امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

میانگین فضای اموزشی کیش از میانگین کشوری هم پایین تر است

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی تاریخ انتشار: 00/03/21 بدون نظر   902 بازدید

اندازه فونت    
میانگین فضای اموزشی کیش از میانگین کشوری هم پایین تر است

جایگاه رسانه ها در رفع مشکلات جامعه بسیار مهم واساسی است.

به گزارش دولتخانه کیش ، پرویز حیدری راد رییس آموزش و پرورش کیش در نشست با اصحاب رسانه با تقدیر از رسانه های تاثیر گذار کیش گفت:رسانه ها چشم بینا و آگاه جامعه هستند و با پیگیری آنان و مطالبه از مسئولان مشکلات حل می شود.

وی افزود: مسئولان با دیدگاه ظریف و ذره بینی رسانه ها باید خود را وقف دهند تا کاستی ها برطرف شود.

پرویز حیدری راد گفت: من به عنوان یک مسئول و شهروند آمادگی نقد را دارم و از رسانه ها و صدا وسیما که با تلنگرهای به جا موجب رفع مشکلات شده اند قدردانی می کنم.

📍ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی از اول خرداد آغاز شده است بنا بر اعلام وزارتخانه آموزش و پرورش و به دستور ستاد ملی کرونا پایه های نهم و دوازدهم بصورت حضوری در آزمون پایان سال تحصیلی شرکت کردند.

📍وی گفت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با همکاری هلال احمر ، بسیج ، شورای سلامت وسازمان منطقه آزاد کیش امتحانات به شیوه مطلوب و رضایت بخش بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا آغاز شده است و برخی خانواده ها که مراجعه می کنند با این پیام روبرو می شوند که نام دانش آموز هنوز در پایه تحصیلی سال قبل و مدرسه قبل وجود دارد و نمی تواند ثبت نام کند.

رئیس آموزش و پرورش در پاسخ به این مشکل گفت:والدین با مدرسه قبل تماس بگیرند و درخواست کنند کد دانش آموز را آزاد کنند تا نام نویسی در سال تحصیلی و پایه جدید و یا مدرسه جدید امکان پذیر باشد.

وی افزود: سامانه طوری طراحی شده است که دانش آموزان بر اساس نشانی محل سکونت در نزدیکترین مدرسه می تواند ثبت نام کند و مشکلات سامانه تا دو روز آینده برطرف می شود.

در پایه اول فقط ثبت نام به شیوه حضوری است و پس از تکمیل فرم های ثبت نام زمان سنجش دانش آموزان تعیین می شود که در تیر و مرداد با سپری کردن این مرحله می توانند مهر ۱۴۰۰ در کلاس اول تحصیل کنند.

وی افزود در پایه ابتدایی ۹۵ درصد ثبت نام انجام شده و متوسطه اول ۷۰ و متوسطه دوم ۸۰ درصد از دانش آموزان با مراجعه به سایت فروش کتاب تحصیلی برای دریافت کتاب ثبت نام کردند.

📍وی از اولیاء خواست حتما تا شنبه ۲۲ خرداد برای ثبت نام کتاب تحصیلی اقدام کنند تا دانش آموزان دچار مشکل نشوند.

کتاب های پایه اول ،هفتم و دهم نیز از ۶ تیر تا ۲۶ مرداد عرضه می شود و خانواده از این تاریخ می توانند به سامانه مراجعه و درخواست کتاب را ثبت کنند.

رئیس آموزش و پرورش گفت: مدارس تمام پایه های تحصیلی حتی نمونه دولتی ها به غیر از هزینه بیمه مجاز به دریافت هیچ گونه مبلغی از خانواده ها نیستند.

وی گفت : کمک های داوطلبانه هم نیازی نیست به مدرسه پرداخت شود.

📍رئیس آموزش و پرورش از خانواده خواست در اسرع وقت ثبت نام دانش آموزان را تکمیل کنند تا وزارتخانه تعداد واقعی دانش آموزان کیش را مشاهده کند و برای اختصاص نیروی انسانی اقدام کند.

وی تاکید کرد اگر تعداد کمی ثبت نام کنند وزارتخانه هم بر اساس همان تعداد ثبت نام شده نیروی انسانی اختصاص می دهد.

کارنامه های پایه هفتم تا یازدهم آماده تحویل است و زمان ارائه کارنامه مدارس مجاز به دریافت وجه نقد نیستند اگر موردی گزارش و تایید شود با جدیت برخورد می شود.

📍قرار بود یک مدرسه ۱۸ کلاسه در منطقه نوبنیاد تحویل آموزش و پرورش شود که به علت کمبود سیمان هنوز تکمیل نشده و در پیشرفت ۴۸ درصدی متوقف شده است.

وی گفت: پس از انتصاب مدیر عامل جدید شرکت عمران ،آب و خدمات با وی برای بازدید از مدرسه به محل ساخت رفتیم که مشخص شد این مدرسه مشکل فنی دارد و مسئولان وعده دادند تا مهر تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

رئیس آموزش و پرورش اعلام کرد : اگر این مدرسه ۱۸ کلاسه تحویل آموزش و پرورش نشود با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

ما هر سال در تامین و تجهیز مدارس مشکل داریم ، امسال در بخش فضای فیزیکی و نیروی انسانی مشکل جدی وجود دارد که اگر وزارتخانه و اداره کل استان و سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه تامین نیروی انسانی کمک نکنند با مشکل گرانی مسکنی که وجود دارد سال مطلوبی پیش رو نداریم.

📍دو سوم دانش آموزان کیش در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند میانگین فضای اموزشی کیش از میانگین کشوری هم پایین تر است و این کاستی زیبنده کیش نیست.

وی با اشاره به تبلیغاتی که برای کیش انجام و از همه جای ایران و دنیا گردشگر به کیش دعوت می شود گفت: برای یک منطقه گردشگر پذیر نباید امکانات مناسب و زیر ساخت های لازم فراهم باشد؟

آموزش اولین رکن توسعه پایدار است کلاس های ۴۰ نفره مدارس کیش واقعا باید تعدیل شود و سازمان منطقه آزاد کیش و وزارتخانه باید نگاه خود را به کیش تغییر دهند و به صورت ملی به مدارس کیش توجه شود.

📍کیفیت آموزشی فدای مشکلات زیر ساختی می شود و این موضوع برای کیش پسندیده نیست.

حیدری راد در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه امسال مدارس غیر حضوری است یا خیر ؟ گفت: هنوز قطعی مشخص نشده است ولی برای هر صورت چه حضوری و چه مجازی باید خود را آماده کنیم .

چالش های ما را اگر سازمان منطقه آزاد کیش و وزارتخانه آموزش و پرورش ببینند و بشنوند و گوش شنوایی وجود دادشته باشد امسال سال تحصیلی بهتری خواهیم داشت.

📍فضای مجازی مشکلات وچالش های داشت اما در روخوانی و فن بیان دانش آموزان پیشرفت کردند و آموزگاران نیز با نرم افزارهای جدید آموزشی بسیار زیاد آشنا شدند و کلاس آموزشی ضمن خدمت به معلمان کمک کرد تا آموزش در فضای مجازی را فرا بگیرند.

ارتباط مستقیم در انتقال مفاهیم درسی بسیار موثر است و اگر آموزش چهره به چره و حضوری صد در صد بازدهی داشته باشد آموزش مجازی ۵۰ درصد بازدهی دارد.

یکسری کلاس ها برای سال آینده تشکیل شود تا کاستی های آموزشی برطرف شود.

وی در مورد ساخت و نوسازی مدارس توسط آموزش و پرورش گفت سازمان نوسازی مدارس تاکید دارد زمین باید به اسم آموزش و پرورش باشد وآقای مظفری مدیر عامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش مصوب کردند که زمین به نام آموزش و پرورش شود تا اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مدارس را بازسازی و تجهیز کند .

طرحی وجود دارد که با کمک نیکوکاران ۵۰ درصد مدارس بازسازی و۵۰ درصد هم اداره کل نوسازی تجهیز کند از این ظرفیت کیش باید استفاده کرد رایزنی هایی هم انجام شده ، مقرر شد در این هفته نشست مشترک بین اداره کل نوسازی و معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شود .

📍وی گفت: هفته گذشته در نشستی با حضور فرماندار بندر لنگه اعلام کردم که فرمانداری ها درصدی برای تجهیزات و نوسازی مدارس اختصاص می دهند سهم کیش در این ۴۰ سال گذشته چه بوده؟

۵۰ درصد دانش آموزان ما مردم هرمزگان هستند و فرمانداری لنگه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه محترم برای بازسازی مدارس به دست نیکوکاران همیاری می کنند اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هم باید در این حوزه ورود کنند و ۵۰ درصد سهم خود را تعیین تکلیف کنند.

کیش به عنوان تقطه گردشگری چرا نباید به مرکز گردشگری آموزشی تبدیل شود؟

📍وضع اسفبار آموزش وپرورش نیاز به رسیدگی جدی دارد آموزگاری که حدود ۴ و نیم میلیون تومان حقوق می گیرد چه طور از عهده کرایه خانه بر بیاید و چگونه می توان معلمان را قانع کرد که در کیش بمانند .

وی در مورد تحقق وعده های معاونت اجتماعی گفت ۲۷ میلیارد تومان بودجه ای  که در نشست روز معلم عنوان شد ۱۸ میلیارد آن برای ساخت ۲ مدرسه است و بخشی هم در قالب کمک به تجهیز و امکانات آموزش و پرورش و بخشی برای کمک به ارتقای آموزش و کمک به معلمان بوده است البته بخشی هم هزینه اینترنت معلمان کمک شده است اما کمک ها به طور کامل محقق نشده است.

📍وی اظهار داشت برای اولین بار  تعاونی مسکن معلمان را در کیش ثبت کردیم درخواست زمین از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  کردیم این یکی از امیدهای ماست ۳۰۰ واحد در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند و به صورت دوره ۵ ساله در اختیار معلمان قرار گیرد تا از معلمان برتر کشور به کیش و خدمت کنند.

وی افزود معلمی که دغدغه مالی کمتری دارد و با آرامش بیشتری تدریس می کند.

وی از رسانه ها خواست درخواست آموزش وپرورش را از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری کنند.

خبرنگاری که حاضر در نشست بود با انتقاد از عملکرد محتاطانه رییس آموزش وپرورش گفت: از سال ۷۳ وضعیت آموزش و پرورش اسفناک بوده و تا امروز هم همین طور است ، فرهنگسرای جدید و وسیع کیش را به جهاد دانشگاهی واگذار کردند و دلیل آن چه بود هنوز معلوم نیست.!؟

📍وی اظهار داشت تبلت هایی که به دانش آموزان واگذار شد هنوز تعدادی از آنان فعال نمی شود.

حیدری راد در ادامه گفت: کمک های سازمان منطقه آزاد کیش محدود است ولی با جدیت پیگیر رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

وی گفت: کیش باید الگوی کشور باشد ولی وضع آموزش وپرورش مطلوب نیست.

کیش باید ویژه دیده شود همانطور که سازمان منطه آزاد کیش ویژه است.

📍مدرسه نمونه دولتی کیش به علت به حدنصاب نرسیدن دانش آموزان نمی تواند فعالیت کند کیش که نگین خلیج فارس است باید محدودیت را کم کند.

دانش آموزان قوی داریم اما امکان تحصیل در هنرستان ها را ندارد چون رشته های مدارس کافی و کاربردی نیست.

حیدری راد گفت: استعداد یابی تحصیلی و ورزشی در کیش وجود ندارد و این مشکلات به سطح آموزشی کیش لطمه می زند.کل مدارس دخترانه دریک نقطه تجمیع شدند و کل مدرسه پسرانه در یک نقطه دیگر .

📍خانواده ها سفرهای درون شهری زیادی برای رساندن فرزندان خود به مدرسه دارند پایش جمعیتی و مدیرت صحیح وجود ندارد .

وی افزود بسیاری از معلمان حقوق خود را پایان ماه دریافت نمی کنند معلمان خرید خدمتی که حق التدریس آنان کمتر از دو میلیون تومان است و این مشکلات آموزش وپرورش را ویران می کند.

حیدری راد گفت اگر سازمان منطقه آزاد کیش به هر مدرسه دویست میلیون تومان در سال کمک کند بسیاری از مشکلات مدارس برطرف می شود.

وی در خصوص استقرار مدارس غیر انتفاعی سما در کیش گفت: کد فعالیت و مجوز این مدارس هم هفته آینده گرفته و در کیش مستقر می شوند.

باید مدرسه غیر دولتی کیش رقیب داشته باشند شهریه مدرسه غیر دولتی متعارف نیست با ورود مدرسه سما انحصار تنها مدرسه غیر دولتی کیش شکسته می شود و علاوه بر تعدیل قیمت ها کیفیت آموزش هم افزایش می دهد.

وزارتخانه آموزش وپرورش باید در کیش پایگاهی داشته باشد تا توسعه و رشد ایجاد شود.

رییس آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد بدون سانسور حاضر به مطرح کردن مشکلات است و از رسانه ها خواست همراهی کنند.

یکی دیگر از خبرنگاران از رییس آموزش وپرورش پرسید : معلمان حداقل آموزش های الکترونیکی را ندیدند و قرار بود دوره گذاشته شود تا دانش آموزان لطمه دیدند .

حیدری در پاسخ گفت: در زیست بوم جدید امسال بعضی از معلمان با فناوری جدید آشنایی نداشتند آموزش و پرورش ۳۰۰ دوره آموزشی گذاشت تا آموزگاران آموزش ببینند اما برخی از آموزگاران به سقف مطلوب نرسیدند اما آموزش و پرورش کارگاه آموزشی گذاشت تا مهارت معلمان افزایش یابد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه