امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کارخانه ای که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در کیش افتتاح شد ،کارش در کمتر از ۲ ماه به تعطیلی کشید.

اجتماعی , استاندارد , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/06/19 بدون نظر   1727 بازدید

اندازه فونت    
کارخانه ای که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در کیش افتتاح شد ،کارش در کمتر از ۲ ماه به تعطیلی کشید.

کارخانه ای که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد کارش در کمتر از دو ماه به تعطیلی کشید .

حکایت از آنجا آغاز می شود که کارخانه تولید آب آشامیدنی مروارید نوش سلامت کیش ۳۱ خرداد در زمان مدیریت جعفر آهنگران به فرمان ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد اما به بار ننشست و امروز که تقریبا نیمه شهریور را به پایان رساندیم این کارخانه تولیدی تعطیل است .

حالا باید به این پرسش پاسخ داد که اگر این کارخانه به مرحله بهره برداری رسیده بود و دو ماه و نیم قبل به دستور رئیس جمهور وقت افتتاح شد چرا الان تعطیل است و اگر آمادگی بهره برداری نداشت چرا آن زمان در بوق و کرنا افتتاح شد و جزو طرح های دولت تدبیر و امید رقم خورد و برای دولت قبل خوش نامی داشت و برای کیش بدنامی ؟!

بهتر دیدم که ماجرا را از مسئول کارخانه آقای ابراهیم زاده پیگیری کنم حالا بشنویید درد دل های یک تولید کننده را که می خواهد در چرخه تولید سهیم باشد و برای تعدادی شغل ایجاد کند.

رفتم به کارخانه ای که مملو از تجهیزات مدرن و به روز بود و البته زیر گرد بی مهری که بر رخ تمام آنها بود خاک می خورد .

کارخانه ای که ۷۷ روز قبل افتتاح شد و دوماه قبل مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از این کارخانه بازدید کردند الان صدایی جز سکوت از آن شنیده نمی شود.

این کارخانه با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و بیش از ۵۰ نفر به عنوان نیروی انسانی در کارخانه مشغول به کار شدند.

آقای ابراهیم زاده عطاربا دلی سرشار از اندوه ، از تعطیلی ۴۰ روزه پروژه گفت و البته به علت بسته شدن درهای این واحد تولیدی ۴۰ نفر از کارکنان آن تعدیل و از کار بی کار شدند.

سرمایه گذار کارخانه با تاسف گفت: تاخیر در صدور پروانه بهداشتی از سوی اداره استاندارد علت این تعطیلی است .

روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خسارت به او وارد می شود و در سالی که باید از تولید حمایت کرد با مهری تولید کننده را دلسرد می کنند .

آیا مسئولان کیش ، دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جناب رئیس جمهور از این بی مهری ها خبر دارند.

اگر دارند و واکنشی نشان نمی دهند حیرت آور است و اگر نمی دانند که مایه تاسف است.

آنچه حیرت همگان را بر می انگیزد این است که در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به جای اینکه مسئولان از تولید کنندگان حمایت کنند چرا مانع تراشی می کنند و جلوی فعالیت یک کارخانه تازه تاسیس را می گیرند؟

این گزارش مکتوب را پیگیری کنید تا ابعاد ماجرا آشکار شود.

ابراهیم زاده عطار از ظرفیت واگذاری آب با نرخ پایین تر از بازار به مصرف کننده خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت داریم هر باکس آب را بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان ارزانتر به دست مصرف کننده برسانیم .

وی از بی مهری مسئولان گفت و تاکید کرد حمایت نمی شویم.

وی با اشاره به اینکه نه به دنبال زمین رایگان بودم و نه تقاضای وام و تسهیلات کردم و فقط به دنبال تولید و خدمات رسانی هستم گفت: این مجموعه بدون بدهی راه اندازی شد و به پیگیری های من برای صدور مجوزها پاسخ منطقی داده نمی شود.

هر چه سریعتر کارها انجام شود و با صدور مجوزهای لازم از جمله پروانه بهداشتی مجال تولید و راه اندازی کارخانه را فراهم کنند چند خانواده به نان و نوایی می رسند.

آقای ابراهیم زاده در تاریخ نهم اسفند ۹۹ در نامه ای به رئیس وقت اداره استاندارد در خواست صدور پروانه بهداشتی را ارائه و تمام مبالغ لازم را پرداخت می کند اما تا به امروز مجوزهای لازم صادر نمی شود.

ماشین آلات شرکت تولید داخلی است و در هر نوبت کار توانایی تولید ۱۰ هزارباکس آب در بسته های ۵۰۰ و ۱۵۰۰ سی سی و ۲ هزار گالنهای ۲۰ لیتری و ۳۲ هزار عدد لیوان ۲۲۰ سی سی را داریم .

این مجموعه اولین مجموعه صنایع غذایی منطقه آزاد کیش و بزرگترین واحد تولیدی در جنوب کشور است.

حجم تولید کارخانه فراتر از کیش است و نیازهای استان را هم پوشش می دهد ، البته توانایی صادرات را هم داریم .

بطری های آب را در داخل کارخانه تولید می کنیم و هزینه حمل سربار نمی شود.

املاح را از طریق دستگاههای مجهز به آب افزوده می کنیم .

تولید کارخانه روزانه در یک نوبت حدود ۱۲۰ متر مکعب است و کارخانه روزانه توانایی تولید در سه نوبت را دارد.

با گشتی در کارخانه که بسیار مجهز و بزرگ بود از سکوتی که در کارخانه حکمفرما بود واقعا دلگیر شدم .

اداره استاندار پروانه های ساخت و بهداشتی را صادر نمی کند چرا ؟ پرسشی که آقای آهنگر رئیس اداره استاندارد باید پاسخ دهد.

سرمایه گذار کارخانه می گوید آزمایشگاه کامل و دقیقی داریم و با نمونه برداری اداره استاندارد از آب ها مشخص شد آب های تولیدی کارخانه آلودگی ندارند و برای رسیدن به دست مصرف کننده مشکلی نیست.

وی گفت از ۵۳ نفر نیروی انسانی شاغل در کارخانه در حال حاضر فقط ۱۳ نفر پرسنل اداری فعال هستند و ۴۰ نفر از کاربیکار شدند.

آقای ابراهیم زاده از حمایت و همراهی مدیریت صنایع سازمان منطقه آزاد کیش قدردانی کرد اما کند بودن روند صدور پروانه از سوی اداره استاندارد را غیر منطقی دانست و گفت: این پشت گوش انداختن ها موجب اختلال در روند فعالیت کارخانه شده است.

آقای ابراهیم زاده عطار در خصوص کیفیت آب آشامیدنی هم صحبت کرد و گفت :آب را با افزودن املاحی مانند کلسیم و منیزیوم به حد اعلای معدنی می رسانیم و کاملا برای مصرف کننده مطلوب است.

این مجموعه بهمن ۹۹ آماده فعالیت بود با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۵ خط تولیدی را راه اندازی کردیم ، ولی الان ۴۰ روز است به دلیل صادر نشدن مجوز ها تعطیل است .

این کارخانه باید افتتاح می شد و محصول خود را تولید می کرد تا اداره استاندارد پس از انجام مراحل استاندارد مجوز تولید انبوه را صادر کند.

پای لنگ تولید این بار در باتلاق اداره استاندارفرو رفته است و جا دارد مسئولان ورود کنند .

البته آقای ابراهیم زاده از پیگیری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع موانع خبرداد و گفت: امیدوارم ظرف یک هفته آینده بتوانم با برطرف شدن موانع به کار خود ادامه دهم.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه