امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اتاق شیشه ای پیشکش ، از پشت دیوارهای بتنی پاسخ اذهان عمومی را بدهید

اجتماعی , سازمان منطقه آزاد کیش , گزارش مکتوب , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/05/11 بدون نظر   2107 بازدید

اندازه فونت    
اتاق شیشه ای پیشکش ، از پشت دیوارهای بتنی پاسخ اذهان عمومی را بدهید

اتاق شیشه ای پیشکش ، از پشت دیوارهای بتنی پاسخ اذهان عمومی را بدهید.

 

خلف وعده حاکمان مدعی شفافیت ،  عدم دسترسی آحاد ملت به آمار ها و اطلاعات از عملکرد سازمانهای حاکمیتی، لوحی محفوظ و قفل بازنشدنی که حاصل آن عقیم شدن عدالت اجتماعی است

 

اصرار و مطالبه متعدد رسانه ها و آحاد مردم بابت شفافیت و درج اطلاعات و آمارهای سازمانی از اقدامات صورت گرفته در مناطق آزاد به هیچ وجه در دولت مدعی شفافیت و تدبیر عملی و اجرایی نشد و اکنون در پایان کار دولت ۸ ساله حسن روحانی، بررسی اجمالی بر عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش اختصاراٌ در مورد زمینهای واگذار شده داریم .

 

وجود برخی ابهامات و تناقضات در نحوه واگذاری املاک و مستغلات چه در قالب مزایده و مشارکت توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و چه واگذاری قطعی از طریق سازمان منطقه آزاد کیش طی ۳ سال گذشته ما را بر آن داشت که جهت روشن شدن ابهامات از طریق سازمان منطقه آزاد کیش موضوع واگذاری ها را مطرح و منتظر دریافت پاسخ و اطلاعاتی شفاف باشیم.

طرح موضوع و سوال از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت های تأثیر گذار در مورد چگونگی واگذاری زمین و املاک به شرح ذیل .

شاید بدعتی باشد در همین روزهای پایانی دولت دوازدهم، شاید پرده های تیره رنگ از مقابل اتاق های بتنی کنار رفته و یا برچیده و‌ شیشه ای شود و پاسخ موضوعات مهم از این دست که مطالبه بحق عموم مردم است از روزنه ایی امید بخش بیرون تراویده و ابهام زدایی شده و پاسخ اذهان عمومی داده شود.

سوال اول ؛

برابر آمار و مستندات درج شده در سامانه های رسمی سازمان منطقه آزاد کیش حوزه سرمایه گذاری معاونت اقتصادی برابر جدول شماره ۱_۲_۳_۴ درج شده در ذیل یاداشت تا تاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۹ برخی از واگذاری‌ها صورت گرفته مستقیم سازمان منطقه آزاد کیش به افراد حقیقی و حقوقی بصورت ناقص منعکس شده ولی آنچه مورد سوال و ضامن ایجاد شبهه و ابهامات اساسی در این نوع و تعداد واگذاری ها بوده است

۱_ چرا تمام زمین های واگذار شده توسط سازمان بخصوص مسکونی در این لیست ها درج نشده است. از جمله زمینهای محور تمدن.!؟

۲_ دلیل واگذاری مستقیم و قطعی و به قیمت مصوب دولتی این زمین ها به افراد و شرکتهای مختلف توسط سازمان منطقه آزاد کیش !؟

این سوال در حالی مطرح میشود که شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از کنار فروش بخش عمده ی از همین زمین ها دریافتی از سازمان و فروش مزایده ای و مشارکت با سرمایه گذاران هزاران میلیارد تومان سود آوری برای سازمان و بیت المال داشته است نمونه بارز آن پروژه‌ های رویای زندگی و دامون ساحلی ۲ بوده که سود حاصل از فروش سهم شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تنها از یک پروژه تاکنون بدون احتساب واحد‌های بیشمار مانده فروش نرفته بیش ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است .!؟

 

۳_ دلیل و شرایط و نحوه انتخاب افراد متقاضی در واگذار زمین با قیمت مصوب توسط سازمان چه بوده.!؟

توان مالی ، اهلیت ، سابقه کار، یا ایده ها و طرح های ویژه و هایتک یا فوق العاده پیشنهادات.!؟

چنانکه می‌دانیم در سایت اختصاصی سرمایه گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش پروژه های ویژه جهت جذب سرمایه گذار تعریف و معرفی شده است، پس میتوان گفت این اولویت ها در جریان واگذاری زمین های یاد شده توسط سازمانی منتفی است.

 

۴_ هماهنگونه که در جداول ۱ و ۲ و۳ ملاحظه میکنید تعرفه و قیمت واگذاری زمین های اصلا مشخص و درج نشده و از کلمه قیمت مصوب سال استفاده گردیده است .!؟

سوال و ابهام بزرگ همین اینجاست که این زمین ها با چه قیمت مصوب سازمانی واگذار شده.!؟ آیا همان قیمت های نیست که به شرکت سرمایه گذاری واگذار شده و شرکت سرمایه گذاری به چند ده برابر قیمت با برگزاری مزایده آنها را فروخته و سود چند هزار میلیاردی برای سازمان و بیت المال حاصل نموده است!؟

اگر این چنین است پس میتوان به موضوع مهمی دست پیدا کرد، اینکه تضعیف بیت المال و خام فروشی علنی و اختصاصی صورت گرفته .!؟

اگر غیر از این باشد لطفا شفاف قیمت های واگذاری و دلیل واگذاری به این نحو و ترک تشریفات و عدم برگزاری مزایده جهت فروش قطعی این تعداد زمین را اعلام و در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهید.

۵_ مورد مبهم و اصلی دیگر عدم درج اطلاعات و آمارهای دقیق و کامل زمین های واگذار شده در سایت ویژه سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش بخصوص از تاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۹ تا تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ است.!؟

حال چه تعداد زمین با چه کاربری های مختلف از جمله مسکونی با تراکم های شگفت انگیز بالای ۴۰۰ درصد و با قیمت های باور نکردنی با احتساب تراکم های سنگین ، واگذار شده خدا میداند و سازمان منطقه آزاد و مراجع ذیربط و ذیصلاح نظارتی و بازرسی باید ورود و موارد را استخراج کنند.

لازم بذکر است در مواردی بهای تمام شده زمین به همراه پروانه و تراکم داده شده در بالاترین شرایط محاسباتی هر متر مربع زیر ۳/۵ میلیون تومان واگذار شده!؟

( توضیح اینکه شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برابر آگهی های موجود در مزایده زمین های واگذار شده خود از اسفند ۹۷ الی ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ با کف و پایه قیمت متری بین ۴/۵ میلیون الی ۲۲ میلیون تومان زمین فروخته است.!!!)

درخواست میشود سازمان منطقه آزاد کیش شفاف و بی پرده توضیح دهد این شرکتها و افراد ویژه و خاص چه رتبه و مقام و منزلتی و چه درخواست خارق‌العاده ای داشته اند که در این مدت زمین با چنین شرایط و قیمت های نازل از سازمان دریافت کرده اند.!؟

این موارد عنوان شده مطالبه جدی و عمومی از جانب سرمایه گذاران توانمند جزیره که دستشان از ادامه فعالیت و شرکت در ساخت و آبادانی کیش کوتاه شده و مطالبه و خواسته بحق رسانه ها و مردم عادی است که از پس اجاره بهای سنگین خانه های حقیرانه زیر ۶۰ متر در جزیره کیش بر نمی آیند و مهاجرت معکوس در پیش گرفته اند.

مردم میخواهند بدانند چرا چنین زمین های با این قیمت های نازل واگذار شده ولی طرح های مختلف ابلاغی در جهت خانه‌دار شدن مردم از جمله طرح مسکن ملی و مهر و بومیان برای اقشار زحمتکش و متوسط به پایین جزیره کیش که پایداری و توسعه اجتماعی و شهری و اقتصادی مدیون این شرایان حیاتی و سرمایه انسانی بوده چرا در حد شعار و شوآف های تبلیغاتی محصور و ابتر مانده است.

و غم انگیز است امروز این ملت نجیب و صبور میباست محروم و درمانده از دریافت امکاناتی باشند که شاهد چنین رانت ها و بذل و بخشش های چندین هزار میلیاردی مدیرانی بی‌کفایت و بی درایت هستند، مردم بینوای که دلخوش به وعده های غیر عملیاتی و غیر شفاف و طولانی و انجام نشده آقایانی که تیشه به ریشه اموال مملکت زده و در توهم هستند و به تمام دانسته ها و ناگفته های این مردم با حیا پوزخند زده و راه ظلم و تبعیض و بی رحمی و خیانت را پیشه کردند.

🚩در این بین باید به عملکرد شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز ورود و سوالات متعدد بابت عدم رعایت اولویت این شرکت در عقد قرارداد ها با سرمایه گذاران توانمند حاضر و فعال در کیش مطرح کرد.

مدیران شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش پاسخ دهند ، چرا در واگذاری زمین بصورت مشارکتی بعضا و اکثرا شرکتهای دولتی چون شستا برنده فراخوان های مشارکتی میشوند.

اگر معیار ها و سنجش ها توان مالی و ساختاری و تشکیلاتی شرکتها باشد مسلما و در حال حاضر هیچ یک از سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور و حتی منطقه خاورمیانه به گرد پای شستا نمیرسد و توان رقابت و پنجه در پنجه فرو بردن با چنین ابرقدرت مالی و امکاناتی نداشته نمیتواند داشته باشد.

چگونه شرکتهای موفق و سازنده و باتوان بخش خصوصی میتواند در این رقابت شرکت کرده و برنده شود.

مسئله قابل بحث این است آیا این تفکر برخلاف قانون و مفاد اصل ۴۴ ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای خصوصی سازی در کشور نیست.!؟

یا همچنان چرخ بر پایه نان قرض دادن دولتی به دولتی چرخیده و میچرخد.

چرا اولویت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در ساخت پروژه ها بخش های خصوصی توانمند نبوده.!؟

بنظر با چنین تفکر و مشارکت های صورت گرفته دولتی با دولتی به نوعی ترک مقرارات شده و برخلاف روح قوانین رونق کسب و کار بوده و سدی محکم برای جلوگیری از استفاده حداکثری آحاد فعالیین از امکاناتی برابر است. که کاملا متضاد با قوانین حمایتی از بخش خصوصی در سال رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی و اشتغال و کارآفرینی است .

در این بین به آگهی مزایده اخیر و در جریان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش اشاره داریم.؟

۱_ برابر فرمایش آقایان قرار بر این بود تا استقرار دولت بعدی هیچگونه واگذاری در منطقه آزاد کیش صورت نگیرد.!؟

۲_دلیل افزایش قیمت های پایه پیشنهادی نسبت به مزایده آخر برای همین پروژه ها چیست افزایشی که بسیار مشهود و چندین درصدی است.

۳_ دلیل برگزاری مزایده در این ایام و شرایط خاص که تنها ۳ روز از زمام امور دولت و حاکمیت سرکار باقی مانده چیست.!؟

 

🚩در خاتمه امیدواریم ضمن دریافت پاسخی شفاف و بدور از فرافکنی و حاشیه سازی به سوالات مطرح شده و ورود جدی و حداکثری مراجع قانونی و نظارتی به موضوعات مطرح شده ، در دولت آینده شاهد ایجاد اتاق های شیشه با سقفی باز بودن و سازمان های و نهادهای حاکمیتی راه برداشتن سد و دیوارهای بتنی میان خود با رسانه ها و مردم را پیشه کرده و با راه اندازی واقعی و حقیقی سامانه های شفافیت در راستای دسترسی عموم مردم به اطلاعات و آمارها بابت مشاهده و دریافت عملکرد خادمین ملت قدم برداشته و صد البته اتفاقی بیفتد که عموم ملت از سفره غنی و سرشار و پر برکت کشورمان به صورتی یکسان بهره‌مند گردند.

 

امیدواریم به الطاف حضرت دوست

 

بهمن عبدالهی ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ هجری شمسی مصادف با ۲۲ ذیحجه ۱۴۴۲

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه