امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برای انسان خردمند بن بستی نیست یا راهی میسازد یا راهی میابد

اجتماعی , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار: 00/02/04 بدون نظر   2816 بازدید

اندازه فونت    
برای انسان خردمند بن بستی نیست یا راهی میسازد یا راهی میابد

برای انسان خردمند بن بستی نیست یا راهی میسازد یا راهی میابد  ( کیش برای همه )

نگاهی نو و قابل تامل از مدیری که برای یازدهمین بار پس از انقلاب سکان مدیریتی جزیره زیبای کیش را در وضعیتی مبهم بابت مدت خدمت بدست گرفت.

در ابتدا می ستایم شجاعت بکار رفته در تصمیم اخذ شده برای قبول چنین مسئولیتی سنگین و به احتمال قوی کوتاه مدت ،

تحسین برانگیز است گرو گذاشتن اعتباری مقبول ۳۰ ساله در دبیرخانه مناطق آزاد بابت قبول چنین تصمیمی خطیر.

 

آنچه در این دلنوشته بیشتر جلب توجه می‌کند انگیزه بالا برای اصلاح امور و پیگیری کارهای عقب افتاده و اعتبار بخشی به سرمایه های ریشه دار و زیر ساختی کیش است.

از جمله هواپیمایی کیش ایر و مجموعه آب و برق و زیرساختها و بالاخص مهمترین سرشاخه و شریان حیاتی این جزیره ناب و دُردانه ایران زمین حوزه “گردشگری“

در حاشیه این اقدامات توجه ویژه به تغییراتی اساسی در نحوه مدیریت و برنامه ریزی ها و ساختارها و عنایت به جایگاه های متعدد سازمان با پاسخگویی و شفافیت در راستای برآورده کردن مطالبات و خواسته های بحق مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مبحث شفافیت گم شده بزرگ و در واقع پاشنه آشیل سازمان منطقه آزاد بوده و است.

مورد بسیار ویژه در گفتمان ارایه شده بحث شهر پاک یا بدون کربن است که متاسفانه در تمام دوره های مدیریتی در حد شعار و بعضا شوآف های مختلف تبلیغاتی مغفول مانده است و چه بسا زخم های بیش از پیش بر پیکره کیش به جای مرمت و بازسازی ها تحمیل کرده است.

آرزوی قلبی است دیدن روزی که شعار محیط زیست کیش خط قرمز ماست عملی و واقعی پیاده گردد. امیدواریم با اقدامی جهادی در راستای برطرف کردن معضلات متعدد بر سر راه طبیعت بکر و سواحل و‌ دریا و جنگل های کیش واقعیت اجرای این شعار ملاحظه گردد.

 

آقای دکتر آهنگران؛

حجت را دبیر شورای عالی مناطق آزاد جناب آقای مومنی در مراسم معارفه شما تمام و لُپ کلام را ادعا کرد.

سه رکن اساسی برنامه مداری ، پاک دستی و اقتدار .

پاسخگو کردن مدیران زیر مجموعه در قبال اقدامات و پروژه های انجام یافته و جذب مدیرانی لایق و کاردان و دفع افرادی که نه تخصص دارند و نه صداقت.

آقای دکتر آهنگران امروز مردم منتظر معجزه از شما نیستند توقع زیادی هم ندارند .

امروز سرمایه گذار و ارباب رجوع تسهیل و تسریع امور محوله را میخواهد امروز سرمایه گذار درخواست دارد پاسخ تصمیمات در معاونت‌ها و کمیسیونها و شرکتهای تابعه در اسرع وقت اعلام و ابلاغ شود ، امروز مردم از بروکراسی و پاس کاری ها در ادارات خسته شده و به قول جناب آقای مومنی دلشان خون است و زورشان نمی رسد که دادشان را بستانند و این ناامید کردن افراد خسرانی است بزرگ برای کیش خسرانی که که از همان اتاق کارشناسان و مدیران معزز  با خسته کردن ارباب رجوع در راه پله ها  آغاز و ناامیدی و افسردگی و خروج سرمایه ها را به جامعه تسری میدهند.

جناب آقای مدیر عامل امروز بحث گرانی در تمام ابعاد بر کیش سایه افکنده از ارزاق عمومی مردم الی مسکن و خودرو و ایاب و ذهاب و هزینه های تحمیل شده که بعضا غیر کارشناسی و غیر قابل قبول جامعه و مردم است .

در سازمان و شرکتهای تابعه افزایش نرخ خدمات و اجاره بهای املاک واگذار شده سازمان براساس اصول و قواعد و شاخصه های اقتصادی و اعلامی از مراجع رسمی کشور برآورد و اخذ نمیشود و بعضا چندین گام جلوتر و گرانتر از سرزمین اصلی بر گرده مردم تحمیل میشود.

بحث پیاده سازی مسکن ارزان یا مسکن ملی در جزیره کیش خواسته اقشار زحمتکش و دردمند جامعه است نه افراد بی درد .!؟

امروز جامعه ما در التهاب و تب و دردی بزرگ بنام مسکن و چهاردیواری و سقفی آبرومندانه میسوزد و بنظر حلاوت و شیرینی کسب مدال کیشوندی آن روز برای شما شیرین و برازنده خواهد بود که این میخ زرین را برای آسودگی خیال مردمان زحمتکش بر زمین بزنید و سند باقیات و صالحات خود را به نیکی مهر و موم نماید.

آقای دکتر عدم وجود شفافیت و روشنگری و اتاق های در بسته متاسفانه بانی اصلی ابهامات و بعضا سو برداشتها و تهمت ها و یا سو استفاده های متعدد برخی افراد فرصت طلب بوده و است .

مردم بر نمی تابند اخذ تصمیمات در تاریکی را، نامحرم بودن بر اموراتی که متعلق به تک تک افراد جامعه است که به امانت بدست احدی از کارمندان دولت ( سازمان ) سپرده شده است.

امروز سوالهای متعددی از جانب مردم است بر نحوه واگذاری ها و انتخاب ها و دادن مسندها و امتیازات خاص و قراردادهای ویژه و منحصر و پر سود که مبهم و پنهان داشته میشود از نگاه و رویت مردم و حتی رسانه ها در حالی که تاکید قانون بر شفاف سازی است و دسترسی آحاد مردم به اطلاعات عمومی سازمانها و نهادهای دولتی و شبه دولتی.

 

جناب آقای دکتر آهنگران نام و القاب بی بدیل و زیبای کیش حاصل زحمات و تفکرات و خون دل خوردن ها و به بهای سپیدی موی مردان و زنانی است که دلسوزانه و خردمندانه از خود برای کیش به یادگار گذاشتند و جامعه ای متمدن و با فرهنگ و توسعه یافته و با امنیتی را بنا نهادند .

امروز داشته های بی نظیر معنوی و اجتماعی مدنی ما در جزیره کیش نه تنها در کشور بلکه در مناطقی از دنیا قابل وصف و نمونه و بی نظیر است .

 

جامعه فرهیخته کیش بجهت توسعه شهری و مردمی پدید آمدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی شدیدا دغدغه مند و نگران هستند که مبادا این ثروت معنوی و داشته های فاخر اجتماعی روزی به مخاطره بی افتد امروز عزمی جدی و اساسی و دلسوزانه میطلبد برای جلوگیری از تسری بزهکاری و هنجارشکنی های احتمالی به کیش که در شهرهای دیگر کشورمان مشاهده و به گوش می‌رسد .

آقای دکتر کیش به عدم وجود متکدی و معتاد متجاهر و کارتن خواب و سارقتهای خشن و کیف قاپی و درگیری و مزاحمت‌های خیابانی و ترافیک و چراغ قرمز و داشتن امنیت و آرامش و زیبایی بی نهایت خدادادی و المانهای ترافیکی متمدن و مردمانی با فرهنگ و باسواد و هنر دوست می‌بالد و فخر می‌فروشد.

جناب آهنگران عزیز مبحث آسیب های اجتماعی بسیار جدی است که در شرایط حال و سخت اقتصادی شدیدا شکننده و نگران کننده شده است. امروز برای کیش جای بسی تأسف و سرشکستگی است وجود و یا تأسیس مراکز ترک اعتیاد و زندگی خانواده ها و افرادی آبرومند که محتاج به کمک های ناچیز نهادهای چون بهزیستی و کمیته امداد هستند و دیدن دست فروش و یا معتاد ولگرد و حتی سرقت های بظاهر کوچک . مشکلات خانوادگی و روحی و روانی و طلاق و مهاجرت معکوس جای خود دارد.

در پایان نظر شخصی خود را بابت دلنوشته لطیف و انگیزه بخش و روح افزای شما اعلام میدارم  بنده این تفکر و اندیشه را در نوع خود بین چندین مدیر عاملی که سعادت دیدار و گفتمان با ایشان را داشته ام بی همتا و تازه و نگاهی ممتاز یافتم چنان که خود را ملزم به همراهی و همکاری برای تحقق چنین تفکر و اهدافی میدانم و با افتخار عرض میکنم در کنار هر مسئولی که دلسوزانه و خالصانه و صادقانه قدم برای خدمت به خلق و خاک وطن بردارد ایستاده و قلم خواهم زد.

و بی تردید و بی تعارف و مصمم اعلام میداریم که ما همچنان چشم و گوش مردم هستیم برای روایت حقایق و وقایع و روشنگری بیشتر جهت تعالی جوامع مدنی ایران و کیش عزیز

دهم رمضان ۱۴۰۰ _ بهمن عبدالهی

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه