امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دامون ساحلی ۲ پنجره ای رو به آسمان

دامون ساحلی ۲ پنجره ای رو به آسمان

دامون ساحلی ۲ پنجره ای رو به آسمان

 

فقط چند پله و گامی کوتاه تا کنار زدن پرده ها برای دیدن آسمانی آبی و دریایی ژرف و نیلی از پشت پنجره های امید به زندگی دوباره

 

سخن از پروژه ای است که تا ۲ سال و اندی پیش هیچ احدی در رویا و تخیلات خود نه بدان فکر میکرد و نه باور داشت بر نجات و سرانجام آن.

بله، پروژه دامون ساحلی ۲ پس از ۵ سال تعطیلی و فرو رفتن در کمای مطلق امروز به همت مدیر و سرمایه گذاری جوان و با انگیزه در کنار تیمی مجرب و کاردان و خرد ورزی و کارگشایی یکی از معاونین لایق سازمان منطقه آزاد کیش در آن مقطع حساس، امروز فقط چند قدم کوتاه تا زمان تحویل واحدهای خود به مالکین و سرمایه گذاران دارد.

 

دلیل یاد آوری و تجلیل از عوامل این پروژه ، همت و شجاعت و قبول تعهدی سنگین می‌باشد که اواخر سال ۹۷ کلید سنگین و دلهره آور آن بدست گرفته شد و چراغ پروژه پس خاموشی چند ساله روشن شد، پروژه ای که از سر و‌ دیوار آن یاس و ناامیدی می‌بارید و تمام سرمایه گذاران خرد و کلان خود را گرفتار و سردرگریبان کرده بود.

 

خروج خبر آغاز مجدد کار و به حرکت درآمدن چرخ ساخت و ساز نور امیدی و شور دوباره ای بود برای بیش از ۱۵۰ سرمایه گذار ناامید و حتی شریک ۳۸ درصدی پروژه (شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش) که خوشبختانه ۳۸ درصد سهام مرده و به کما رفته آن شرکت زیر مجموعه سازمان نتنها برایشان زنده شد چه بسا نقطه عطف و پر برکت و آغازین برای سودآوری سرشار و کلان سازمان منطقه آزاد کیش در کل دوره ۳ ساله گذشته از پروژه های مشارکتی بود.

سود چندین صد میلیاردی حاصل از این پروژه ، موجبات تعالی امور جاری سازمان و انجام بسیاری از تعهدات عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش را فراهم ساخت .

بماند تبلیغات گسترده و البته بجا و بحق از حاشیه امن این پروژه که سودآوری سرشار و قابل توجهی بود برای هر سازمان و هر مدیری که میخواست توان و درایت مدیریتی خود را به رخ بالادستی خود بکشد و بدین صورت طی بازدیدهای مکرر مدیران ارشد را متوجه اتفاق ارزنده و سود سرشار حاصله نمودند.

 

آنچه امروز بیشتر اهمیت دارد نمونه و الگویی بارز از وجود افرادی توانمند و با قدرت و دارای ظرفیت کارآفرینی و سرمایه گذاری متعهدانه در داخل جزیره کیش است.

 

اکنون این پروژه به مرحله پایانی و زمان تحویل خود رسیده است، و صد البته این پروژه می‌توانست پیش از اینها آمده و تحویل مالکین و سرمایه گذاران شود .

 

مثال مرغ همسایه غاز است را باید در این یاداشت به کار ببریم.

 

متاسفانه علی رغم تلاش و کوشش و انجام تعهدات سرمایه گذار پروژه و کسب سود سرشار سازمان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش (الحساب بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان) بدون احتساب واحد‌های بفروش نرفته، از این پروژه برای سهم ۳۸ درصدی خود.

 

در طول مدت ساخت پروژه همواره موانع و چاله های متعدد از نقاط مختلف برای سرمایه گذار ایجاد شد و باز در عین ناباوری بجای حمایت های واقعی و عملی بابت تعهدات انجام یافته و نجات پروژه از مرگ حتمی توسط سرمایه گذار ،شاهد عدم همراهی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در قبال توان و همت و تعهد اینگونه سرمایه گذاران هستیم.

 

اکنون در کمال تاسف باید گفت این پروژه در حالی که می‌توانست چند ماه قبل آماده تحویل نهایی به مالکین باشد، بجهت عدم انجام برخی تعهدات سازمان و عدم حمایت ها و ایجاد انگیزه برای چنین افرادی توانمند، پروژه با چند ماه تاخیر آماده و افتخار افتتاح آن میماند برای دولت جدید.

 

امیدواریم حاکمیت در دولت جدید بجای حمایت از شرکت ها و سازمان های شبه دولتی و خصولتی اندکی با دید و تفکری باز از چنین افراد با انگیزه و توانمند دارای صلاحیت و اهلیت و صد البته کیشوند در پروژه ها و سرمایه گذاری های بعدی استفاده نماید.

 

در پایان یاد آور میشویم بهنگام دیدن پروژه های بخواب رفته ۱۰ الی ۱۸ ساله در جای جای کیش که ده ها و صدها خانواده و سرمایه گذاران خرد و کلان و سازمان و محاکمه را اسیر و گرفتار خود کردند.!؟

امروز باید با دیدن چنین پروژه ای نجات یافته و حضور چنین افرادی متعهد دست به ستایش برداشت و این سرانجام زیبا را به فال نیک گرفت و با افتخار از آن یاد کرد.

امیدواریم بزودی اتفاقات خوبی برای سایر پروژه های تعطیل و بخواب رفته در کیش بیفتد و روزگار خوشی چون پروژه دامون ساحلی ۲ را تجربه کنند. انشالله

 

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه