امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دادن خط و خطوط به جوامع صنفی و کشیدن خط و نشان برای مدیران مناطق آزاد

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , گزارش مکتوب , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/06/18 بدون نظر   1078 بازدید

اندازه فونت    
دادن خط و خطوط به جوامع صنفی و کشیدن خط و نشان برای مدیران مناطق آزاد

جالب است جناب مومنی هیچ اعتقادی به نظر و تحلیل رسانه ها ندارد! نظر فعالان اقتصادی و موسسه ها و جوامع را ملاک تصمیم گیری ها مهم و موثری قرار میدهند.

در حالی که هر روز اسامی جدیدی برای تصدی پست دبیری شورای عالی مناطق آزاد ویژه و اقتصادی در رسانه ها اعلام می شود، حمیدرضا مومنی دبیر فعلی این شورا در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت:  با کسی رودربایستی نداریم، نتیجه ی ارزیابی عملکردها که از سوی فعالان، انجمن ها و یا تشکلات اقتصادی ارائه می شود شرط ماندگاری یا حذف مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد در کشور است.

نکته مهم دیگر استفاده از عنوان مشاور رییس جمهور در سر تیتر خبر منتشر شده توسط رسانه های بزرگ کشور است.!؟

بهتر است کاملا شفاف شود مشاور کدام رییس جمهور؟؟

 تعارفی با مدیران ناکارآمد نداریم/ باید از هیات مدیره متخصص در مناطق آزاد استفاده شود مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به این که هیات مدیره مناطق آزاد باید از افراد متخصص تشکیل شود، تاکید کرد: با هیچ مدیرعاملی تعارف نداریم و از این پس عملکرد مدیران عامل به دو شکل ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از خبرگزارى فارس، حمیدرضا مومنی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس ارزیابی‌ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آن مدیر به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل مناطق آزاد معذوریم و هیچ تعارفی نیز با هیچ مدیری نداریم.

مومنی افزود: در ساختار مناطق آزاد از این به بعد دو یا سه موضوع کلیدی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. در وهله اول هر مدیرعاملی را که انتخاب می‌کنیم، هیئت مدیره اش باید کامل کننده وظایفی باشد که بر عهده دارد. به این شکل که، یک نفر متخصص فناوری اطلاعات، یک نفر تامین کننده مالی، یک نفر در حوزه سرمایه گذاری و یک نفر نیز بخش غالب فعالیت آن منطقه را مدیریت کند، تا بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

مومنی با اشاره به موضوع نظام ارزیابی عملکرد مدیران مناطق آزاد تصریح کرد: عملکرد مدیران از این پس توسط دو بخش ارزیابی می‌شوند، یکی دبیرخانه و معاونان آن و دیگری فعالان اقتصادی که ملاک ماندگاری یا رفتن مدیرعامل مربوطه در یک منطقه می‌شود و در این باره با هیچ شخصی تعارف نداریم.

وی خاطرنشان کرد: این که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در یک طرف قرار گیرند و ما نیز در سوی دیگر و صدای یکدیگر را نشنویم، کارها پیش نمی‌رود و باید این چالش تعیین تکلیف شود. امروز هر مدیری در قبال مسئولیتی که بر عهده می‌گیرد، باید پاسخگو باشد و در همین راستا ضرورت دارد تا به صورت ماهانه با فعالان اقتصادی مناطق خود جلساتی برگزار کنید.

مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: فعالان اقتصادی این حق را دارند که عملکرد ما را ارزیابی کنند و لذا اگر ما به انجام درست کارهایمان باور داریم، نباید از این ارزیابی ها واهمه ای داشته باشیم. اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس این ارزیابی ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آنان به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل معذوریم.

او افزود: پس از نشست دوم که در منطقه آزاد اروند با فعالان اقتصادی برگزار شد، ۱۲۸ مشکل که مرتبط با دستگاه های اجرایی بود را احصا و از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری کردیم و این پیگیری ها سبب شد تا در این نشست تنها ۴ مشکل که سه مورد آن جدید بود، بیشتر مطرح نشود.

مومنی با اشاره به مقوله لغو مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد گفت: اگر چه مکلف به صبوری برای اتمام مهلت قانونی شش ماهه این موضوع هستیم، اما در حال فراهم سازی مقدمات ارائه لایحه ای در این زمینه به دولت هستیم و در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز انجام و همگی از آن مطلع هستند. پس از مهلت یاد شده به طور جدی موضوع پیگیری می شود.

وی با بیان سایر چالش های موجود در مناطق آزاد اظهار کرد: قاعده دو الف و موضوع ترانزیت و صادرات مجدد، تا اوایل هفته آینده در جلسه ای پیگیری می شود. فعالان اقتصادی باید نسبت به مسائل و مشکلات مناطق آزاد حساس باشند. آن ۱۲۸ مشکلی را که در جلسه قبل اعلام شد و مربوط به ۸ دستگاه اجرایی بود را در نشست های جداگانه با وزرای مربوط مطرح و صورت جلسه کردیم و به اتمام رسید و ابلاغ نیز شد لذا از شما می خواهیم تا در پیگیری مشکلاتتان کوتاه نیایید و به طور جدی آن ها را دنبال کنید.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر این که در منطقه آزاد اروند در سه حوزه مشکل اساسی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات شامل، چالش های فعالان اقتصادی در سازمان های زیر مجموعه مناطق آزاد، مشکلات فعالان در دبیرخانه و دیگری مشکلات فعالان اقتصادی با دیگر دستگاه‌هاست که به فراخور دستگاه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند تا موانع از مسیر توسعه مناطق آزاد حذف شوند.

اشاره به اینگونه موارد از جانب دبیر شورای عالی مناطق آزاد ضمن دادن خط و خطوط به جوامع و بنوعی کشیدن خط و نشان برای مدیران زیر مجموعه خود در دوران گذار و بی شک بی ارتباط با نامه ای نیست که با سربرگ شورای هماهنگی و همکاری فعالیین اقتصادی مناطق آزاد خطاب به دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی ریاست جمهور رسانه ای شد که طی آن خواستار ابقا حمیدرضا مومنی بعنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی شده اند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه