امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تاوان بی کفایتی مسئولان را مردم نباید بدهند

سازمان منطقه آزاد کیش , عمران و شهرسازی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/02/03 بدون نظر   1905 بازدید

اندازه فونت    
تاوان بی کفایتی مسئولان را مردم نباید بدهند

تاوان بی کفایتی مسئولان را مردم نباید بدهند

 

حمید رضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مراسم معارفه مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش ؛ اگر طرحی ضرورت ندارد چرا اجرا می شود.؟ اگر اجرا شد باید سریع تکمیل شود هر کسی در این زمینه نقش دارد باید پاسخگو باشد .

 

به گزارش …….حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مراسم معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سابقه خدمت جعفر آهنگران در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: برای توسعه کیش فاصله طولانی را طی نخواهیم کرد .

وی از فعالان اقتصادی به واسطه تلاش در توسعه مناطق آزاد قدردانی کرد و گفت: اتفاقات شاخصی در کیش روی داده است .

در حال حاضر تامین منابع مالی بسیار مهم و ضروری است که در کیش با مدیریت مناسبی منابع مالی تامین و حفظ شده است و کیش در این زمینه الگوی مناطق آزاد کشور است .

مومنی گفت: از امکانات بازار سرمایه و بخش خصوصی باید بهره برد.

وی شفاف سازی را از اولویت های مناطق و دبیر خانه برشمرد.

مومنی گفت: توسعه زیر ساختها باید با جدیت دنبال شود در کیش در این زمینه فعالیت شده است اما کافی نیست و باید با شاب بیشتری صورت گیرد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص آب و برق هم گفت: مشکلات آب و برق با توجه به شرایط اقلیمی و گردشگری کیش باید با جدیت پیگیری و برطرف شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به حفظ حرمت افراد هم تاکید کرد و گفت: مخاطبان ما خیلی از عملکرد ما راضی نیستند و کارها با دشواری پیش می رود و با امکانات الکترونیکی و فضای مجازی حال حاضر نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست و این مشکلات باید برطرف شود.

طرح های نیمه تمام که یا در حوزه قضایی و یا در حوزه سازمان منطقه آزاد کیش با مشکل مواجه شدند باید به سرعت تعیین تکلیف شوند ما حق نداریم مردم را بلاتکلیف نگه داریم و به خواسته های مشروع آنان پاسخ ندهیم حتی اگر ضرر و زیانی متوجه سازمان منطقه آزاد کیش شود باید به مطالبات به حق مردم رسیدگی کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد باید به ماهیت اصلی خودشان برگردند و مسئولیتش را هم بپذیرند ، نمی شود مسئولیت ها به عهده مناطق باشد اما اختیارات در دبیرخانه متمرکز شود این شیوه درست نیست اما حوزه نظارتی در دبیرخانه کاملا قوی تر و جدی تر می شود.

وی با انتقاد از طولانی شدن اجرای طرح توسعه فرودگاه کیش گفت: فرودگاهی که باید در ۴ سال با اعتبار کمتری تمام می شد چرا باید ۱۰ سال طول بکشد با هزینه کرد بسیار بالا ؟ این نشان می دهد که نظارت ها ضعیف است .

تاوان بی کفایتی مسئولان را مردم نباید بدهند در تکمیل سریع پروژه ها بیت المال حفظ می شود .

اگر طرحی ضرورت ندارد چرا اجرا می شود ؟ اگر اجرا شد باید سریع تکمیل شود هر کسی در این زمینه نقش دارد باید پاسخگو باشد .

منافع و مصالح کشور شوخی بردار نیست با من بمیرم و تو بمیری نمی شود حوزه خود را مدیریت کرد و کار انجام داد .

مطالبات مردم و حاکمیت باید انجام شود ، پاسخگویی به مردم اصل مهم و ضروری است .

بخش خصوصی کاملا قوی عمل می کند مانند هتلداری در کیش به ظرفیت بخش خصوصی اعتماد کنیم و با مشارکت آنان در توسعه کشور بکوشیم.

حمید رضا مومنی گفت: اولین اصل برنامه مداری است مدیران نباید آزمون و خطا انجام دهند ، پاکدستی اصل مهم دیگری در مدیریت است با مجموعه ای که پاکدست نیست کار نکنید با تیم قوی و پاکدست کار کنید ، دل ارباب رجوع خون است اما زورشان به ما نمی رسد.

مشاور رئیس جمهور افزود: اقتدار باید در مدیریت اصل باشد مدیر ضعیف نمی تواند کار انجام دهد.

وی در خصوص تعویض مدیریت ها هم گفت : مدیر نالایق جایی در دستگاه اجرایی ندارد لازم باشد هر هفته مدیران تغییر می کنند اگربرخی انتقاد دارند چرا کیش ایر در شش ماه ۴ مدیر عامل عوض کرده است برای این است که کار حرفه ای را دست افراد غیر حرفه ای سپرده اند.

ایر لاینی که باید گل سرسبد می شد و به کمک سایر شرکت های هواپیمایی می آمد الان روز به روز ضعیف تر و ناتوان تر شده است .

 

برخی معتقدند پایان کار دولت است و با تغییر دولت مدیریت ها عوض می شود اما تا ۵ دقیقه آخر هم با قدرت کار خواهیم کرد.

مومنی در خصوص حذف معافیت مالیاتی کارکنان مناطق آزاد و اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به مصرف کنندگان در مناطق آزاد هم گفت: این موضوع از طریق مجلس پیگیری می شود .

رئیس کمیسیون اقتصادی و نمایندگانی که در این مصوبه تاثیر گذار بودند قول دادند با راهکاری این مشکل برطرف شود چون قانون مادر این اختیار را به قانونگذار نمی دهد که در یک سال قانون های بالادستی را لغو کند .

وی در خصوص ورود خودرو به مناطق آزاد هم گفت : تمام مناطق آزاد برای ورود خودرو مشکل دارند تا یک ماه آینده امیدواریم با تلاش دبیر خانه این مشکل برطرف شود .

 

مومنی در خصوص واگذاری کیش ایر هم گفت: رئیس جمهور دستور موقت واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی را صادر کردند با ایشان مکاتبه کردیم و نامه ای را به متولیان ارجاع دادند تا جلوی این اتفاق موقتا گرفته شود.

 

اگر هم مقرر شد که به بخش خصوصی واگذار شود به بخش خصوصی کیش واگذارمی شود چون این توان درسرمایه گذاران کیش وجود دارد.

گزینه دیگر این است که به مناطق آزاد کل کشور اختصاص یابد که به مسافران این مناطق خدمات ارائه کند.

مومنی در خصوص اجرای طرح مسکن ملی هم در کیش گفت: با وزارت راه و شهرسازی رایزنی کردیم که این طرح در کیش اجرا شود و مردم از مزایای آن برخوردار شوند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه