امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

گرانی های حاکم بر مسکن و خدمات گردشگری، کیش را به مخاطره می اندازد

سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , گردشگری تاریخ انتشار: 00/02/25 بدون نظر   811 بازدید

اندازه فونت    
گرانی های حاکم بر مسکن و خدمات گردشگری، کیش را به مخاطره می اندازد

گرانی های حاکم بر مسکن و خدمات گردشگری، کیش را به مخاطره می اندازد.

 

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کیش گفت: بسیاری از مزایای مناطق آزاد گرفته شده است و امیدوارم با رایزنی های مجلس و دولت این مزایا به کیش و مناطق آزاد بازگردد.

به گزارش دولتخانه کیش وی افزود: با روند هوشمند سازی در دنیا تصور می شد در کسب و کارها رونق زیادی رخ دهد اما کرونا موجب رکود شد.

مونسان با اشاره به اینکه گردشگری می تواند به اقتصاد اول جهان تبدیل شود گفت: درآمدهای حاصل از توسعه صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است.

وزیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گفت: در ایران هنوز به گردشگری توجه جدی وجود ندارد و تمرکز بر صنعت و کشاورزی است و امکاناتی که دولت در اختیار صنعت و کشاورزی قرار می دهد بسیار بیشتر از گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان گردشگری به وزارتخانه تبدیل شد و همین موضوع قدرت چانه زنی گردشگری را افزایش داد گفت: از یک دستگاه بدون حق رای به وزارتخانه ای تبدیل شدیم که حق رای داریم .

وی به اقتصاد گردشگری اشاهره کرد و گفت : از هر ۱۰ شغل یکی مرتبط با گردشگری است و گردشگری سهم زیادی را در تولید شغل در ۴ سال گذشته ایفا کرده است .

مونسان گفت: منابع مالی خوبی برای گردشگری در نظر گرفته شده است.و تنها بخشی هستیم که به صورت ریالی وام از صندوق ذخیره ارزی در اختیارسرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار می دهیم .

وی گردشگری کیش را جدا از کشور دانست و گفت: باید توجه ویژه به کیش داشته باشیم و تصمیماتی که دولت و وزارتخانه می گیرد به نفع اقتصاد کیش و مناطق آزاد باشد.

مونسان با اشاره به افزایش تمایل سفر مردم کشور به کیش گفت: کاهش گردشگری خروجی به رونق کیش بسیار کمک کرد .

وی گفت: سالها آمار ورود گردشگر به کشور ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که تا قبل از کرونا این آمار به بیش از دو برابر افزایش یافت.

در دولت دوازدهم بدترین شرایط اقتصادی کشور را تجربه کردیم و تمرکز دولت به معیشت مردم بود و مجالی برای توجه به گردشگری نبود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معضل کیش گرانی است گفت: گرانی های افسار گسیخته آینده کیش را با خطر جدی رو برو می کند .

مونسان افزایش چندین برابری نرخ مسکن در کیش را بسیار نگران کننده برشمرد و گفت: همه مسئولان باید برای مهار این تورم تلاش کنند.

 

وی با اشاره به حذف معافیت های مالیاتی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: مزیت های که از کیش گرفته شده است کیش را به زودی با چالش جدی روبرو می کند .

حذف مالیات حقوق و دستمزد تصمیم خوبی نبود و مردم در این خصوص مطالبه زیادی از سازمان منطقه آزاد کیش دارند که این مطالبات به حق است .

مونسان با اشاره به تحریم های سخت سال گذشته و کاهش درآمدهای نفتی دولت گفت: درآمدهای نفتی که از بین رفت ، مالیات جایگزین درآمدهای نفتی شد و مردم در این حوزه متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ مالیات بر سرمایه ، مالیات بر خودروهای گران قیمت ، مالیات منازل بالای ۲ میلیارد تومان را مصوب کرده است گفت: با خودروهای کیش و منازل گران قیمتی که در این منطقه وجود دارد مردم کیش به زودی مالیات های زیادی باید پرداخت کنند و این موضوع اصلا خوشایند نیست.

علی اصغر مونسان مالیات بر ارزش افزوده را مالیات بر مصرف عنوان کرد و گفت: مصرف کنده باید مالیات بپردازد و دفاع از حقوق مردم مناطق آزاد در مجلس و دولت بسیار دشوار لست.

وزیر گردشگری با اشاره به نرخ مسکن در ۴ سال اخیر در کیش گفت: بالاترین نرخ مسکن ۴ سال پیش در کیش متری ۲۲ میلیون تومان بود که الان به بیش از متری ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است و این افزایش قیمت اصلا منطقی نیست.

مونسان بازگرداندن معافیت مالیاتی مناطق آزاد را بسیار دشوار خواند و گفت : چون در بودجه ۱۴۰۰ درآمدهای مالیاتی محاسبه شده است امسال اتفاق خاصی رخ نمی دهد و اگر اتفاق مطلوبی هم بیفتد در سال آینده رخ خواهد داد.

وی ضربه کرونا به گردشگری را یک ضربه سخت و نا به هنگام عنوان کرد و گفت: تهیه واکسن برای مردم به ویژه مردم سااکن در جزیره کیش که یک منطقه گردشگری است بسیار ضروری است اما برای تهیه واکسن اختلاف نظر هایی وجود دارد و دولت موافق است که بخش خصوصی وارد کننده باشد اما وزارت بهداشت معتقد است واکسن باید در اختیار دولت باشد تا تبعیض نباشد و همه از این واکسن ها بهره مند شوند.

مونسان گفت: در نشست پیش رو باید آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت را قانع کنیم که واکسن از طریق شرکت داروسازی کیش وارد کیش شود.

وی گفت: تقاضای زیاد برای خرید واکسن موجب افزایش قیمت واکسن می شود و واردات واکسن باید در قالب سند ملی و با نظارت وزارت بهداشت انجام شود.

مونسان امضاء سند همکاری ایران و چین را به ویژه در حوزه گردشگری و توسعه جزایر بسیار مثبت بیان کرد و گفت : قرار نیست کیش به چین واگذار شود ف ایجاد شهر گردشگردر جنوب کشور و سرمایه گذاری چینی ها در کیش در این سند مطرح شده است و هر چه در سند همکاری آماده است به نفع جهوری اسلامی ایران است .

جعفر آهنگران مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد کیش گفت: گردشگری سلامت باید در کیش تقویت شود.

در این حوزه خوب کار نشده است ، بیمارستان کیش زیبنده مردم کیش نیست و باید این بیمارستان تجهیز شود بخش خصوصی هم این آمادگی را دارد در که در حوزه درمان سرمایه گذاری کند.

۶۰ هتل در دستور کار ساخت است اما مشکلاتی وجود دارد که با کمک وزارت گردشگری حل می شود.

وی گفت: به طور مثال ، رونق دادن به طبیعت گردی و بوم گردی و تخصیص تسهیلات بانکی به این حوزه کارگشاست.

آهنگران از وزیر گردشگری خواست به محور اقتصادی دریا محور که در سطح ملی و جزو دغدغه های رهبری است توجه جدی شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مشکلات محیط زیستی جزیره کیش هم اشاره کرد و گفت: محیط زیست کیش شکننده است دفن زباله یک موضوع مهم است که آینده کیش را به مخاطره می اندازد و کیش در سطح ملی باید به صورت ویژه دیده شود نگرش در سطح ملی جا بیفتد .

جعفر آهنگران تولید برق در کیش را یکی از دغدغه های اصلی عنوان کرد و گفت: کیش باید به شبکه برق سراسری متصل شود و بتواند برق مازاد تولیدی را به کشور صادر کند و از ظرفیت تولید نیروگاه کیش استفاده شود.

صفا مدیر عامل جامعه هتلداران کیش هم در این نشست خطاب به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تسلط و اشرافی که به کیش دارید می توانید برای کمک به کیش تلاش کنید.

ما در بین کشورهای اسلامی که دروازه آنان به روی دنیا گشوده است چرا باید ارتباط کمی با کشورهای گردشگری داشته باشیم.

وی افزود: قوانین دست و پا گیر که الزامی هم به رعایت آنان نیست موجب شده است گردشگری ایران تضعیف شود.

مسیح الله صفا گفت: اقتصاد ایران باید از تک محصولی جدا شود و گردشگری مهمترین و اصلی ترین راه برای تحقق این هدف است.

افرادی که در مجلس حضور دارند کم لطفی کرند که مناطق آزاد را زیر نطر وزارت اقتصاد و دارایی بردند .

برداشت هر سرمایه گذاری که می خواست در کیش سرمایه گذاری کند این بود که از پرداخت مالیات معاف است این تنها مزیت کیش بود که از بین رفت .

صفا گفت : در حال حاضر ۵۳ هتل فعال در کیش داریم و ۶۱ هتل هم در حال ساخت است ، سه ماه در ایام کرونا مسافر نداشتیم این هتل ها چه طور باید پرمی شدند تا اقتصاد آنان تامین می شد؟

مدیر عامل جامعه هتلداران کیش گفت: چه اشکالی دارد تور گردگشری برای واکسیناسیون بگذاریم که به کیش کمک شود ، این موضوع را پیگیری کنید تا گردشگری کیش رونق بگیرد.

صفا با انتقاد از حذف معافیت های مالیاتی مناطق آزاد گفت: مالیات بر ارزش افزوده دست کم ۱۰ درصد هزینه سفر را افزایش می دهد و این به صلاح کیش نیست.

 

دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی که یکی از دیگر از حاضرین در جلسه بود گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس مشکلات مناطق آزاد و شرایط این مناطق را نمی دانند .

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس در جریان نیستند که مالیات چه بلایی بر سر مناطق آزاد و گردشگری کیش می آورد.

گردشگران به جای سفر به کشورهای منطقه از جمله ترکیه و امارات بهتر است به کیش سفر کنند تا ارز هم از کشور خارج نشود.

۱۸۳ نماینده مجلس عضو فراکسیون گردشگری هستند و با تمام تلاش به گردشگری کمک خواهیم کرد.

با مراجع تقلید جلسه می گذاریم که حد گردشگری کشور را تعریف کنیم و در سال ۱۴۰۰ مشکلات گردشگری را برطرف کنیم .

با رعایت حجاب هم می توانیم گردشگران را به کیش جذب کنیم اما باید تصویر مطلوبی از کشور ارائه کنیم .

ویروس کرونا به گردشگری کشور بسیار خسارت وارد کرد و این خسارت باید با تدبیر و مدیریت برطرف شود.

دشتی در پایان گفت: با کمک دولت ، مجلس و بخش خصوصی این صنعت میتواند رشد بکند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (133) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (46) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه