امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

۸۰ درصد برنامه های محوری آتش‌نشانی کیش پیشگیری است

اجتماعی , حوادث , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش تاریخ انتشار: 00/07/07 بدون نظر   3366 بازدید

اندازه فونت    
۸۰ درصد برنامه های محوری آتش‌نشانی کیش پیشگیری است

۸۰ درصد برنامه های محوری آتش‌نشانی کیش پیشگیری است

 

رییس اداره خدمات آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش گفت: این اداره برای کاهش حوادث و خسارت ها ۸۰ درصد برنامه محوری و انرژی خود را به سمت پیشگیری معطوف کرده است.

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، سهراب رضایی روز چهارشنبه به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری همواره یکی از ارکان مهم در کاهش تلفات آتش سوزی ها بوده که این مهم از چند سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۰ درصد تمرکز این آتش‌نشانی در این راستا معطوف شده به طوریکه ارایه آموزش های همگانی و تخصصی به مردم، کسب و کارها و فعالیت های مختلف و همچنین رعایت نکات مهم قوانین مختلف از موارد پیگیری شده در آتشنشانی کیش است.

 

رییس اداره خدمات آتش‌نشانی و ایمنی جزیره کیش یادآور شد: در این راستا چهار نفر از آتش نشانان جزیره به صورت تخصصی مامور رسیدگی به رعایت قوانین و مقررات در ساختمان های در حال ساخت و بهره برداری شده اند و به صورت ویژه رعایت تمامی موارد ایمنی را بررسی می کنند.

 

وی افزود: این افراد در نیمه اول سال جاری ۴۶۷ مورد بازدید ایمنی از ساختمان ها داشته اند که این تعداد در مقایسه با ۲۰۶ مورد مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

 

رضایی همچنین آموزش را از دیگر محورهای تحقق پیشگیری اعلام کرد و گفت: در این راستا نیز امسال ۲ هزار و ۷۶۲ نفر-ساعت آموزش های عمومی و تخصصی در این جزیره ارایه شده که عمده این آموزش به صورت دوره های تخصصی و چهره به چهره با افراد جامعه بوده است.

 

رییس اداره خدمات آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری آتشنشانان این جزیره موفق به مهار ۱۸۰ فقره آتش سوزی شده اند افزود: در نتیجه اقدامات پیشگیری این تعداد آتش سوزی به نسبت ۱۸۵ فقره آتش سوزی رخ داده مدت مشابه سال گذشته از سه درصد کاهش برخوردار شده است.

 

وی اظهار داشت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال با ۶۴ نفر پرسنل در ۲ شیفت کاری فعالیت می‌کند.

 

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که عراق به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.

 

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (110) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه