امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

توسعه کیش در تمام زمینه ها همگون و متوازن نیست 

اجتماعی , گزارش مکتوب , مذهبی تاریخ انتشار: 00/01/31 بدون نظر   1749 بازدید

اندازه فونت    
توسعه کیش در تمام زمینه ها همگون و متوازن نیست 

توسعه کیش در تمام زمینه ها همگون و متوازن نیست

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش گفت: مسئولان کیش باید به دنبال توسعه متوازن شهر باشند .

به گزارش دولتخانه کیش امام جمعه کیش در گفتگوی اختصاصی افزود: این موضوع مهم باید شعار اساسی مسئولان باشد، توسعه متوازن در خدمت مردم است و اگر در حوزه های مختلف پیشرفت ایجاد شود شهر توسعه می یابد.

امام جمعه کیش گفت: این منطقی و قابل پذیرش نیست که در حوزه عمرانی توسعه داشته باشیم و از فرهنگ غافل باشیم این درست نیست و حتما این ضعف خودش را یک جایی نشان می دهد .

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: شهر مدرن از یک توسعه همگون ، توسعه متوازن یا توسعه عدالت محور برخوردار است.

اگر کسی در کیش جستجو کند کاملا متوجه می شود توسعه متوازن نیست در حوزه فرهنگ ، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ضعف بسیاری وجود دارد و باید برای ضعف کاستی ها با جدیت تلاش کنیم .

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه : نمی شود شهر بسازیم اما مدرسه نداشته باشد وی گفت: در حوزه سرانه فضای آموزشی کشور آخر هستیم و این برای موقعیت کیش پسندیده نسیت.

وی افزود: با این امکاناتی که در کیش موجود است باید از لحاظ کیفیت آموزشی ، سرانه فضای آموزشی و پرورش دانش آموزان سرآمد ایران باشد.

امام جمعه کیش تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک حرکت جهادی دارد ، یک حرکت جهادی یکساله بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: مردم از مسئولان توقع دارند نگاه عادلانه به همه مسائل داشته باشند.

وی گفت: در این برهه از زمان مسئولان نباید به فکر طرح ها و پروژه های جدید باشند تکمیل پروژه های زیر ساختی در اولویت است ، اولویتی که صرفه اقتصادی و نفع عمومی در آن باشد.

امام جمعه کیش گفت: تکمیل مساجد و تجهیز مدارس دو مقوله اساسی است که مورد غفلت واقع شده است و مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی در خصوص خدمات درمان و پزشکی هم خاطر نشان کرد: باید به دنبال درمان ارزان و با کیفیت باشیم .

امام جمعه کیش مشکل اساسی دیگر را تامین مسکن اقشار کم درآمد کیش عنوان کرد و گفت: مسکن یکی از معضلات کیش است که کارگران ، کارمندان و معلمان در این حوزه دچار مشکل هستند .

وی با اشاره به کوچ معکوس ساکنان کیش به علت گرانی مسکن گفت: مسئولان در این زمینه باید کار جهادی انجام بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: رفع مشکل مسکن یک اراده قوی می خواهد ، حداقل باید هزار مسکن مناسب و شایسته را در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این اقدامات نباید در مرحله شعار قرار گیرد اگر گلنک طرحی به زمین زده شد از روز بعد عملیات اجرایی آغاز شود ، کلنگ زنی تنها فایده ای ندارد.

امام جمعه کیش در خصوص شرکت هواپیمایی کیش هم گفت: کیش ایر یک سرمایه ملی برای کیش است و از پول خود مردم کیش این شرکت تاسیس شده است ، باید مسئولان از این سرمایه کیش دفاع کنند اگر این سرمایه از بین برود ظلم به مردم کیش است وی گفت: ناوگان کیش ایر باید بازسازی شود و این تغییرات مدیریتی در شرکت هواپیمایی کیش بسیار به کیش ضربه زده است مدیریت باید ثابت و قوی باشد تا تاثیر مطلوبی داشته باشد.

حجت الاسم والمسلمین حسن زاده گفت: کیش ایر باید رقیب شرکت های خصوصی خارجی باشد نه اینکه توان رقابت با شرکت های هواپیمایی داخلی را هم نداشته باشد.

امام جمعه کیش به یکی دیگر از طرح های بسیار مهم و ضروری و زیر ساختی کیش اشاره کرد و گفت: مسئولان اولویت را بگذارند برای ایجاد یا گسترش زیر ساخت های ضروری کیش ، یکی از این زیر ساخت ها حوزه آب و برق است.

اگر در این حوزه مشکلات رفع شود امنیت روحی و روانی در حوزه زیر ساختی بر شهر حاکم می شود چرا که با این اوضاع زیر ساخت ها در شرایط بحران ، مشکل ایجاد می شود.

وی در پایان در خصوص مهار کرونا و همکاری مردم گفت: نهاد امامت جمعه کیش تابع ستاد ملی کرونا و شورای سلامت است و هرگاه بر اساس مصوبات ستاد مقرر شد اجتماعات مذهبی صورت نگیرد نماز جمعه و مساجد تعطیل شدند.

وی افزود: مراسم مذهبی قبل از بازارها تعطیل شد و برای حفظ سلامت جامعه همواره تابع ستاد ملی کرونا و شورای سلامت هستیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه