امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بهره گیری از توانایی زنان می تواند به توسعه پایدار جامعه مدنی کیش کمک قابل توجهی کند 

آموزشی , اجتماعی , فرهنگی , هنری تاریخ انتشار: 00/06/09 بدون نظر   1989 بازدید

اندازه فونت    
بهره گیری از توانایی زنان می تواند به توسعه پایدار جامعه مدنی کیش کمک قابل توجهی کند 

ظرفیت بانوان در اداره امور کیش و بهره گیری از توانایی آنان می تواند به توسعه پایدار کمک قابل توجهی کند .

عالمه خسروی رئیس اداره امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حمایت و اقتصاد ملی و دولتخانه کیش گفت: سهم بانوان در مدیریت های کیش تنها ۵ درصد است که از متوسط کشور ۲۰ درصد پایین تر است و مسئولان ادارات و نهادهای کیش باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش با جدیت و پشتکار برنامه های مختلفی برای بانوان تدارک دیده است که در شرایط کرونا برخی از آنان قابلیت اجرا نداشت اما بسیاری از این برنامه ها در قالب وبینار و برنامه های زنده شبکه های اجتماعی اجرا شد و مخاطبان زیادی از این برنامه ها بهره بردند.

خانم خسروی به برگزاری نمایشگاه لباس زنان اقوام ایران اشاره کرد و گفت: پروپوزال این برنامه آماده و به هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ارسال شده است و در صورت تایید در اسرع وقت نمایشگاه راه اندازی می شود.

وی گفت: قصد داریم این نمایشگاه یا موزه دائمی در موزه هنرهای معاصر واقع در ساختمان سابق اداره امور زنان ایجاد شود و مهمترین علت آن مناسب و در دسترس بودن این مکان است و از فضای جانبی آن می توان برای برگزاری پاتوق های ویژه بانوان استفاده کرد.

خانم خسروی در خصوص وبینارهایی که در ایام کرونا برنامه ریزی و برگزار می شود گفت: بیشتر این وبینارها در حوزه زنان و سلامت جسمی و روانی بانوان است.

وی گفت: ارتقاء مهارت های زندگی دختران و توسعه پایدار ، زنان و توانمند سازی در عرصه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی از اهداف برگزاری این وبینارهاست.

رئیس امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اهداف امور زنان ، بررسی نقش بانوان و حضور آنان در جامعه به منظور افزایش سرمایه های اجتماعی است.

وی هدف از معرفی بانوان کارآفرین مطرح کشوری و بیان موفقیت های آنان را در وبینارها ، الگو سازی در جامعه بانوان بیان کرد و گفت: این برنامه ها به صورت دوره ای است که هر ماه اجرا می شود.

خانم خسروی به هماهنگی و همکاری امور زنان با دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور هم اشاره کرد و گفت: مشارکت با پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا ، جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا و انجمن حقوق خانواده دانشگاه علامه طباطبایی نمونه هایی از این مشارکت ها و برنامه ریزی هاست.

رئیس امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش وبینارهای زنان و حقوق شهروندی ، زنان و حقوق خانواده با حضور اساتید برتر روان شناسی ، جامعه شناسی و مشاوره کشور را نمونه های دیگری از وبینارهای اجرا شده عنوان کرد و گفت : بانوان شرکت کننده در این برنامه ها از کیفیت برگزاری جلسات بسیار راضی بودند.

خانم خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری برخی وبینارهای امورزنان کیش با حضور مدیرانی که در عرصه های مربوط به زنان فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: مشارکت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و بخش کارآفرینی وزارت تعاون و صنایع خلاق نمونه هایی از این جلسات است.

وی افزود: با مرکز آموزش های بین الملل پژوهشگاه رویان ارتباط داریم و دوره های تفریحی و آموزشی مرتبط به سلامت روان و سلامت جسمی و جنسی زنان را برگزار می کنیم و قرار است دوره هایی ویژه دانش آموزان دختر با همکاری آموزش و پرورش پس از گذر از شرایط شیوع کرونا و با مجوز ستاد کرونا برگزار کنیم و مسایل بهداشتی دوره نوجوانی را برای دختران تبیین کنیم که در قالب تور یک روزه آموزشی و تفریحی برگزار می شود.

خانم خسروی گفت: طرحی داریم با عنوان چهارشنبه با مهربانوان کیش که یکی از بانوان موفق کیش را که در عرصه های مختلف هنری و آموزشی ، حقوقی و اقتصادی و پزشکی و … فعالیت می کنند  معرفی میکنیم و در ارتباط با نحوه فعالیت و رموز موفقیت خودشان صحبت می کنند.

وی گفت: این طرح دو چهارشنبه در ماه اجرا می شود و در دو چهارشنبه دیگر هر ماه تکنیک های مهارت های زندگی و ارتباط با فرزندان را به صورت برنامه زنده در شبکه های اجتماعی برگزار می کنیم و رسانه ها در انعکاس این فعالیت ها و فرهنگ سازی و معرفی بانوان نقش موثری دارند.

خانم خسروی در ادامه گفت: شبکه سازی بسیار خوبی انجام شده است و در ادارات و نهادهای دولتی یک رابط بانو داریم و مسایل زنان را بررسی می کنیم و از آنان در برنامه ریزی هایمان استفاده می کنیم .

وی گفت: سلسله وبینارهایی در ارتباط با زنان ونوآوری های اجتماعی داریم با عنوان رادمان که راههای کار آفرینی در مسایل اجتماعی نوین ، جامعه شناسی و روانشانسی را آموزش می دهیم.

وی به تشکیل وبینار آموزشی خانواده ها در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها با حضور دکتر مینو محرز پزشک صاحب نام و محقق برتر کشور برگزارشد .

وی به آموزش برخوردهای صحیح در زمان شیوع کرونا با خانوده و فرزندان اشاره کرد و گفت: در این جلسه به مادران به عنوان مدیران خانواده آموزش داده شد که در مان یوع کرونا بهداشت و سلامت جسمی و روانی کودکان و خانواده را چگونه مدیریت کنند.

رئیس امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش به تشکیل خانه خلاق زنان به عنوان اولین خانه خلاق کیش در برنامه آتی این نهاد اشاره کرد و گفت: درخواستی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کردیم و منتظر صدور مجوز هستیم در صورت دریافت مجوز کار را آغاز خواهیم کرد.

خانم خسروی گفت: قصد داریم از طریق تمرکز بر حوزه فعالیت های نرم وهویت ساز ، کارآفرینی بانوان را در منطقه گسترش دهیم چرا که بانوان تاثیر گسترده ای در سرمایه گذاری نرم و راه اندازی استارت آپ ها و ارتقاء کیفیت جامعه دارند.

خانم خسروی افزود: در عصر جدید ناگزیر هستیم به سمت فناوری و صنایع نرم و خلاق حرکت کنیم.

وی گفتک بانوان تقریبا نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و برای توسعه پایدار به گسترش صنایع نرم و توسعه صنایع خلاق نیاز داریم که با تاسیس خانه زنان این هدف اجرایی می شود.

رئیس امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص توانمندی های بانوان کیش بهاین نکته اشاره کرد که : دفتر فعلی امور زنان که پیش از آن متعلق به امور ترافیکی پلیس راهور بود پس از تحویل به امورزنان در مدت یکسال آماده شد و تمام دکوراسیون و طراحی داخلی این مکان به همت بانوان کیش و با تجهیزاتی اندک و با استفاده از مواد بازیافتی و تجهیزات قابل استفاده که از انبار سازمان منطقه آزاد کیش تحویلا گرفته شد انجام شد و اینک به مکانی زیبا و چشم نواز تبدیل شده است.

خانم خسروی در خصوص توسعه موسیقی و تناتر ویژه بانوان هم گفت: اقدامات موتری در این حوزه انجام شده است و پس از مناسب شدن شرایط کرونا کار در این دو حوزه آغاز می شود.

وی گفت: پورتال و سامانه ویژه ثبت مشخصات بانوان کیش راه اندازی شده است و بانوان شاغل و ساکن در کیش می توانند در این سامانه ثبت نام کنند که در مواقع مختلف از توانایی های آن استفاده شود.

وی پس از حضور ۲ سال و ۴ ماه ه خود در مسئولیت امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جامعه مخاطب را شناسایی کردیم نماینده در همه نهادها و جوامع داریم تا بانوان در مشاغل و حوزه های مختلف را به ما معرفی کنند.

خانم خسروی از برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی ، نقاشی و خوراک های محلی در آینده خبر داد و گفت: در حوزه ورزش همگانی بانوان هم پس از مناسب شدن شرایط کرونا فعالیت های هدفمندی آغاز خواهد شد.

خانم خسروی گفت:۲۹۲ بانو دارای مجوز فعالیت اقتصادی در کیش در حوزه های خدمات فنی و مهندسی ، پزشکی ،امکلاک و مستغلات و امور حقوقی فعالیت می کنند .

وی گفت: میزان مشارکت های اقتصادی بانوان درکیش بالاتر از استاندارد کشوری است اما سهم آنان در مدیریت تنها ۵ درصد است که باید به این مهم توجه جدی شود و از توانایی های بانوان در حوزه های مختلف بهره مند شد.

خانم خسروی گفت: حضور بانوان در حوزه کسب و کار می تواند آسایش روانی ایجاد کند پس باید بانوان را توانمند کنیم و در توسعه کسب و کار خانگی اقدامات موثر تری انجام دهیم.

وی گفت: محصولات تولید بانوان و صنایع دستی در فروشگاه مهورا عرضه می شود و مرکز کارآفرینی ترمه نیز برای فعالیت خانواده های خود سرپرست تدارک دیده شده است.

خاتم خسروی یکی ز فعالیت های مهم امور زنان را برگزاری رویداد عکاسی عنوان کرد و گفت: به جشنواره بانوان ایران زمین بیش از ۲ هزار عکس ارسال شد و به زودی برندگان جشنواره در مراسمی معرفی می شوند.

وی در پایان به تنها خیابان کیش که به نام پروین اعتصامی است اشاره کرد و گفت: بهتر است از نمادهای بیشتری با موضوع بانوان ومادر در مناظر شهری استفاده شود.

پرتال امور زنان کیش  http://cultural.kish.ir

آدرس صفحه اینستاگرام امور زنان کیش

https://instagram.com/omorzanan_ir?utm_medium=copy_link

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه