امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تبدیل کیش به محور صرافی ارز دیجیتال در منطقه با حمایت بانک مرکزی خبر داد.

اخبار ایران , استاندارد , فناوری , فناوری تاریخ انتشار: 00/03/05 بدون نظر   1478 بازدید

اندازه فونت    
تبدیل کیش به محور صرافی ارز دیجیتال در منطقه با حمایت بانک مرکزی خبر داد.

در مراسم رونمایی از سه سامانه جدید در کیش با حضور وزیر ارتباطات عنوان شد:

ارزیابی مطلوب وزیر ارتباطات کشور از زیر ساخت های توسعه یافته کیش

محمد جواد آذری جهرمی از تبدیل کیش به محور صرافی ارز دیجیتال در منطقه با حمایت بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش دولتخانه کیش ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ در جلسه شورای فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش که عصر چهارشنبه پنجم خرداد در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد ، ضمن ابراز خرسندی از گزارش‌های مسئولان کیش، توسعه این جزیره را از بعد زیرساختی مطلوب دانست و اظهار داشت : کیش، از مدل خوب و توسعه‌یافته‌ای برخوردار است و استفاده از دانش اشتراکی برای کاهش هزینه‌ها و بالابردن خدمات یکی از امتیازات ویژه‌ای به شمار می رود که به درستی از آن بهره برده است.

جهرمی با اشاره به افتتاح سه سامانه در حوزه فناوری اطلاعات در این جلسه ، خدمات این سامانه ها را عامل توسعه‌ بیشتر کیش دانست و افزود: باید مذاکرات جدی با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کشور برای تبدیل کیش به محور صرافی ارز دیجیتال در منطقه و نه تنها در کیش انجام شود تا با ضوابطی بسیار آسان و ارائه تسهیلاتی ویژه مانند عدم مالیات، به عنوان یک دارایی به توسعه کیش که اقتصاد گردشگری آن آسیب دیده است، بیانجامد و به محور توسعه جزیره تبدیل شود.

 محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به احداث کانال‌های فیبر نوری و همچنین دکل‌های مخابراتی در کیش، ادامه داد: مشکل تداخل (نویز) و تاثیر امواج کشورهای همسایه به دلیل رطوبت هوا بر شبکه‌های ارتباطی کیش از جمله مواردی است که باید بررسی و برطرف گردد.

وی افزود: توسعه vdsl در کیش بسیار خوب اتفاق افتاده و اینترنت ۳G و۴G نیز بسیار خوب پیش رفته است و باید با سرمایه‌گذاری مشترک، ۵G نیز به بهره‌برداری گسترده برسد.

جهرمی با اشاره به این‌که متوسط سرعت تجربه‌شده مشترکان در کیش، ۱۴مگابیت بر ثانیه در اپراتور ایرانسل بوده است که عدد غیرقابل قبولی نیست، تصریح کرد: شهر هوشمند، نیازمند مدیریت هوشمند می‌باشد، و این که مدیریت ترافیکی و صدور مجوزها، گردشگری و نظایر آن در کیش هوشمند شده‌اند، به معنای هوشمندسازی جزیره و پنجره واحد ارائه خدمات کاری است که به‌صورت ارزنده در این منطقه اجرا شده است.

وی از خودران هوشمند به عنوان مقصد بعدی کیش نام برد و گفت: پهباد پستی به عنوان یکی از مصادیق خدمات هوشمند فردا در جزیره کیش به بهره‌برداری می‌رسد.

آذری جهرمی، مقررات و چهارچوب‌های کیش را مانع توسعه آن عنوان کرد و گفت: آزادسازی قوانین داخلی و رهایی از مدل جاری در داخل کشور از خصلت‌های اصلی مناطق آزاد می‌باشد که مواردی چون تحریم‌های ظالمانه باعث خدشه‌دار شدن آنها و کاهش تسهیلات مردم شده است.

وی ادامه داد: زمانی تعداد صندلی‌های دانشگاه در کشور از داوطلبان کمتر بود و تحصیل در پردیس بین‌الملل کیش ، انگیزه‌ای برای حضور بعضی مردم در کیش بود ، اما در حال حاضر با وجود توسعه دانشگاه‌ها در سرزمین اصلی این انگیزه تا حدودی کمرنگ شده و  اکنون برند و خوش‌‌نامی بعضی مراکز آموزشی مثل شریف و تهران در قالب پردیس بین‌الملل هست که باید دانشجو را جذب کند که البته تحریم دانشگاه‌ها عاملی برای کاهش رغبت دانشجویان خارجی می‌شود.

جهرمی تاکید کرد: آموزش الکترونیک و مجازی به همان شکل که در تمام دنیا هم تجربه شده است، می‌تواند در کیش اجرا شده و به این طریق به کسب و کار و توسعه اقتصادی آموزشی بپردازد.

وی تصریح کرد: هرگونه رشد اقتصادی و آموزشی در کیش با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، نیازمند بازنگری به اصول اولیه می‌باشد.

گفتنی است مراسم بهره برداری از سه فروند پهپاد پستی در کیش و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه کامیون جدید پستی دربرخی استان های کشور ازطریق ویدیوکنفرانس با هدف توسعه زیرساخت های شبکه پست کشور با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برگزارمی شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پس ازاین مراسم از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه