امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

قانون مجلس برای بیمه اجباری آتش سوزی منازل از ابتدای ۱۴۰۰

اجتماعی , استاندارد , حوادث , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش تاریخ انتشار: 00/01/30 بدون نظر   4164 بازدید

اندازه فونت    
قانون مجلس برای بیمه اجباری آتش سوزی منازل از ابتدای ۱۴۰۰

قانون مجلس برای بیمه اجباری آتش سوزی منازل از ابتدای ۱۴۰۰

 

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ مالکان واحدهای مسکونی مکلف هستند منزل یا آپارتمان خود را بر اساس قبض برق تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دهند. خبر مذکور به نقل از اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور بیان شده است.

بنا بر این خبر، تمامی مالکان می بایست از طریق شرکت های بیمه و بر اساس ارزش ساختمان و اثاثیه و تأسیسات منزل، با پرداخت حق بیمه اقدام به خرید بیمه آتش سوزی نمایند.
چرا خرید بیمه آتش سوزی اجباری شد؟

طی سالهای اخیر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله باعث خرابی های گسترده ای در سطح کشور شد و از طرفی اکثر اقشار جامعه از توان مالی کافی برای جبران خسارت های ناشی از این حوادث را ندارند. همچنین با توجه به استفاده از وسایل برقی و وسایل گرم کننده و اجاق گاز و شومینه در منازل و لوله کشی گاز، خطر آتش سوزی منازل را تهدید می کند. با بیمه کردن خانه ها، عملاً در صورت بروز هر یک از این اتفاقات، شرکت بیمه خسارت را پرداخت کرده و هم بازسازی خانه ها تسریع می شود و هم از بار مالی برای دولت خواهد کاست.

البته مشارکت دستگاههای نظارتی بر ساخت و ساز اصولی در مناطق مختلف کشور که ایمنی کافی برای ساختمان ها در برابر بلایایی نظیر سیل و زلزله ایجاد کند می تواند به کم شدن آسیب های این خطرا کمک کند. همچنین رعایت اصول ایمنی در برابر خطر آتش سوزی در ساختمان ها و انجام اقداماتی نظیر سامانه های هشدار آتش سوزی یا در دسترس بودن خاموش کننده های دستی یا اتوماتیک آتش در ساختمان ها هم می تواند اثربخش باشد.

اگر به خاطر داشته باشید در زمان زلزله های مهیب اخیر نظیر زلزله بم یا زلزله کرمانشاه، تا مدتها بازسازی خانه های آسیب دیده در برابر زلزله طول کشید و مردم عزیز ساکن در مناطق زلزله زده مجبور به اسکان در کانکس ها یا مراکز اسکان موقت بودند در حالی که اگر همه منازل تحت پوشش بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله می بود، با هزینه ای که از شرکت بیمه دریافت می کردند، در مدتی حدود دو سال می توانستند خانه های خود را دوباره بنا کرده و به زندگی عادی خود برگردند.

همچنین به دلیل تغییرات آب و هوایی و اقلیمی، امکان وقوع بارندگی های شدید و در پی آن به راه افتادن سیل یا طغیان آب رودخانه ها وجود دارد که طی سالیان اخیر این امر اتفاق افتاد و باعث بروز حوادث ناگواری هم شد.

در بیمه آتش سوزی، خطرات آتش سوزی، صاعقه و انفجار به عنوان خطرات اصلی هستند و خطرات اضافی شامل زلزله، آتشفشان، سیل و طغیان آّب، طوفان و تندباد، ترکیدگی لوله آب، خسارت های وارده به همسایگان، هزینه اسکان موقت افراد ساکن در منزل، و … هستند که با پرداخت مبلغ بیشتر قابل خریداری هستند. نکته مهمی که در تهیه بیمه آتش سوزی برای خانه باید در نظر داشته باشید این است که سرمایه های واقعی و مناسب برای اثاثیه و بنای ساختمان در نظر بگیرید. به نحوی که اگر خسارتی واقع شد شرکت بیمه هم بتواند خسارت کامل و متناسب با آسیب وارد شده را پرداخت کند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه