امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

افتتاح و بهره برداری از پروژه های شرکت عمران ،آب و خدمات شهری در روز کیش

بیستم آبان روز کیش؛
آزاد سازی و بهره برداری از ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل کیش
مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات در مراسم روز کیش از آزاد سازی و بهره برداری از ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل درجه یک کیش خبر داد.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصادی ملی؛ آزاد سازی و بهره برداری از ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل کیش، ابوالفضل طیبی در مراسم بهره برداری ازپنج طرح عمرانی، گردشگری و زیربنایی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: ساحل جنوب شرقی مجاور پارک دلفین‌ها با مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار و ساحل برج دوقلو و مارینا به مساحت ۱۶ و نیم هکتار و ساحل طلوع کیش به مساحت ۱۴ هکتار و سواحل محدوه کرانه آزاد سازی شده و با هدف استفاده‌ی ساکنان و گردشگران به بهره برداری رسید.
ابوالفضل طیبی همچنین از تبدیل ۳ موج شکن به اسکله تفریحی در منطقه مارینا خبر داد و افزود: دو اسکله به طول ۲۰۰ متر و یک اسکله به طول ۱۰۰ متر با اجرای عملیات کف سازی و نورپردازی از امروز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
به گفته سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات:افتتاح ۲ بوستان در منطقه نوبنیاد از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.
آقازاده افزود: این ۲ پارک در مساحتی بالغ بر بیست و پنج هزار متر مربع به بهره برداری رسید.


صبح امروز همچنین ایستگاه دوچرخه هوشمند با هدف توسعه پایدار، تحقق شهر هوشمند و ترویج ورزش در کیش افتتاح شد، در مرحله اول اجرای این طرح ۲۵۰ دستگاه دوچرخه و در مرحله بعدی ۷۰۰ دسنگاه دوچرخه به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش اضافه خواهد شد.
در این طرح نسل جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با دانلود اپلیکیشن از طریق سایت www. Elipapp.i برای استفاده عموم طراحی شده است.
بهره برداری ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند در کیش
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در روز کیش ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند را افتتاح کرد.

بهره برداری ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند در کیش، ایستگاه های هوشمند دوچرخه در مرحله نخست با ٢۵٠ دوچرخه اشتراکی به منظور تسهیل در ارائه خدمات گردشگری به مسافران و ساکنین جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد.
براساس پیش بینی ها تا پایان سال تعداد ٧٠٠ دوچرخه هوشمند در این ایستگاهها توسعه داده خواهد شد.
از ویژگی های این طرح می توان به ساخت،کیفیت و فناوری نو و مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا، از جمله بدون زنجیر، ترمز دیسکی و تکنولوژی شفت درایو و بدنه آلومینیومی دوچرخه ها اشاره کرد.
بدنه آلومینیوم دوچرخه موجب کاهش خوردگی در آب و هوای کیش و جلوگیری از خرابی و دوچرخه سواری راحت برای متقاضیان می شود.
تعرفه ارائه خدمات به صورت پلکانی در نظر گرفته شده و برای هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان، یک ساعت ۱۵ هزار تومان، یک ساعت و نیم ۲۰ هزار تومان تعریف شده است.
لازم بذکر است به زودی تعرفه حق اشتراک سه روزه هفتگی، ماهانه و سالانه برای کاهش هزینه های ساکنان کیش و گردشگران ارائه خواهد شد و در این تعرفه ها تخفیف ویژه نیز در نظر گرفته شده است.
در این شیوه کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن تجهیزات دوچرخه ها و سایر وسایل حمل و نقل پاک در اپلیکیشن با انتخاب هر کدام و اسکن “کیو آر” کد قفل هوشمند آن را باز و سفر پاک خود را آغاز کند.
هزینه سفر از محل کیف پول یا به صورت آنلاین دریافت می شود و در پایان سفر پس از بستن قفل هوشمند انتخاب دکمه پایان سفر مشتری به پایان می رسد.



افتتاح سه اسکله تفریحی و رستوران مارینا
رستوران مارینا و اسکله‌های تفریحی و گردشگری در ساحل شرقی جزیره کیش با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی افتتاح شد.
در روز کیش رستوران مارینا و سه اسکله تفریحی در ساحل شرقی و محدوده مارینای کیش با ظرفیت دو موج شکن ٢٠٠ متر، یک موج شکن ١٠٠ متر طول و عرض بیش از ١٠ متر با حضور مرتضی بانک به بهره برداری رسید.
شرکت عمران آب و خدمات کیش این پروژه‌ها را با ظرفیت موج شکن‌های موجود در ساحل شرقی که بدون استفاده رها شده بود به اجرا رساند.
طراحی و اجرای روکش، نورپردازی و مبلمان شهری در سه موج شکن انجام شده است.


افتتاح پارک‌های بهارستان و آرین در کیش
پارک‌های بهارستان و آرین واقع در فاز‌های ١و٢ شهرک نوبنیاد با حضور مشاور رییس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسید.

افتتاح پارک‌های بهارستان و آرین در کیش، پارک بهارستان در زمینی به مساحت ۴٠٠٠ متر مربع و پارک آرین در زمینی به مساحت ١۶ هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است.
پارک بهارستان با کاشت ۶۶ درخت و ۴٠١ اصله درختچه، ٣١٢ پرچین و کاشت پوششی۵٠٠ متر مربع و پارک آرین با کاشت ٨۵ اصله درخت،١٣٠ اصله درختچه، ٧۵ متر پرچین،٣١٠٠متر پوششی برای ساکنان و گردشگران ایجاد شده است.
فضا‌های بازی کودکان و امکانات ورزشی و مسیر‌های پیاده متناسب در چارچوب الزامات طراحی‌های پارک‌های محلی تامین شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به تراکم جمعیتی و نیاز این مناطق؛ بتواند بخش عمده‌ای از نیاز ساکنین این منطقه را برطرف کند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه