امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نخستین کنتورهای هوشمند آب تولید داخل در کیش نصب می‌شود

استاندارد , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش , عمران و شهرسازی , فناوری تاریخ انتشار: 00/02/23 بدون نظر   2131 بازدید

اندازه فونت    
نخستین کنتورهای هوشمند آب تولید داخل در کیش نصب می‌شود

نخستین کنتورهای هوشمند آب تولید داخل در کیش نصب می‌شود

 

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: امسال نخستین کنتورهای هوشمند آب موسوم به التراسونیک تولید داخل در این جزیره نصب می‌شود.

 

به گزارش دولتخانه کیش یدالله سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کنتورها با همکاری شرکت آب و برق کیش و شرکت های دانش بنیان داخلی برای اولین بار در کشور ساخته شده است و به زودی در اختیار مشترکان آب این جزیره قرار خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: در مرحله اول سه هزار دستگاه از این کنتورها به مشترکان جزیره تحویل داده می شود تا به مروز زمان تمام مشترکان به کنتورهای هوشمند آب موسوم به التراسونیک تولید داخل تجهیز شوند.

 

سلطانی با بیان اینکه این کنتورها مشابه خارجی دارند گفت: اما به دلیل تحریم ها امکان واردات آن برای شرکت وجود نداشت که به کمک تکنسین ها و مهندسان توانمند داخلی کشور به فناوری ساخت این کنتورها دست یافته است.

 

وی یادآور شد: کاهش و به صفر رساندن اشتباهات قرائت از مزایای این کنتورها نسبت به کنتورای مکانیکی است به طوریکه از طریق شبکه کابلی یا بیسیم به دستگاه قرائت مرکزی متصل می شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش افزود: در این نوع از کنتورها هیچ گونه قطعه متحرکی استفاده نشده است و بر خلاف کنتورهای پره ای و توربینی ، دارای عمر طولانی ، خطا و افت فشار کمتر است.

 

شبکه انتقال آب این شرکت در جزیره شامل ۲۴۰ کیلومتر شبکه اصلی، ۴۱ کیلومتر شبکه فرعی و ۶۰ کیلومتر شبکه انشعاب‌ها است.

 

مشترکان خانگی با ۶۴ درصد بیشترین فراوانی مشتریان این شرکت را تشکیل می‌هند و پس از آن مشترکان تجاری با ۲۴ درصد و عمومی با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

 

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

 

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه