امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اتحاد و انسجام همگانی برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا

اتحاد و انسجام همگانی برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حفظ و ارتقاء سلامت عموم مردم جزیره با ایجاد اتحاد، انسجام و همبستگی میان تمام ارکان جزیره کیش را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش دولتخانه کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر نقش تاثیر گذار بخش های “خصوصی، دولتی و بهداشت و درمان جزیره” به منظور مقابله و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا اشاره داشت و گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی میان تمام ارکان جزیره با هدف ارتقاء سلامت عموم مردم از اقدامات موثر در این منطقه است.

به گفته پورعلی تشخیص به موقع بیماران، درمان صحیح، مراقبت موثر و رعایت قانون شفا سبب شده جزیره نسبت به سطح کشور در شرایط مطلوب تری قرار گیرد.

وی با بیان این که در وضعیت قرمز؛ اقدامات بر اساس انعطاف پذیری منطقه انجام شده و شاهد منع تردد شبانه در این منطقه نیستیم، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقدامات بر اساس انعطاف پذیری به گونه ای انجام می شود که حداقل تعطیلی های ممکن در جزیره کیش اعمال شود.

پورعلی با اشاره به این که جزیره کیش یکی از مناطق پر تردد و پذیرای شمار زیادی از مسافران از نقاط مختلف کشور است، افزود: جزیره کیش در معرض تردد گردشگرانی هست که از شهر های قرمز و پر خطر به این منطقه سفر می کنند.

همچنین وی در خصوص ابلاغ ستاد ملی کرنا مبنی بر تعطیلی تمام مشاغل به جز مشاغل گروه شماره یک، گفت: تمام رستوران ها و برخی از مجموعه های تجاری و تفریحی همچنان در جزیره کیش با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی به فعالیت های خود ادامه می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حفظ سلامت مردم و ادامه فعالیت های مشاغل مختلف را از سیاست گذاری های اصلی سازمان در شرایط شیوع بیماری کرونا برشمرد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد و بازنگری مجدد شرایط، فعالیت بخش های مختلف در این منطقه از نو آغاز شد.

سعید پورعلی با اشاره به آخرین اخبار منتشر شده در خصوص این که مردم استان های “خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان جنوبی از ۵۰ سال به بالا واکسینه می شوند، گفت: تا کنون هیچ بخش خصوصی خارج از تصمیمات ستاد ملی کرونا به داخل کشور واکسن وارد نکرده است.

پورعلی خاطر نشان کرد: تمام تلاش بر این هست با استفاده از شرایط موجود بتوانیم افراد بالای ۵۰ سال در منطقه آزاد کیش را واکسینه کنیم.

وی با بیان این که ساکنان بالای ۱۸ سال جزایر خلیج فارس باستثنای کیش و قشم واکسینه خواهند شد، تصریح کرد: شمار زیادی از جزایر خلیج فارس غیر مسکونی هستند.

سعید پورعلی بیان داشت: با توجه به این که افراد بالای ۱۸ سال جزیره هندورابی که  ۱۲۴ نفر جمعیت دارند در طرح واکسیناسیون قرار گرفتند از این رو پس از دریافت واکسن آمادگی لازم برای واکسیناسیون آنان را داریم.

شایان ذکر است جزیره کیش بر اساس آخرین آماری که در سمیناری با حضور وزیر بهداشت اعلام کرد: این منطقه تعداد ۲۶۴۳۹ مورد تست انجام داده که از این تعداد ۵۶۴۳ نفر مثبت بودند در واقع به ازای  جمعیت۱.۷ نفر تا کنون تست انجام شده و درصد کل تست های مثبت ۲.۳۴ صدم و فوتی ها ۲۴ نفر اعلام شده است.

تعداد کل بستری ها از ابتدا تا کنون ۸۲۳ نفر و درصد بستری نیز به کل مثبت شناسایی شده ۱۴.۵۷ درصد و در نرم جهانی بستری ۲۰ درصد است.

مرگ و میر در جزیره کیش نسبت به جمعیت در دوران اپیدمی کرونا ۵.۱ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر بود که در مقایسه با کشور این شاخص ۱۰ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر بود و در استان نیز ۸.۲۵ به ازای هر ۱۰ هزار نفر است یعنی شاخص مرگ و میر در جزیره پایین تر از سطح استان هرمزگان و سطح ملی است

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه