امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اره بیاورید جزیره را قطعه قطعه کنیم، شاید مادر واقعی کیش پیدا شود

اره بیاورید جزیره را قطعه قطعه کنیم، شاید مادر واقعی کیش پیدا شود

معصومیت از دست رفته ، قصه های حسین کرد شبستری،  تطهیری بزرگ با آبی قلیل و کُر ، وقتی همه خواب بودیم.

این روزها جزیره کیش شده صحنه تئاتری مضحک ، صحنه ای به ظاهر آراسته و هنری، با حضور بازیگرانی که در حد و قواره این استیج مهم نبوده و نیستند.!؟

نمایشنامه های اجرا شده همه تلخ و مضحک با داستانی تکراری بیشتر دارای ژانری چپاول گرایانه ، رسواگرایانه یا افشاگرایانه است.

نه آغازی خوب و نه پایانی قابل درک فهم قابل وصف دارند .

بی خیال ؛ خبری از نوشته‌ های مرغوب از جنس گوته و شکسپیر و دیکنز نیست، استفاده از رمانهای وطنی و مکتوب شده از بزرگانی چون ابراهیم گلستان و عباس معروفی و محمود دولت آبادی ابدا.

دلخوش نباش خبری از دکوراسیون جذاب و دلربا و رنگ آمیزی شده هم نیست.!؟

حتی بازیگران نمایش حرفه ای و اهل فن و بیان نیستند که به اعتبار نامشان مجاب به نشستن و نظاره کردن باشی و در پایان کار ایستاده برایشان هورا بکشی…

کلا سالهاست کیش دچار مرضی بدتر از کرونا است مرضی جذاب بنام (حیاط خلوت دولتی ها)  مریضی حضور در مسند قدرت در این حیاط خلوت آنچنان جذاب است که بیماران آن به وقت رهایی از این محیط تازه دچار روانپریشی و افسردگی میشوند یا به سیم آخر میزنند یا مجنون و بعضا که به اندازه کافی از این بیماری لذت نبرده اند بر طبل رسوایی کوبیده و افشاگری را پیشه میکنند.!!؟

این بیماری نه واکسن دارد نه درمان فقط باید تلاش کرد برای ماندن در این بیماری جذاب (حیاط خلوت رویایی کیش)

انگشت شمار سراغ داریم و انسانهای وارسته را که بجهت حفظ سلامت خود و درگیر نشدن با این بیماری جذاب که صدایش همچون چوب خدا دیر و بی صدا بلند میشود عطای این مرض را به لقایش بخشیده و از اپیدمی حیاط خلوت کیش خود را خلاص کرده اند.

امروز به سبب شیوع این مرض واگیردار شاهد خروج خبرهای عجیب و سوخته و بعضا دیرهنگام پس از واگذاریهای زمین های مرغوب و خام‌ فروشی و نابودی منابع طبیعی و محیط زیست بکر کیش در جای جای جزیره هستیم.!؟

پیدا شدن قهرمان نمایشنامه ها و داستانهای تلخ که بعضاً ساختگی و در مواردی واقعی و برخی تخیلی با چاشنی آشکار شدن یکباره مظلومیت های پنهان خبر از عمق فجایای مدیریتی در نابودی بیت المال طی دوران یاد شده در این حیاط خلوت جذاب لعنتی دارد .!؟

چه شده است راکبین بر مسند قدرت در این نقطه از جگر گوشه ایران زمین که سالها بر وقوع اکثر قریب به اتفاق رویدادهای ریز و درشت و اشتباه و ناصحیح ناظر بوده و بعضا مشارکت داشته اند و شاهد وضعیت های مشابه در تضعیف بیت المال بوده اند، امروز فریاد وامصیبتا سر داده اند.

و چه شده است آنهایی که تا دیروز صاحب میز و قدرت بودند و اختیار بر اموال بیت المال داشتند حرفی نگفتند و فریادی نزدند و به وقت عزل و رفتن از این حیاط خلوت جذاب، لب بر سخنوری و افشاگری گشاده اند.!؟

در چندین ماهه گذشته پس از تغییر مدیرعامل سابق سازمان و در کنار تغییرات مکرر و عمده در حوزه‌های مختلف مدیریتی و معاونتی سازمان منطقه آزاد کیش شاهد بزن بزن های رسانه ای و اکثرا ساخته و‌ پرداخته پروپاگاندهای تبلیغاتی از جانب ۲ طیف حاضر و غایب بوده‌ایم.!؟

در مقطعی مدیر عامل سابق از حضور و دخالتهای بیشمار برادر رئیس جمهور بابت چگونگی اداره و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و چیدمان افراد و واگذاری امتیاز و منابع  و شنود و تحمیل افراد مختلف گفت و در مقابل جوابیه افراد حاضر در سیستم مدیریتی سازمان که دست بر کتمان گفتمان و افشاگری‌ها و تکذیب وقایع مطرح شده از جانب مدیر عامل سابق برداشتند.

مهم است بدانیم؛  اساسا چه کسی راست می‌گفت و میگوید و چرا راست می‌گفت و میگوید.!؟

بسیار عجیب نیست در این سیستم فشل و پیچیده؟

متاسفانه این دعواها و ادعاهای مطروحه مدیران سابق با برخی مسئولین حاضر در سیستم بصورت رسانه ای در ابعادی مختلف بعضا مبهم و در مواردی واقعی و چه بسا از روی احساسات ادامه داشته و دارد.

 

امروز سوال جدی رسانه ها و‌ اذهان عمومی این است؛

در این برهه چه فرصت و موقعیتی پیش آمده که همه مدیران عزل شده و مسئولین بر مسند مانده لب به سخن گشوده اند و در مقابل هم قرار گرفته اند، یکی از عملکرد خوب خود دفاع میکند و دیگری از حیف و میل اموال و نابودی محیط زیست و اشتباه و ناصحیح بودن طرح ها یاد میکند .!؟

 

چه شد به یکباره و در این برهه تاریخ بزرگواران علی رغم دانستن ناگفته های بسیار در مقاطعی حساس که باید فریاد می‌زدید و از مصائب وارده بر جسم و جان کیش می‌گفتید امروز احساس مسئولیت کرده و بجهت خدمات شایان خود بر کیش زیبا زبانشان بدون لکنت و شکوفا چون گل و غنچه باز شده و مواردی مبهم و دیرهنگام بر زبان جاری ساخته و علنی میکنید.!؟

بنظر اگر روزی برسد که بابت چگونگی تضعیف بیت و المال و از بین رفتن منابع کیش و خسارات وارده بر محیط زیست بررسی و تاملی صورت پذیرد. باید برای وقوع بسیاری از فجایای در حوزه‌ای یاد شده کیش و حتی هندورابی یک کتاب قطور نوشته شود.!؟

بطور کل چرا برای شفاف سازی تمام موارد مبهم و غیر اصولی انجام شده در سیستم سازمان هیچ موقع با رسانه ها مصاحبه ای ترتیب داده نشد و افشاگری با سند و مدرک صورت نگرفت.!؟

بنظر شما دلیل سکوت اولیه و قیام ثانویه مسئولین چه بود است.!؟

بنظر عموم و اکثریت قاطع مردم ، بسیاری از مدیران و افرادی که طی سالیان متمادی میز و قدرت و مسندی در کیش بدست آورده اند «زخمی کاری»  بر پیکره این جزیره مظلوم زده اند از طرح طلوع به غروب الی فرودگاه غیر ضرور هندورابی و باغ راه ، باند جنوبی  ، مخازن سوخت پشتیبان ساخته نشده، ترمینال پرحاشیه و پر هزینه فرودگاه ، محور تمدن و تصفیه خانه مرکزی و هواپیمایی کیش ایر و آب و برق از دست رفته و صدها خسارت دیگر…

بهتر است همه مدیران در هر مسند و جایگاه از ریز و درشت بدانند محکوم به پاسخگویی در مقابل قانون و ملت و وجدان خود هستند.

امروز دیر است برای تطهیر یا تخریب همدیگر.

همه مسئولین و مدیران و معاونین که بانی خسارت به اموال عمومی مملکت و بیت و المال و طبیعت و منابع مادی و معنوی کیش شده‌اند مقصر هستند و باید پاسخگو باشند از آن مدیری که سهام آب و برق کیش را به قیمت پوچ به بخش خصوصی واگذار کرد الی آن مدیری که زمین های کیش را بی حساب و کتاب به حراج گذاشت و منبع بتنی سوراخ تحویل شهر داد و آن مدیری که قرارداد ترکمن چای و خفت بار گل شرق را امضا کرد و آن مدیری که پروژه باغ راه و هندورابی را اجرا کرد و آن مدیری که کیش ایر را از عرش به فرش و فلاکت کشاند و مدیری که هزینه ساخت ترمینال جدید را از بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی کش داد و رساند به ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ناتمام و باقی مانده با انواع  تعدیل ها و خسارتها و آن مدیری که زمین خارج عرف داد و خام فروشی کرد و تراکم ۴۰۰ الی ۵۰۰  درصدی داد و تخفیف های ۱۰ الی ۵۰ میلیارد تومانی و زمین ها ارزشمند کیش را بنام و قانون جادوگرانه مزایده به دلال ها فروخت و سودهای نجومی داخل جیب دلال ها کردند وووو..!!!

امروز هر مدیری که کم کاری کرده ، دانسته و ندانسته در هر مقطعی از تاریخ بخصوص طی ۸ ساله دولت تدبیر و امید تخلفی انجام داده و باعث تضعیف بیت المال و نابودی منابع طبیعی و سرمایه های مادی و معنوی کیش شده مسئول است و باید پاسخگو باشد.

فقط باید موشکافی و بررسی گردد،  فرق میان اختلاس های هزار میلیاردی با تخریب و تضعیف اموال ملت بجهت بی خردی و بی کفایتی و بعضا سوء استفاده های مدیران از قدرت چه بوده و کیفر و عقوبت آن چه خواهد بود.!؟

اساسا میشود امیدوار بود به این که فریادرس و بازخواست و تنبیه و کیفری در میان است یا خیر.!؟

امروز بسیار دیر شده جهت تطهیر و مظلوم نمای ها ، میشود به ضرس قاطع گفت تمام موارد مطرح شده که عمدتا از روی کینه و لجاجت و تخریب و بعضا جهت حفظ پست و مقام از جانب جناحین دعوا گفته و روانه میشود پذیرفتنی و مقبول ملت نیست مگر ورود محاکمه و نهادهای نظارتی و بازرسی ذیصلاح با تکیه بر مستندات و مدارک واقعی و احراز کامل تخلفات .

 حیف که معصومیت ها از دست رفته است…

آنچه خواسته و مطالبه عمومی و رسانه ها پس از استقرار مدیران دولت جدید برای کیش خواهد بود بررسی و حلاجی و موشکافی کامل تمام اقدامات صورت گرفته مدیران عامل و معاونین و مدیران میانی طی ۸ ساله گذشته دولت تدبیر امید است.

مسلما همه باید پاسخگو باشند بابت عملکردهای ضعیت و تضعیف بیت المال ، تحمیل خسارت به منابع و محیط زیست و سایر اموال و نبود شفافیت در بدنه سازمان و عدم اجابت به درخواست‌ها و مطالبه عمومی و رسانه ها بابت شفاف سازی و عدم اجابت بدان درخواست‌ها جهت درج اطلاعات و آمارهای دقیق عملکرد مدیران در حوزه‌ای مختلف بخصوص واگذاری‌ زمین ها و دادن کاربری‌ها و بخشش و تعدیل قیمت ها توسط سازمان منطقه آزاد کیش.

امیدواریم روز کوبیدن بر زیر میز افرادی که بنام خدمت به خلق تیشه بر ریشه اموال و آینده این آب و خاک و مملکت برمیدارند فرا رسیده باشد.

آن قَدَر گرم است بازار مکافات عمل دیده گر بینا بود هر روز ، روز محشر است

(امیدواریم) بهمن عبدالهی ۹ شهریور ۱۴۰۰

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه