امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ماهتاب کیش سازمان کارشکنی میکند/ نماینده سازمان ماهتاب بهانه می آورد هدفش تولید ارز دیجیتال با سوخت ارزان است

استاندارد , اطلاعیه , انرژی , عمران و شهرسازی , فناوری تاریخ انتشار: 00/06/18 بدون نظر   5503 بازدید

اندازه فونت    
ماهتاب کیش سازمان کارشکنی میکند/ نماینده سازمان ماهتاب بهانه می آورد هدفش تولید ارز دیجیتال با سوخت ارزان است

 عدم وجود تعامل و مناقشه و بروز اختلاف متعدد بر سر راه تولید آب و برق کیش

نیروگاه جنوب ماهتاب کیش از کارشکنی سازمان میگوید و سازمان از بهانه تراشی و عدم رغبت نیروگاه جنوب به استفاده از سوخت فسیلی را عنوان و از قصد ماهتاب جنوب کیش جهت تولید ارز دیجیتال پرده برمی‌دارد .

در پی قطع برق مجتمع مسکونی دهکده ساحلی کیش شرکت ماهتاب کیش اطلاعیه به شرح ذیل صادر کرد

اطلاعیه قطعی برق شرکت آب و‌نیروی ماهتاب کیش

ضمن پوزش از عموم کیشوندان محترم در خصوص علل قطعی برق در شب گذشته بدینوسیله بعرض می رساند این شرکت دارای ۲ مولد می باشد که هر یک در حین عملیات برق رسانی بصورت پشتیبان یکدیگر عمل می نمایند. بنابراین در شرایط بهره برداری استاندارد از نیروگاه میبایست حداقل دو مولد بصورت همزمان در مدار قرارداشته باشند تا در مواقع لزوم همدیگر را پشتیبانی و احتمال بروز خاموشی را به حداقل برسانند. اما با توجه به محدودیت اعمال شده از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ و اعلام کتبی معاونت محترم عمرانی وقت سازمان منطقه آزاد کیش؛ شرکت ماهتاب اجازه و امکان استفاده همزمان ۲ مولد را به دلیل مختلف از جمله محدودیت اجازه استفاده از سوخت گاز، نداشته است و عملا با سهمیه بندی گاز امکان بهره برداری از هر ۲ مولد بصورت همزمان از این شرکت گرفته شده است.

این محدودیت تحمیلی علت اصلی بروز مشکلات اخیر و تاخیر در اتصال مجدد برق در کمترین زمان ممکن شده است در حالی که به هر دلیل یکی از مولدها دچار نقیصه ای هستند و همزمان راه اندازی مولد دوم گاها با تاخیر زمانی همراه باشد آنگاه خاموشی طولانی به مشترکین این شرکت تحمیل خواهد شد.

از آنجایی که راهکار رفع این مشکل تنها بکارگیری همزمان هر دو مولد بصورت همزمان می باشد لذا با مشورت با کمیته فنی داخلی نیروگاه تلاش بر این است که هر دو مولد به هر شکل ممکن در مدار قرار گیرند. خوشبختانه با حضور جناب دکتر قلی نژاد در سازمان منطقه آزاد و اقناع ایشان از لحاظ فنی مبنی بر ضرورت بهره گیری از هر دو مولد بصورت همزمان امیدوار هستیم تا با بهره گیری حداکثری از توان تولید خود در خدمت کیشوندان عزیز بخصوص مشترکین محترم شرکت باشیم.

همکاران فنی و تولید و مدیرعامل این شرکت ضمن عذر خواهی مجدد از مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش؛ تمام توان و دانش خود را بکار خواهند گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.

قبلا از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم.

روابط عمومی شرکت آب و‌نیروی ماهتاب کیش

امروز در پاسخ به ادعای مطرح شده مهندس منصور ملانوری نماینده سازمان منطقه آزاد کیش و عضو هیئت مدیره شرکت آب و برق کیش جوابیه ای به شرح ذیل صادر و در اختیار این رسانه قرار دادند.

بسمه تعالی

در خصوص مطالب اعلام شده در اطلاعیه شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش مواردی را به استحضار مردم و کیشوندان عزیز می رساند .

کل توان مورد نیاز مشترکین نیروگاه جنوب جزیره به غیر از تولید ارز دیجیتال در پیک مصرف برق یعنی گرمای مرداد ماه حدود ۸ مگاوات می باشد و پیک مصرف برق این نیروگاه حدود ۱۷ تا ۲۰ مگاوات بوده است. و این بدان معناست که علی رغم ابلاغ قانونی منع استفاده از بیت کوین در تابستان امسال این نیروگاه به قوانین کشور عمل نکرده است.!؟

 

این نیروگاه از سال ۹۶ در صدد راه اندازی دو واحد دیزل ژنراتور بامجموع ظرفیت ۷ونیم مگاوات است که علی رغم پیگیری های مکرر سازمان تاکنون راه اندازی نشده ولی در زمان های مختلف بصورت کتبی و شفاهی اعلام نموده اند که تا چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

لازم به توضیح است واحد های دیزل ژنراتور قادرند در زمان بسیار کوتاهی وارد مدار تولید برق شوند که این امکان برای توربین های گاز بسیار طولانی و حداقل ۲۰ دقیقه می باشد.

 

معنای مطلب فوق در این نیروگاه این است که اگر توربین گاز از مدار خارج شد ابتدا باید برق مصارف و مشترکین اصلی را در کوتاه ترین زمان ممکن با دیزل ژنراتور وصل نموده و پس از ورود مجدد توربین گاز جابجایی بار صورت گیرد.

 

اینکه اعلام نموده اند ، باید دو واحد توربین گاز با ظرفیت حدود ۴۰ مگاوات برای حداکثر نیاز مشترکین اصلی این نیروگاه که در بدترین شرایط و گرمای تابستان ۱۰ مگاوات است روشن و در مدار تولید باشد از نظر فنی و اقتصادی صحیح نبوده و در هیچ جا مرسوم نیست ، مگر اینکه برای فروش برق به مقاصد دیگری نظیر تولید ارز دیجیتال مورد نظر باشد که آنهم بدلیل کمبود سوخت و قوانین ابلاغ شده دولت در فصل گرم مجاز نمی باشد .

ابلاغ معاونت محترم وقت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۹۸ نیز در راستای کمبود سوخت گاز بوده و اگر نیروگاه بخواهد از سوخت گازوئیل استفاده کند محدودیتی ندارد لیکن مشکلی که مربوط به نیروگاه جنوب جزیره است کم بودن امکان ذخیره سازی سوخت مایع می باشد که علی رغم ابلاغ های مکرر سازمان به ایشان و قول های مکرر مدیر عامل این شرکت مبنی بر احداث مخزن سوخت مایع برای مصرف حداقل ۱۵ روزه نیروگاه ، متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است. لهذا دیوار حاشا و فرافکنی بسیار بلند است و… لکن بهتر است مردم خود قضاوت کنند.

« با درود ملانوری »

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه