امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

عزم همگانی برای مبارزه با مواد مخدر در کیش

اجتماعی , سلامت , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 00/03/11 بدون نظر   2988 بازدید

اندازه فونت    
عزم همگانی برای مبارزه با مواد مخدر در کیش

عزم همگانی برای مبارزه با مواد مخدر در کیش

امام جمعه کیش بر پیگیری اجرائی شدن مصوبات جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش تاکید کرد و گفت: خریداری تجهیزات شناسایی و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در مبادی ورودی در اولویت قرار گیرد.

 

به گزارش دولتخانه کیش، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای کیش  امام جمعه کیش در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی گفت: شناسایی آسیب‌ها و یافتن راهکار برای مبارزه با آن‌ها مهم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و با توجه به شعار جزیره پاک برای کیش باید تلاش کنیم که جزیره‌ای پاک برای خانواده‌ها داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر انجام وظیفه همه دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید پیگیر اجرائی شدن مصوبات باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با ابراز نارضایتی از خریداری نکردن دستگاه ایکس ری کامیونی و دوربین‌های شناسایی چهره برای پایش تصویری از دستگاه‌های مرتبط خواست خریداری این ابزار را در اولویت قرار دهند.

 

رئیس دادگستری کیش در این جلسه با بیان اینکه در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به نقش قوه قضائیه در مبارزه با مواد مخدر اشاره شده است گفت: اراده دستگاه قضا در امر مبارزه با مواد مخدر بسیار جدی است و در همین خصوص دادگاه انقلاب اسلامی کیش احکام حبس ۵ تا ۱۰ سال صادر کرده است.

 

مطهری زاده گفت: مجرمان مواد مخدر از کیش طرد می‌شوند و دیگر اجازه ورود به کیش ندارند.

 

رئیس دادگستری کیش از تلاش و همراهی نهاد امامت جمعه، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: برخورد با معتادان متجاهر و نجات و درمان آن‌ها برای دستگاه قضا مهم است و این مسئله با حساسیت دنبال می شود.

 

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد و لزوم حضور آحاد مردم برای رقم زدن آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی به داشتن جامعه‌ای سالم، پاک، با نشاط و امیدوار تاکید کرد و از متولیان امر خواست زمینه را برای زندگی سالم افراد جامعه فراهم کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش نیز چهار مسئله پیش بینی، پیشگیری، مقابله و درمان را در امر مبارزه با مواد مخدر مهم دانست و همراهی و هم افزائی بین دستگاه‌های مسئول را خواستار شد.

 

سرهنگ جمالی با بیان اینکه پلیس برای مبارزه با مواد مخدر به ابزار و تجهیزاتی همچون خودرو، دستگاه ایکس ری کامیونی و دوربین‌های شناسایی چهره نیاز دارد از تعلل در خرید این تجهیزات با توجه به مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۷، گلایه کرد.

 

شقایق کهور زاده رئیس بهزیستی کیش نیز در این جلسه از امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش کیش در امر پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر خبر داد.

 

کریمی مدیر کل گمرک کیش نیز در این جلسه، کنترل نظارت و ارزیابی را از وظائف گمرک ذکر کرد و گفت: گمرک در امر مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه پلیس است.

 

فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه به بیان گزارش اقدامات شورا در حوزه درمان پرداخت و گفت: ۳۰ نفر از معتادان متجاهر در کیش دستگیر و با معرفی به مراکز بازپروری در حال درمان هستند.

 

وی گفت این طرح از بهمن پارسال آغاز و پس از تامین مالی، اقدامات لازم در حوزه درمان شروع و سپس معتادان متجاهر جمع آوری شدند.

 

وی از شرکت عمران آب و خدمات کیش خواست، وضع مکان‌های متروکه‌ی کیش را که به مکانی برای جمع شدن معتادان متجاهر تبدیل شده مشخص کند.

 

فائقی گفت: تا کنون ۲۹۵۰ کارفرما و بیش از ۱۳ هزار کارگر در سامانه کار ثبت نام کرده اند و سوابق سلامت آنان بررسی شده است.

 

حسن زاده امام جمعه کیش در حاشیه این جلسه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ این چند ماه باقیمانده تا تغییر و تحول دولت را بسیار مهم دانست.

 

وی گفت تا زمان روی کار آمدن دولت بعدی کار‌های کشور و همچنین جزیره با حسایت و مدیریت قوی و توانمند پیگیری و پروژه‌ها و کار‌ها به سرانجام و نتیجه برسد.

 

امام جمعه کیش با اشاره به بعضی واگذاری‌ها و جابجایی‌ها و همچنین حل وفصل مسئله مسکن که یکی از مهمترین دغدغه‌های ساکنان کیش است، گفت: مسئولان بایستی با حساسیت، این موضوع را پیگیری کنند تا گرهی از مشکلات مردم در حوزه مسکن باز شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه