امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نظارت سختگیرانه و برخورد قاطع شورای سلامت کیش باناقضان شیوه نامه های بهداشتی

ستاد کرونا , سلامت , مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش تاریخ انتشار: 00/01/02 بدون نظر   3271 بازدید

اندازه فونت    

نظارت سختگیرانه و برخورد قاطع شورای سلامت کیش باناقضان شیوه نامه های بهداشتی

سخنگوی شورای سلامت کیش از فعالیت مستمر ۱۰ تیم نظارتی مرکز توسعه و سلامت کیش برای حفظ سلامت ساکنان و گردشگران کیش خبرداد.

به گزارش دولتخانه کیش ، دکتر محمدرضا رضانیا، سخنگوی شورای سلامت با بیان اینکه در تعطیلات نوروز شماری از هموطنان جزیره کیش را به عنوان مقصدگردشگری انتخاب می کنند گفت : با مشارکت گسترده همه ساکنان و مسافران دررعایت ضوابط بهداشتی درحال حاضر و بر اساس رنگبندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا جزیره کیش درگروه شهرهایی با رنگبندی زرد قرار گرفته است.

 

وی افزود: در حال حاضر یک بیمار در بیمارستان کیش بستری است و درطول دو هفته گذشته نیز مجموع ۱۴ بیمار دراین مرکز درمانی بستری و به سلامت ترخیص شدند.

 

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص اثبات چرخش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در جزیره بیان کرد: در هفته‌های گذشته نمونه‌های تجمیعی از بیماران مثبت جمع آوری و برای تعیین سکانس گیری ویروس به آزمایشگاه مرجع ارسال و چرخش این ویروس در جزیره کیش اثبات شد.

 

وی افزود: اثبات این مورد از جهت تنظیم شیوه‌نامه مربوط به فاصله گذاری و امور نظارتی اهمیت داشت، چرا که ضوابط بهداشتی در خصوص کرونای جهش یافته سختگیرانه‌تر بوده و بیمارستان باید برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته آمادگی لازم راکسب می کرد.

 

رضانیا با اشاره به اینکه خوشبختانه بیمارستان برای ارائه خدمات تخصصی به مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا آمادگی‌های لازم را دارد تاکید کرد: در حال حاضر بحث اصلی در کنترل و مراقبت بیماری ،مشارکت گسترده ساکنان ،کسبه و صاحبان صنوف و گردشگران در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است .

 

وی افزود: عموم افراد باید به صورت جدی به ضوابط بهداشتی توجه کنند تا شیوع مجدد بیماری کرونا در این ایام باعث بروز بحران در جزیره کیش نشود.

 

سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه از تقویت بخش‌های نظارتی برای کنترل و مراقبت بیماری خبر داد و اظهار داشت: همکاران ما در مرکز توسعه سلامت کیش به صورت شبانه روزی از نقاط پرتجمع، اصناف و اماکن عمومی جزیره بازدید کرده و بر روند اجرای تدابیر ستاد کرونا در زمینه ضدعفونی سیستم حمل و نقل عمومی، مبادی ورودی اعم از فرودگاه و بندرگاه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این اماکن نظارت می کنند تا انتقال این بیماری در این اماکن به حداقل ممکن برسد.

 

وی در خصوص فعالیت تیم‌های نظارتی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ تیم نظارتی مرکز توسعه و سلامت کیش فعال هستند و با هماهنگی ‌که با ستاد کرونای جزیره به عمل آمده است ۳ لایه نظارتی در جزیره کیش تعریف شده است که نخستین لایه نظارت سازمان منطقه آزاد کیش از طریق معاونت‌های مختلف را شامل می شود که تیم‌های نظارتی دراین سازمان و یا شرکت های تابعه رعایت شیوه‌نامه‌ها را در اماکن تحت پوشش خود کنترل می‌کنند.

 

رضانیا افزود: به جز سازمان منطقه آزاد کیش ارگان‌ها و نهادهای دیگری مانند بسیج، نیروی انتظامی، اداره استاندارد و مرکز توسعه سلامت کیش نیز در کنترل همه گیری کرونا سهیم هستند و تیم‌های نظارتی خود را برای موضوعات مختلف به کار گرفته‌اند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نظارت نیروهای بسیجی در بحث قرنطینه خانگی بیماران و ارائه خدمات اشاره کرد.

 

وی مردم و رسانه‌ هارا سومین لایه نظارتی عنوان کرد و گفت: گزارش‌ رصد مردمی و رسانه‌ای از طریق رسانه‌های جزیره کیش اعم از صدا و سیما، روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای درگیر، رسانه‌های نوشتاری و دیداری و فضای مجازی به مرکز توسعه سلامت ارسال شده است. ساکنان کیش نیز می‌توانند این نقش نظارتی را داشته و موارد نقض شیوه‌نامه‌ها و عدم رعایت موازین بهداشتی را به شماره‌های اعلام شده از سوی مرکز اطلاع دهند تا بازرسان ما به محل مراجعه و با موارد تخلف برخورد کنند.

 

رضانیا همچنین در خصوص چگونگی برخورد با نقض و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: در این ایام هیچ مماشاتی وجود نداشته و اولین برخورد ما در این خصوص پلمب واحد متخلف بدون هیچ اخطاری می‌باشد چرا که در ۱۳ ماهه گذشته و روند درگیری با ویروس کرونا اخطارها و تذکرات لازم در این مورد داده شده است و همه با این موارد آشنایی لازم را دارند .

 

وی تصریح کرد: در این ایام که گردشگران بسیاری به جزیره کیش وارد می‌شوند و شرایط حساس است و احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود تنها راه، برخورد لحظه‌ای و پلمب واحد های متخلف است.

 

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش به غربالگری افرادی که با علائم بیماری به مراکز درمانی یا کلینیک کووید-۱۹ مرکز توسعه سلامت مراجعه می‌کنند اشاره کرد وگفت : برخی ازمراجعان نیز به تشخیص پزشک مشکوک به ابتلا به کووید هستند که غربالگری می شوند . همچنین اطرافیان بیماران مثبتی که در طی روز شناسایی می شوند و به صورت چند لایه یعنی از نزدیکترین افراد به فرد مثبت تا حلقه‌های دورتر غربالگری خواهند شد.

 

به گفته رضانیا شناسایی به هنگام و سریع بیماران مثبت در جزیره در قطع چرخه انتقال ویروس و کاهش چشمگیر آمارمبتلایان بسیارموثر است.

 

وی افزود: تلاش‌های ما در مدیریت این بیماری تنها ۲۵درصد نقش داشته است و بخش عمده کنترل این بیماری در ۱۳ ماه گذشته به مدد همکاری خوب ساکنان کیش، گردشگران، ادارات و نهادها و سازمان منطقه آزاد کیش و هم‌افزایی آنان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محقق شد.

 

رییس مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: رعایت صحیح این شیوه‌نامه‌ها استمرار روال طبیعی زندگی و چرخه اقتصادی در کنار سلامت مردم را تضمین می کند و خوشبختانه با همین خط مشی، اوج گیری جدی که سلامت جزیره کیش را به خطر بیندازد رخ نداده است.

 

وی تاکید کرد: در صورت بروز موج جدید بیماری در جزیره کیش و تغییر رنگبندی ما از سطح زرد به سطوح بالاتر، به طورقطع محدودیت‌های جدی اعمال خواهد شد و امکان این می‌رود که با عدم ورود گردشگران یا تعطیلی بعضی از اماکن مواجه شویم.

 

رضانیا با تاکید بر ضرورت توجه جدی اصناف به رعایت ضوابط بهداشتی گفت: با توجه به چرخش ویروس کرونای انگلیسی رعایت شیوه‌نامه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در اماکنی مانند رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی که از نظر انتقال بیماری نقاط پرخطر محسوب می شوند باید شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی‌تری رعایت شود.

 

سخنگوی شورای سلامت از هموطنان خواست با پرهیز از عادی انگاری، مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند و به هیچ عنوان تصور نکنند که به دلیل شرایط عادی حاکم بر جزیره خطری وجود ندارد، بلکه با توجه به احتمال وجود افراد ناقل بی علامت مراقبت ها را جدی بگیرند.

 

رضانیا با بیان این نکته که ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بیشتر جوانان و کودکان را مبتلا می‌کند تاکید کرد: جوان‌ها می‌توانند ناقلان بی علامت بیماری باشند و با انتقال بیماری به افراد مسن و کودکانی که سیستم ایمنی آن‌ها هنوز کامل نشده است آن‌ها را با خطر جدی مواجه سازند.

 

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی گردشگران و ساکنان در رعایت موازین بهداشتی مهار موفق کرونا در سال جدید ممکن شده و با انجام واکسیناسیون همگانی در آینده نزدیک، ویروس را به کلی مهارکرده و این بیماری را از میان برداریم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه