امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تعامل گمرک با پست کیش، تنها شرط ارسال سوغات و اقلام خرده فروشی آنلاین کیشوندان به داخل کشور

اجتماعی , استاندارد , سازمان منطقه آزاد کیش , فناوری تاریخ انتشار: 99/10/24 بدون نظر   9324 بازدید

اندازه فونت    

حامد کرمانی رئیس اداره پست کیش، عزم عمومی لازم است جهت ارایه خدمات پستی ارسال سوغاتی و هدایای مردم به سر زمین اصلی از جزیره کیش


 

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی از جزیره کیش حامد کرمانی رئیس اداره پست جزیره کیش گفت عزم عمومی از جانب گمرک و سازمان منطقه آزاد کیش و حتی جوامع صنفی بزرگ کیش لازم است جهت متقاعد نمودن مسئولین گمرک برای ارایه خدمات پستی برای مردم کیش و راه اندازی فعالیت های خرد تجارت و فروش آنلاین بخصوص امکان ارسال سوغاتی و هدایای مردم کیش به سر زمین اصلی .
وی افزود از ۷ ماه قبل که بنده مسئولیت اداره پست کیش را برعهده گرفته ام بطور مستمر با مسئولین محترم گمرگ جمهوری اسلامی مکاتبه کرده و در ارتباط بوده ام ولی نتیجه ای مثبت تا بدین روز جهت گشایش کار ارسال اقلام پستی خرد و هدایای مردم به داخل کشور حاصل نشده است.
رئیس اداره پست کیش اظهار داشت این مطالبه عمومی و‌ بحق مردم کیش است خدمتی که جزو وظایف اصلی پست در هر نقطه از کشور پهناورمان می‌باشد. وی افزود متاسفانه بعلت قوانین و مقرارت گمرکی حاکم در منطقه این امر فعلا در کیش عملیاتی نشده است در حالی که سایر مناطق آزاد کشور از جمله قشم و اروند و چابهار سوغات و کالای تجاری در حد متعارف از مردم قبول و به سراسر کشور ارسال میکنند.!؟ وجود این خلاء که خدمت پستی مهم میباشد، برای مردم جزیره کیش همچنان مغفول مانده است.
وی افزود از گمرک محترم جمهوری اسلامی درخواست شده است که با استقرار مامور و ارزیاب در اداره پست این امکان را برای ارسال سوغات و هدایایی مردم فراهم نمایند. وی اضافه کرد لازم است سازمان منطقه آزاد و جامعه بازاریان کیش و نهادهای تجاری و خدماتی از وقوع این اتفاق و خدمت مهم و لازم برای مردم و جزیره کیش حمایت کرده و آستین بالا بزنند.
رئیس اداره پست کیش از ورود و توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته و پاکت پستی از طریق هوایی و زمینی و دریایی به کیش خبر داد و گفت بطور متوالی هر شب بین ساعت ۱۹ الی ۲۳ شب محموله های پستی از فرودگاه و بندرگاه دریافت و تا ۵ صبح تجزیه و جدا سازی توسط پرسنل پست صورت میپذیرد و توزیع اقلام پستی به ترتیب اولویت از ۷/۳۰ دقیقه صبح شروع و غالبا تا ساعت ۲۰ عصر توزیع ادامه میابد
وی گفت به هیچ وجه مامورین توزیع کننده اداره پست حق ورود به راه پله ها و داخل آپارتمان ها و مجتمع ها را ندارند و میبایست مردم جهت تحویل مرسوله پستی به مامور پست در درب منزل مراجعه و یا در صورت وجود نگهبان و حراست در مجموعه ها تحویل ایشان بکنند. وی ادامه داد ۴ شرکت پیمانکاری عملیات توزیع اقلام پستی در کیش را برعهده دارند و حق الزحمه خود را براساس تحویل موفق اقلام پستی به صاحبان کالا دریافت میکنند.
وی تاخیر در تحویل محموله ها و مرسوله های پستی را مربوط به کیش ندانست و گفت کالای ارسالی از شهرهای مختلف جمع آوری و کمتر از ۶۰ درصد آن هوایی حمل میشود بنابراین بیش از ۴۰ درصد اقلام پستی به دلایل امنیتی و خطر زا بودن زمینی حمل میشود که پروسه رسیدن به بندرعباس و حمل به بندرلنگه و رسیدن به جزیره از طریق دریا اندکی زمان تحویل مرسوله ها را طولانی میکند که جا دارد بابت تاخیرات بوجود آمده از مردم پوزش بخواهیم .
رئیس اداره پست کیش در ادامه گفتگو به خبرنگار اقتصاد ملی و دولتخانه کیش گفت ، سامانه http://ebazar.post.ir بعنوان سامانه بازار الکترونیک شرکت پست راه اندازی شده و ویژه فعالیین مختلف تجاری و خدماتی است جهت ارسال تولیدات و کالای عرضه شده از طریق پست، وی افزود فعالیین تجارت های آنلاین طی پروسه ای سهل به لینک پست جمهوری اسلامی متصل میشوند و کالای های خود را معرفی و بفروش رسانده و اقلام تبادله شده بین افراد جامعه در سراسر کشور از فروشنده دریافت و در اسرع وقت در هر نقطه از کشور تحویل خریدار میشود.
وی ابراز تاسف کرد و گفت فعلا در جزیره کیش این امکان فراهم نیست و این خلاء مهم خدمات پستی بجهت موقعیت تجاری و گردشگری جزیره کیش شدیدا احساس میشود امیدواریم مطالبه مردم و فعالیین تجاری و بازرگانی و خدماتی که از طریق روش های دیجیتال و آنلاین اقدام به کسب و کار و کارآفرینی میکنند بزودی رسیدگی و محقق شود. وی افزود بنده مدیر عملیاتی تجارت الکترونیک پست جمهوری اسلامی در تهران بودم مأموریت پیدا کردم خدمات تجارت آنلاین پستی را در کیش پیگیری و پیاده بکنم تا ضمن ایجاد راه ارتباطی برای ارسال هدایا و سوغات از کیش به سرزمین اصلی امکان تجارت آنلاین برای فعالیین حوزه های مختلف کیش از طریق پست را فراهم نمایم.
کرمانی رئیس اداره پست کیش در مورد شرایط ارسال اقلام پستی به خارج کشور گفت بجهت وقوع کرونا محدودیت های در راستای ارسال محموله و اوراق مردم به خارج کشور ایجاد شده و برابر ابلاغ اداره مرکزی شرکت پست، ارسال پاکت نامه و اسناد کاغذی برای خارج کشور فقط به کشورهای که پرواز دایر دارند قبول و صورت میپذیرد .
وی در مورد مخدوش بودن برخی محموله ها و بهم ریختگی لفاف بسته ها گفت اگر صاحب کالا مرسوله را بازدید بکند و کالا دست نخورده و سالم باشد طی صورت جلسه ای با حضور مسئولین تجزیه و تحویل و ناظر پست کالا تحویل و در غیر این صورت ارزیابی لازم انجام شده و خسارت پرداخت میشود.
کرمانی در مورد خدمات اداره پست کیش برای فعالیین مشاغل کیش گفت در حوزه تحویل اقلام پستی به صورت روزانه در کیش برای تمام نهادها خدمات با ارزانترین قیمت ممکن ارایه میشود وی افزود توزیع تراکت و بروشور درب به درب منازل و ادارات جزو خدمات ما در جزیره بشمار میرود. وی حداکثر میزان وزنی اقلام پستی مورد قبول از تمام نقاط ایران به کیش را برای کالاهای غیر قابل تفکیک تا ۵۰ کیلو و برای اقلام قابل تفکیک تا ۳۰ کیلو عنوان کرد وی اظهار داشت خدمات پستی متنوع برای مشتریان بابت نوع ارسال بسته پستی پیش بینی و تعریف شده است ، پست سریع و السیر و ویژه فوری و پست عادی از جمله خدمات پست کیش است وی در ادامه مصاحبه گفت اگر مرسوله های تحویلی مردم ممنوعیت پست هوایی نداشته باشند در کمتر از ۲۴ ساعت اقلام پستی بصورت ویژه تحویل گیرنده میشود .وی نرخ نامه مرسوله های پستی را در اداره پست جمهوری اسلامی پایین ترین نرخ موجود در کشور اعلام کرد و گفت لیست نرخ نامه ارسال بسته های پستی جهت رویت عموم در سایت شرکت پست ایران درج شده است.
وی افزود نرخ اقلام پستی بر اساس وزن و حجم و درون شهری درون استانی و برون استانی محاسبه و دریافت میشود. رئیس اداره پست کیش در ادامه از خدمات ویژه پست کیش پرده برداشت گفت طراحی و ارایه تمبر یادبود برای نهادها و ارگان‌ها و یادبودها و مراسم های بخش های دولتی و خصوصی در اسرع وقت انجام میشود و این تمبرها به درخواست مشتری طراحی و چاپ و تحویل میگردد و بعنوان اوراق بهادار قابل استفاده است.
ویرایش
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (110) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه