امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نگاهی کوتاه به عملکرد و فعالیت‌های ورزشی جزیره کیش

آموزشی , اجتماعی , ورزشی تاریخ انتشار: 00/04/28 بدون نظر   2017 بازدید

اندازه فونت    
نگاهی کوتاه به عملکرد و فعالیت‌های ورزشی جزیره کیش

نگاهی کوتاه به عملکرد و فعالیت‌های ورزشی جزیره کیش

 

تعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و وزارت ورزش و جوانان، گامی بزرگ در توسعه فضاهای ورزشی کیش برای دستیابی به اهداف کلان این حوزه است.

 

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از روابط عمومی موسسه ورزش و تفریحات سالم و به نقل از خبرگزاری فارس کیش، جزیره  زیبا و مرجانی کیش پیشینه‌ای موفق در میزبانی از مسابقات و اردوهای ملی و بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی دارد و ایجاد بسترهای مناسب با استانداردهای مطلوب از جمله اهداف موسسه ورزش و تفریحات سالم این منطقه آزاد است که علاوه بر کسب رضایت بیشتر ساکنان، زمینه برگزاری مسابقات در سطوح بالاتر و توسعه گردشگری ورزشی را فراهم می‌سازد.

مسؤولان این سازمان تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با استفاده بهینه از زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای ورزشی در راستای دستیابی به اهداف کلان ورزشی، گردشگری و اقتصادی، خدمات شایسته‌ای به ساکنان، گردشگران و تیم‌های ورزشی ملی و بین‌المللی ارائه کنند.

همچنین با توجه به ظرفیت های ورزشی بی نظیر کیش، در سال های گذشته جامعه ورزش این منطقه آزاد، میزبان برگزاری مسابقات و اردوهای ملی و بین المللی در دو بخش آقایان و بانوان نیز بوده است.

به گفته مسؤولان موسسه ورزش و تفریحات سالم، برگزاری باشکوه مسابقات جهانی والیبال ساحلی جزیره کیش در سال ۱۳۹۶ استقبال گسترده علاقمندان به این ورزش را به دنبال داشت و طبق ارزیابی فدارسیون جهانی، شن و ماسه زمین والیبال ساحلی جزیره شرایط برگزاری مسابقات بین المللی این رشته را دارد.

همچنین این منطقه آزاد با حضور جمعی از سران کشوری و لشکری میزبان موفق و شایسته چهارمین دوره مسابقات نظامی بین المللی غواصی عمق ۲۰۱۹ در مجموعه تفریحی گردشگری آوای خلیج فارس بود که کشورهایی از چهار قاره جهان به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این رقابت ها شرکت کردند و بازتابی گسترده و رضایت‌بخش را به‌دنبال داشت که پس از اتمام همه‌گیری کرونا آمادگی کامل برگزاری مجدد اینگونه رقابت‌ها را داراست.

برنامه ریزی برای میزبانی از اردوی تیم های ملی در تمامی رشته های ورزشی ملی و بین المللی به ویژه مسابقات تنیس با ویلچر(جانبازان –معلولان) و مسابقات بین المللی ITF در فضایی متفاوت تر از گذشته ازدیگر برنامه های موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش می باشد.

طی ماه های گذشته نیز با انعقاد تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته و مقرر شد یک کمپ ورزشی برای تیم ملی فوتبال کشور در جزیره کیش ساخته شود.

ایجاد سایت غواصی مصنوعیdive rex، ارتقای کمی و کیفی ورزش های آبی، ساحلی و دریایی همچنین برگزاری مسابقات این حوزه در سطوح ملی و بین المللی از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه فضای ورزشی جزیره است.

از سوی دیگر اهمیت تاثیر مسابقات اسب‌دوانی در ایجاد فضایی مفرح برای ساکنان و گردشگران همچنین زمینه سازی به منظور برگزاری مسابقات این رشته، بازسازی مجموعه سوارکاری منطقه آزاد کیش به زودی آغاز خواهد شد.

مجموعه سوارکاری کیش در سال ۱۳۷۲ با هدف برگزاری مسابقات بین المللی خلیج فارس ایجاد شد و مسؤولان سازمان منطقه آزاد کیش با بهره گیری از ظرفیت و فرصت‌های کم‌نظیر جزیره همچنین تلاش متخصصان این حوزه، امکاناتی نزدیک به استانداردهای جهانی را در این مجموعه فراهم کرده‌اند.

پیست کورس استاندارد، مانژ صحرایی، محوطه بزرگ و اصطبل های استاندارد از جمله امکانات مجموعه سوارکاری کیش است.

بنابر این گزارش در سال های اخیر، باز گشایی سالن اسکواش و زمین شماره یک تنیس خاکی پس از بازسازی کامل، آغازعملیات اجرایی پایگاه ورزش های ساحلی مجموعه المپیک، راه اندازی سالن وزنه برداری، مرکز سنجش قوای جسمانی و مرکز آموزش استعداد یابی و کتابخانه علوم ورزشی، موزه ورزش کیش ، همچنین ایجاد زمین ورزش های ساحلی در پلاژ بانوان(سپک تاکرا، والیبال ، هندبال ساحلی)، ساخت زمین فوتبال ساحلی و زمین چمن مصنوعی بزرگ در مجموعه میر مهنا از جمله طرح های ورزشی کیش بوده که اجرایی شده است و یا به زودی به بهره برداری می رسد.

چشم‌انداز آتی موسسه ورزش و تفریحات سالم برای بهره گیری از فضاهای ورزش و دستیابی به اهدافی ویژه چون توسعه گردشگری ورزشی به گونه ای است که ساخت زمین چمن فوتبال متناسب با میزبانی تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر، ایجاد مجموعه‌های ورزشی میزبانی ازاردوهای ملی و بین المللی ، ساخت مجموعه ورزشی تخصصی دو و میدانی در رشته‌های سرعت و پرتاب مختص قهرمانان پارالمپیک در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

حمایت همه‌جانبه از تیم های ورزشی به ویژه ورزش های قهرمانی از دیگر برنامه های مد نظر سازمان منطقه آزاد کیش بوده که به جد در دستور کار قرار گرفته است تا به همت مسؤولان این منطقه تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز علاقمندان به ورزش و اردوهای تیم ملی در جزیره فراهم شود.

با تدوین برنامه عملیاتی، امکانات و تجهیزات ورزشی این منطقه در فصل های مختلف سال برای میزبانی از اردوهای ورزشی مهیا شده است و در کنار آن استقبال خوب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالسازی برخی اماکن ورزشی همچنین تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش با وزارت ورزش و جوانان کشور نوید بخش اقدامات توسعه ای در حوزه های مختلف ورزشی کیش است.

گفتنی است برپایی مسابقات لیگ دسته ٣ فوتبال کشور، لیگ فوتبال داخلی جزیره کیش، مسابقات جام بزرگداشت ورزشکاران مرحوم مهرداد میناوندو علی انصاریان، رقابت های فوتبال پیشکسوتان، میزبانی از مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ناشنوایان، برگزاری اردو و مسابقه فوتبال نابینایان ایران و روسیه از جمله رویداد های ورزشی جزیره کیش در سال گذشته می باشد.

همچنین منطقه آزاد کیش میزبان ثبت رکورد دو ١٠٠ کیلومتر و دو ماراتن برای نخستین بار در کیش، رقابت‌های قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی کراس فیت، اولین دوره مسابقات اسکی روی آب با قایق، مسابقات نجات غریق دریایی و رقابت برترین اسکواش‌بازان کشور در این بازه زمانی بوده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه