امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کیش پایلوت ورزش‌ها و تفریحات دریایی کشور است

گردشگری , ورزشی تاریخ انتشار: 00/02/29 بدون نظر   2698 بازدید

اندازه فونت    
کیش پایلوت ورزش‌ها و تفریحات دریایی کشور است

عزیزاله فرضی پور مطرح کرد :

کیش پایلوت ورزش‌ها و تفریحات دریایی کشور است/برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در جزیره

 

تیمهای ملی در رشته های مختلف اردوی تمرینی خود را به جای کشورهای خارجی در جزیره کیش برگزار می‌کنند و این امر از خروج ارز جلوگیری می کند.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از روابط عمومی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش ،عزیزاله فرضی‌پور مدیرعامل و عضو هیات امنای موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌های خود گفت: شیوع ویروس کرونا همه فعالیت‌های ورزشی را تحت‌تاثیر قرار داده است و جزیره کیش نیز از این مساله مستثنی نیست اما با این حال ما تلاش داریم برنامه‌های خود را باحفظ پروتکل‌ها اجرا کنیم.
وی ادامه داد: از اواخر سال ۹۹ استارت اولین مسابقات بین المللی ورزشی را در جزیره کیش زدیم و  مسابقات تنیس با حضور ۱۸۰۰نفر ورزشکار از اقصی نقاط کشور و ۹ کشور در جزیره کیش آغاز شد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همدلی و همراهی و با مساعدت سازمان منطقه آزاد کیش، به نحو خوبی برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین ما میزبان مسابقات  قهرمان  کشوری و انتخابی تیم ملی  پرورش اندام در جزیره کیش  بودیم  که  با حضور ۸۰۰ نفر  ورزشکار  برگزار شد در کل مسابقات خوبی بود و بدون حاشیه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و جزیره کیش توانست رتبه سوم در این مسابقات را  کسب کند.
وی با اشاره به سفر مقامات ورزشی به جزیره کیش گفت: دکتر علی‌نژاد معاون حوزه قهرمانی، آقای احمدی معاون ورزش‌های همگانی و فرهنگی و اجتماعی وزارت ورزش، خانم فرامرزی، معاون توسعه و مدیریت وزارت ورزش و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس و رئیس فراکسیون  ورزش  مجلس شورای اسلامی  جناب دکتر فروردین به جزیره کیش سفر کردند.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات اسکی روی آب با قایق ، برگزاری مسابقات لیگ دسته ۳ کشور، برگزاری لیگ داخلی جزیره کیش و چند اتفاق ورزشی دیگر را توانستیم با وجود شرایط سخت کرونا با رعایت پروتکل ها اجرا کنیم. خوشبختانه عوامل اجرایی، ورزشکاران و مقامات از برگزاری این مسابقات و کیفیت و کمیت آنها ابراز رضایت داشتند.
وی با اشاره به استقبال گردشگران در نوروز از جزیره کیش گفت: ما در بخش تفریحات دریایی امکانات خوبی داریم و به نوعی کیش پایلوت   ورزشها و  تفریحات دریایی کشور می باشد۳۱ کلوپ غواصی  و تفریحات دریایی  همراه با  ۸۰۰ شناور  فعال هستند که حدود ۱۵۰۰ نفر  در این حوزه مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: در سال ۹۹ حدود ۱۹ اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف در کیش برگزار شد و ما تعامل خوبی با وزارت ورزش و تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها داشتیم. تعدادی از این تیم‌ها سال‌های گذشته به کشورهای دیگر برای برگزاری اردو می‌رفتند اما امسال بیشتر اردوها در جزیره کیش برگزار شد و با برنامه‌ریزی که سازمان منطقه آزاد کیش انجام داد و همکاری تیم‌های ورزشی مبلغی حدود ۱۱ میلیارد تومان از خروج ارز جلوگیری کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۰ گفت: هم اکنون اردوی ورزشکاران جانبازان و معلولان در رشته تیر و کمان، اردوی  تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و چند تیم ورزشی دیگر در جزیره کیش در حال برگزاری است . ما امکانات ورزشی مجموعه ها همچون سالن و زمین را به صورت رایگان در اختیار تیم‌های ملی قرار دادیم و در راستای حمایت از ورزش قهرمانی سازمان منطقه آزاد کیش تمامی زمین‌ها و خدمات ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار تیم‌های ملی قرار داده‌ است .
وی ادامه داد: همچنین هماهنگی با هتل‌ها و مراکز اقامتی صورت گرفت تلاش شد تا تیم‌های ملی با تخفیف از این مراکز استفاده کنند اگر این تیم‌ها قصد داشتند به جای جزیره کیش به یکی از کشورها مثلا ترکیه برای اردو بروند حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه داشتند ولی با توجه به زیرساخت‌هایی که در سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد ترجیح دادند که در جزیره کیش اردوی خود را برگزار کنند.
وی ادامه داد: ما امروز در جزیره کیش به ازای هر نفر هفت متر مربع فضای ورزشی داریم که نسبت به استاندارد جهانی دو برابرو هفت برابر استاندارد سرزمین  اصلی می باشد  که در نوع خود  ظرفیت کم نظیر است.
وی ادامه داد: در بحث تعرفه‌های ورزشی نیز ما قیمت‌ها را به گونه‌ای شکل دادیم که افراد مختلف بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند به طور مثال هم اکنون تعرفه استفاده از یک رشته ورزشی در یک ماه و طی ۱۲ جلسه مبلغ ۱۵ هزار تومان است که نسبت به استان‌هایی همچون تهران، اصفهان و شیراز و بندرعباس بسیار پایین‌تر است. ما ماهانه  برای هر نفر برای یک رشته ورزشی ۲۸۵ هزار تومان یارانه ورزشی می‌دهیم. البته برخی رشته‌ها به دلیل ماهیت آنها قیمت‌هایشان متفاوت است مثلا برای بدنسازی ۸۰ هزار تومان در ماه می‌گیریم و یا برای تیر و کمان نیز قیمت‌ها کمی بالاتر است اما سایر ورزش‌ها مانند فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، کشتی، ژیمناستیک، کاراته و ورزش‌های از این دست سالی ۲۰۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌شود.
فرضی پور با اشاره به اینکه هم اکنون در جزیره کیش هفت هزار نفر ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده  فعال هستند افزود :در ورزش‌هایی مانند سوارکاری که در تهران ماهی پنج میلیون تومان برای آن دریافت می‌شود در کیش ماهی ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم. تیر و کمان در استان‌های دیگر ماهی سه میلیون تومان شهریه دارد که ما ۸۰ هزار تومان در ماه  دریافت می‌کنیم.
وی ادامه داد: همچنین  تعرفه‌اماکن تفریحی  برای  کیشوندان به صورت طبیعی ارزانتر از مسافران است. هزینه ورودی اماکن تفریحی و پلاژها ۵۰ هزار تومان  است اما کیشوندان ۱۲ هزار تومان پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد:  سازمان منطقه آزاد کیش در بحث ارائه خدمات تفریحی و ورزشی  با نهادها و سازمان‌ها نیز در جزیره تعامل خوبی دارد و خدمات ورزشی و تفریحی را از طریق موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش  را به صورت رایگان و یا  با تخفیف ویژه به ادارات و ارگان‌ها اختصاص می‌دهد
وی ادامه داد :  هر  سال در بخش ورزش قهرمانی و تفریحات به ورزشکاران و کیشوندان حدود ۳۵ و ۴۰ میلیارد تومان یارانه ورزشی  توسط سازمان منطقه ازاد کیش اختصاص داده می شود .
وی با اشاره به برنامه های پیش رو  ادامه داد: از ششم اردیبهشت تا ۱۰ خرداد اردوی تیم ملی فوتبال قبل از اعزام مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا در جزیره کیش برگزار می‌شود و همزمان نیز میزبان مسابقات بین المللی اسکواش هستیم . ۱۰ خرداد میزبان مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان در رشته فوتبال هستیم که با حضور ۹ کشور برگزار می‌شود و همچنین  میزبانی مسابقات والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه را داریم که با حضور ۲۱ کشور برگزار می‌شود.
فرضی پور افزود :  برگزاری مسابقات غواصی قهرمانی ارتش‌های جهان، مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته نجات غریق، مسابقه شنای آب‌های آزاد از جمله برنامه‌هایی است که جزیره کیش میزبان آن است و اگر کرونا اجازه دهد مسابقات  دو  بزرگ جزیره کیش  را برگزار خواهیم کرد.
وی درباره بحث میزبانی جزیره کیش در جام جهانی مسابقات فوتبال قطر گفت: بر اساس اهمیت موضوع ستاد پیگیری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش تشکیل شد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. مسایل مهمی در میزبانی و برگزاری اردوها باید مدنظر قرار بگیرد همچون ایرلاین‌ها، هتلینگ و امکانات دیگر البته زیرساخت‌های  خوبی هم اکنون وجود دارد و باید تقویت شود به طور مثال علاوه بر دو زمین فوتبال فعلی نیاز داریم تا  دو زمین فوتبال دیگر اضافه شود ما هم اکنون می‌توانیم میزبانی اردوی حداقل یک تیم را در جزیره کیش بر عهده داشته باشیم. البته نباید نقش دیپلماسی ورزشی را در سطح کلان دست کم گرفت و این دیپلماسی  باید در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صورت بگیرد زیرا  هم اکنون بهترین موقعیت برای دیپلماسی است.
وی در پایان تاکید کرد : جزیره کیش از نظر آب و هوا و شرایط بسیار به کشور قطر  نزدیک است و  این فرصت وجود دارد که ما میزبان بخشی از تماشاگران  جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باشیم و همچنین به جز  اردوی تیم ملی کشورمان کشورمان میزبان اردوی  یکی دیگر از تیمهای فوتبال  کشورهای دیگر در جزیره باشیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه