امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مسئولین به فکر تامین و ترمیم زیرساختهای شکننده جزیره باشند

اجتماعی , سیاسی , مذهبی تاریخ انتشار: 99/12/29 بدون نظر   2530 بازدید

اندازه فونت    

امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه علاوه بر رعایت تقوای الهی به اجرای طرح های زیر ساختی در کیش  تاکید کرد.

به گزارش دولنخانه کیش ، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های نخست نماز جمعه امروز کیش با توصیه به خود و همه حاضران به رعایت تقوای الهی گفت: مراقب هوای نفس و شیطان باشیم .

وی گفت درست است شیطان را نمی بینیم اما ردپای شیطان را می توانیم مشاهده کنیم .

امام جمعه کیش گفت : باید اماکنی که شیطان در آنجا وجود دارد بشناسیم این مناطق ممنوعه است و نباید وارد این مناطق شد ، هر جا مجلس گناه باشد شیطان در آن مکان حضور دارد .

وی گفت: یکی از مسایلی که جوانان باید به دقت کنند برافروخته شدن آتش خشم و غضب هر جا که این دو ویژگی باشد شیطان در آن زمان وجود دارد .

خطیب جمعه کیش با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت : یکی از مناسبت های مهم مذهبی ولادت حضرت امام سجاد (ع) است که تبریک عرض می کنم ، ۱۱ شعبان نیز سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است که این مناسبت عزیز را به همه به ویژه جوانان تبریک می گویم .

وی درباره شخصیت علی اکبر گفت: ما درباره ایشان معمولا در مصیبت ذکر می کنیم و از شجاعت و وفاداری ایشان می گوییم اما یکی از ویژگی هایی که در ایشان بارز است سخاوت و کمک به نیازمندان و فقراست .

امام جمعه کیش گفت: درباره فرزندان بنی هاشم تنها به علی اکبر لقب نارالقراء داده شده است وی در تشریح این صفت گفت : افرادی که بر بام خود آتش روشن و از این طریق به نیازمندان اعلام می کردند که برای اطعام به خانه آنان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت : در حوزه جوانان سه مشکل مهم و قالا توجه وجود دارد که مجلس و دولت باید به آنان توجه ویژه داشته باشند .

شغل ، مسکن و ازدواج آن سه مشکل اساسی است که دولت و مجلس موظفند این مشکلات را حل کنند.

وی در فراز دیگری از خطبه ها گفت : نکته دیگر آنکه کیش تا ۵ سال آینده مشکل مالی برای طرح های خود ندارد کیش امروز در یک جایگاه خوبی قرار گرفته است حفظ این سرمایه ها بسیار مهم است ، هیچ مدیر عاملی حق ندارد سرمایه کیش را جای دیگری ببرد ، البته این سرمایه در کیش هم باید درست مصرف شود

وی گفت: پس از مشورت با کارشناسان خبره کیش به این نتیجه رسیدیم این سرمایه ها باید در توسعه زیر ساخت های موجود کیش صرف بشود ، افزایش نیروگاه برای تامین برق و توسعه آب شیرین کن های شهر جزو مسایل اساسی است .

نکته دیگر زیر ساخت های مربوط به ترمینال است امام جمعه کیش خطاب به مسئولان گفت : این ترمینال فرودگاه را تمام کنید این پروژه را باید با درایت به پایان برسانید تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی گفت: اگر فکری برای توسعه و تجهیز آب و برق نکنیم تا یکسال آینده وضع خوبی نداریم ما امسال ۲۰ هزار خانه خالی در کیش داریم اگردر این خانه ها افرادی ساکن شوند آب و برق می خواهند آن زمان فاجعه رخ می دهد.

۲۰ هتل در حال بهره برداری است ۱۰ هزار تخت به ظرفیت هتل ها افزوده می شود اینها نیاز به آب و برق دارند اگر هزینه نکنیم یک سال آینده وضعیت شکننده ای خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: در طرح های رو بنایی خیلی هزینه نکنید این ها باعث جنجال می شود او به یک طرح به اصطلاح فرهنگی اشاره کرد و گفت اصلا معلوم نیست چه کسی این طرح را اجرا کرده و دیدید که چه غوغایی ایجاد شد لطفا مسئولان توجه کنند فضا را بر علیه کیش نبریم .

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: اسکله بندرگاه نیاز به تجهیزات تخلیه و بارگیری دارد ، نیاز به کشتی آتش خوار داریم ، زیر ساخت های اسکله و بندرگاه را باید درست شود .

توسعه ناوگان هوایی کیش بسیار ضروری است کیش ایر سرمایه بزرگ مردم است ظرفیت کیش ۳ هواپیما نیست وقتی کسی هواپیما نداشت کیش ایر هواپیما داشت الان که همه هواپیما دارند هواپیماهای ما زمینگیر شده است.

امام جمعه کیش گفت: چارک دروازه کیش است بسیاری از مردم از طریق بندر چارک وارد جزیره می شوند باید به توسعه زیر ساخت های مناطق هم جوار جزیره کیش مانند چارک هم کمک کنیم .

زیر ساخت های فرهنگی ،آموزشی و درمانی ما بسیار شکننده هستند باید مسئولان توجه کنند تا شهری آباد داشته باشیم .

امسال سال بسیار سختی بود از کادر درمان بسیار قدردانی می کنم از مسیولان محترم و خدمتگزاران مردم و از نیروهای نظامی و انتظامی که برای امنیت کشور تلاش می ند قدردانی میکنم .

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه