کنید که از رنگ‌های روشن و یا یک تصویر پررنگ در طراحی خود استفاده کنید تا به سادگی نگاه‌ها را به سمت بیلبورد خود جلب کنید. تضاد رنگ‌ها در طراحی، تأثیر بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند.

۴. مخاطب خود را بشناسید.

تمامی بیلبوردهای تبلیغاتی موفق در این مورد قطعاً درست و به‌ جا عمل کرده‌اند. تبلیغ زیره در کرمان ایده جالبی نیست! شما باید  مخاطبان خود را کامل شناخته و با توجه به محل تردد آن‌ها بیلبوردتان را نصب کنید. این مرحله را تحقیقات بازار نیز گویند. شناخت مخاطب به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما با استفاده از طیف وسیعی از عوامل می‌توانید مخاطبان هدف خود را بیابید. از جمله:

  • درآمد خانوار
  • نژاد و قومیت
  • سن
  • محل

۵. برای گرفتن نتیجه صبور باشید!

تبلیغات در فضای باز شروع یک بازی طولانی مدت است. برای برنده شدن در این بازی باید صبور باشید. اگر انتظار داشته باشید که یک شبه به جواب برسید، ناامید خواهید شد. بیلبوردها با گذشت زمان است که تشخیص داده می‌شوند و  این یکی از دلایلی است که شما باید بیش از یک بیلبورد را در سطح شهر مستقر کنید.

در حالت کلی تبلیغ به وسیله بیلبورد تبلیغاتی نیازمند هزینه بالایی است و برای هر کسب‌وکاری توصیه نمی‌شود. اما اگر تبلیغ موردنظر موفق باشد؛ سروصدای بسیاری کرده و منفعت خوبی برای کسب‌وکار خواهد بود. در ادامه چند نوع موفق بیلبوردهای تبلیغاتی در سراسر جهان آورده شده‌اند.

۵ نمونه از بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی در جهان

بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب بسیار زیادی در جهان وجود دارند که در زمان‌های مختلف سروصداهای بسیاری کرده‌اند. ما در این مقاله با هم ۵ نمونه از بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی را مشاهده خواهیم کرد.

۱. بیلبورد تبلیغاتی رب گوجه‌فرنگی

این خلاقانه نیز برای تبلیغ رب گوجه‌فرنگی استفاده شده است. همانطور که مشاده می‌کنید بیشترین جذابی برای طراحی است.

۲. بیلبورد تبلیغاتی مک دونالدز

همه با مک دونالدز و تبلیغ‌های متفاوت‌اش آشنا هستیم. این بیلبورد نیز یکی از بهترین بیلبوردهای مک دونالدز شناخته می‌شود.

۳. بیلبورد تبلیغاتی کفش کوهنوردی

این بیلبورد جذاب نیز یک طرح خلاقانه برای تبلیغ برند کفش کوهنوردی است.

۴. بیلبورد تبلیغاتی جارو برقی

این تبلیغ خلاقانه از یک برند جاروبرقی را به عنوان اولین عکس مشاهده کنید! همانطور که مشاهده می‌کنید از هیچ نوشته‌ای در این بیلبورد استفاده نشده است.

۵. بیلبورد تبلیغاتی مو زن بینی

در آخر این تبلیغ جذاب برای موزن بینی را با هم مشاهده می‌کنیم. این بیلبورد قطعاٌ یکی از موفق‌ترین بیلبوردها در این زمینه است.

بیلبورد تبلیغاتی، ابزاری کاربردی و البته پر هزینه

همانطور که در این نوشته بیان کردیم، شما می‌توانید با استفاده از استفاده صحیح بیلبورد تبلیغاتی به اهداف بازاریابی خودتان دست یابید، نکته‌ای که وجود دارد این است که کسب‌وکار کمی است که در ایران بتواند از این ابزار به خوبی استفاده کند. آیا شما کسب‌وکار را می‌شناسید که به خوبی از این ابزار استفاده کند؟ یا اینکه بیلبورد تبلیغاتی است که به خاطر داشته باشید و در خاطر شما ماندگار شده باشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

،,✍️بهمن عبدالهی مدیر گروه تبلیغاتی فرهنگی ، هنری طراحان ایده نو پارس کیش

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه