امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تعیین مدیر عاملی اقتصاد دان ، متعهد و مدبر برای جزیره کیش یک ضروریت است

اجتماعی , اقتصادی , عمران و شهرسازی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 99/12/22 بدون نظر   1169 بازدید

اندازه فونت    

تعیین مدیر عامل اقتصادان ، متعهد و مدبر برای جزیره کیش یک ضروریت است

امام جمعه کیش در نشستی با حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد که به کیش سفر کرده با انتقاد از تغییر ناگهانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در آستانه نوروز گفت: در شرایط حساس کنونی باید با دقت و تامل بیشتری در این خصوص تصمیم گیری می شد.

به گزارش دولتخانه کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تبریک ایام فرخنده عید مبعث و خیر مقدم به دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: انتصاب حضرتعالی را به سمت مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تبریک می گویم و از شما و تیم مدیریتی شما می خواهم به مناطق آتزاد به ویژه کیش نگاه واقع بینانه داشه باشد .

وی گفت : صحبت ها برای نماز جمعه آمده کرده بودم که بخشی از آن را در این جلسه مطرح می کنم .

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه باید نگاه کلی و عمیق به مناطق آزاد داشت گفت: در کشور مناطق آزاد مختلف داریم که از نظر موقعیت با هم متفاوت هستند و باید با نگاه عادلانه وواقع بینانه برای آناها تصمیم گیری شود

وی افزود: انتظار می رود شورای عالی مناطق و در راس آن دبیر شورا نگاه عمیقی به مناطق آزاد داشته باشد .

وی خطاب به حمید رضا مومنی گفت: شما در قشم سال ها سکان دار بودید و مناطق آزاد دیگر را هم می شناسید سطح مناطق آزاد موازی با هم نیست ، وزن مناطق آزاد متفاوت است آن چیزی که ما انتظار داریم و به حق است یک نگاه واقع بینانه به مجموعه مناطق آزاد است ، این نگاه می تواند جایگاه مناطق آزاد را حفظ کند.

امام جمعه کیش گفت: ما وقتی معتقدیم که در بین مناطق آزاد یک منطقه ای است که سرمایه بزرگ ملی است و از آن به عنوان کالای ایرانی یاد می کنیم و ا تعابیر واقعیت دارد و کاملا درست است انتظار می رود با مناطق آزاد را به یک شکل واحد اداره نکنیم و با رفتار عادلانه تصمیم گیری شود .

حجت الاسلام حسن زاده گفت: رفتارها باید بر اساس عدالت باشد رفتاری را که با ارس ، چابهار و اروند انجام می دهیم نمی توانیم با کیش انجام چرا که وزن و سطح این مناطق متفاوت هست .

امام جمعه کیش با انتقاد از تغییر ناگهانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در روزهای اخیر گفت: چرا در تغییرات به آبروی افراد توجه نمی کنیم ؟کیش سرمایه گران بهایی است که نباید آن را دچار مشکل کنیم .

وی خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت : البته مطمئن هستم شما هم نگاه عقلانی دارید و در مسیر عدالت و حق حرکت خواهید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: اگر هم قصد دارند مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش را تغییر دهند باید در تعیین مدیر عامل جدید نگاه درست داشته باشند و تبعات این تغییرات را درنظر بگیرند ، شتابزدگی و تصمیمات عجولانه به کیش و موقعیت آن لطمه می زند .

وی افزود: این تصمیم شتابزده در این موقع از سال باعث از بین رفتن برخی از فرصت های پیشرفت جزیره شد و انتظار داریم کیش را که در صدر مناطق آزاد کشور است ضعیف نکنند، مدیر عاملی که قرار است برای کیش انتخاب شود باید تمام ویژگی های مدیر عامل منطقه طرازاول را داشته باشد .

امام جمعه کیش گفت : اولین شرط انتخاب یک مدیر عمل طراز اول این است که فهم اقتصادی بالایی داشته باشد تا منطقه را دچار بحران نکند.

البته تاکید کرد : فهم اجتماعی قوی هم بسیار مهم است چرا که با مردم ، مسئولان منطقه و سران کشور ارتباط دارد و باید رفتار اجتماعی مطلوبی داشته باشد.

امام جمعه کیش اصل مهم و ضروری را در این برهه از زمان توانایی مدیریت بحران عنوان کرد و گفت : مدیریت کوتاه مدت و مدیریت بحران در شرایط حساس کنونی اصلی است که نباید از آن غفلت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد مدیران خوبی هستند اما برای شرایط عادی و غیر بحرانی تاثیر گذارند در بحران ها مدیران خوبی نیستند گفتند: الان در این فرصت کوتاه مدیری که انتخاب می شود باید قدرت مدیریت بحران را داشته باشد چون در آستانه نوروز هستیم و تا پایان کار دولت هم تنها شش ماه دیگر باقی است ، ایام نوروز در مدیریت کیش یک ایام بسیار مهم است.

اگر مدیری چهار سال در این شهر بماند آرام آرام برنامه ریزی و خوب هم مدیریت می کند اما برای شش ماه یا کمتر از آن، قدرت مدیریت مدت کوتاه بسیار مهم است که اگر از آن غفلت شود دستاوردهای مدیران قبلی هم به هدر می رود ، پس امیدواریم کسی انتخاب شود که علاوه بر شروط پایه مثل تخصص و تعهد و پای بندی به انقلاب ، مدیریت در زمان کوتاه را هم بلد باشد .

وی خاطر نشان کرد اگر رئیس جمهور در تعیین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دخالت می کند باید با نگاه واقع بینانه به مناطق آزاد و کیش فردی را انتخاب کند که شرایطی را که توضیح دادم داشته باشد.

در کیش مدیر عامل نقش مهم ، تاثیر گذار و اساسی دارد و اگر مدیر عامل پر کار و پر تلاش و مدیر به تمام معنا باشد می تواند کیش را متحول کند.

وی با اشاره به گزارش مدیر عامل سابق سازمان منطقه آزادکیش در مراسم تکریم و معارفه سرپرست کیش گفت:  تا ۵ سال آینده مشکلی برای بودجه طرح ها نداریم این نقطه بسیار مثبتی است در حالی که بسیاری از مناطق گرفتار هستند این منطقه شرایط مطلوبی دارد و باید کسی برای مدیریت جدید انتخاب شود که از این سرمایه ، که سرمایه همه مردم است محافظت کند تا این سرمایه ملی هدر نرود .

امام جمعه کیش تاکید کرد : ضرورت ایجاب می کند مدیر عامل جدید به توسعه زیر ساخت ها توجه کند ما زیر ساخت های شکننده ای در کیش داریم .

زیر ساخت یعنی تولید آب و برق ، وتوسعه شبکه فاضلاب که از ابتدایی ترین نیاز مردم است ، توسعه هتل ها وبه تبع آن توسعه گردشگری به این موارد وابسته است.

امام جمعه کیش در پایان تاکید کرد: متولیان هم در انتخاب مدیر عامل و هم در اولویت بندی طرح ها دقت کنند و هیئت مدیره و شورای عالی مناطق آزاد هم بر روند اجرای طرح ها نظارت کنند تا مدیران آینده کیش در مسیر توسعه و آبادانی و بهره گیری درست از منابع حرکت کنند.

حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز در این نشست گفت: شش سال است در مناطق آزاد فعالیت می کند و شناخت نسبتا خوبی از مناطق آزاد دارد.

وی گفت: انتظارات امام جمعه و مردم کیش هم در حوزه زیر ساخت ها و مدیریت و هم در حوزه رسیدگی به وضع عمومی انتظار به حقی است .

کیش به دلیل سابقه طولانی در بین مناطق آزاد رویکرد متفاوتی دارد .فضایی که در کیش ، قشم و چابهار وجود دارد یک فضای تلفیقی است .

با توجه به حضور براداران اهل تسنن در این مناطق برنامه ریزی ها باید به صورتی باشد که قانون اساسی و حقوق شهروندی رعایت شود .

وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه گذاران از سرمایه گذراری در کیش گفت : کیش توانسته است انتظارات حاکمیت و ماموریتی که دولت به عهده آن گذاشته به خوبی برآورده کند، اما با مطلوب فاصله دارد.

مومنی توجه به توسعه زیر ساخت شبکه آب در قشم و کیش را بسیار جدی عنوان کرد و گفت : این بخش قطعا در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مدیران سابق واقعا در کیش زحمت کشیدند و بسیار تلاش کردند و اکنون تنها منطقه آزادی که در تامین منابع مالی مشکلی ندارد کیش است ، انتظار می رود این منابع به درستی در مسیری هزینه شود که مشکل جدی وجود دارد .

وی با اشاره به بازدید دیروز خود از تاسیسات آب و برق گفت: متوجه شدم ذخیره آب کیش برای نصف روز کفایت می کند این از خطر گذشته و هر اتفاقی بیقتد بحران جدی برای کیش به وجود می آید .

کیش این ظرفیت را دارد که بخش خصوصی بیاد و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

موضوع مهم در قشم و کیش استقبال مسافران برای سفر به این مناطق است که در شرایط فعلی جایگزین سفرهای خارجی شده است .

وانتقادی هم از بعضی فضا سازی ها کرد و گفت: قاچاق در مناطق آزاد صورت نمی گیرد ، گمرک و نیروی انتظامی متولی برخورد با این پدیده هستند و مناطق آزد در این زمینه مسئولیتی ندارند ولی به پای مناطق آزاد می نویسند.

وی گفت: نا هنجاری های اخلاقی هم در مناطق آزاد در حدی که شایعه می کنند نیست و در این مناطق هنجارهای اخلاقی و اجتماعی رعایت می شود.

مومنی البته تاکید کرد باید به یک اصولی در مناطق آزاد پای بند باشیم و خط قرمز ها را رعایت بکنیم .

حفظ حرمت خانواده شهدا ، جانبازان و رزمندگان ، حفظ فضای عمومی ، مبارزه با بی بند و باری و حفظ و اجرای منویات رهبری برای ما تکلیف است .

در نگاه مختصر تمام انتظاراتی که از نظام می رود در مناطق آزاد جمع شده است.

مومنی در پایان گفت: امنیت مناطق آزاد در کشور شاخص است و امنیت قشم و کیش نیز مثال زدنی است ، بیشتر مسایلی که در مناطق آزاد موجود است با توصیه و برخی با برنامه ریزی قابل است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: اتفاقاتی که درحوزه توسعه و آبادانی در کیش و قشم در هشت سال دولت تدبیر و امید افتاد در دوران قبل نبود ،البته ضعف هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

مومنی افزود: منطقه آزاد بخشی از کشور است و جدای از حاکمیت نیست و با کمک همه مسئولان این مناطق بیش از پیش توسعه می یابند .

وی گفت: ما به کار محدود نگاه نمی کنیم و دولت بعد هم دولت همین کشور است واگر سالم و متعهد کار کنیم هر دولتی باشد از این ظرفیت ها استفاده می کند.

 

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه