امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از مطالبات به حق مردم کیش است.

اجتماعی , استاندارد , بیمه و بانک , پزشکی , حوادث تاریخ انتشار: 00/07/18 بدون نظر   1359 بازدید

اندازه فونت    
احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از مطالبات به حق مردم کیش است.

احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از مطالبات به حق مردم کیش است.

حبیبی رئیس اداره تامین اجتماعی کیش در گفتگو با خبرنگار نقد دولتخانه کیش گفت: قرار است سازمان منطقه آزاد کیش سه هزار متر زمین به تامین اجتماعی واگذار کند و این مطالبه مردمی از طریق معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در حال پیگیری است.

خبرنگار نقد دولتخانه کیش با اشاره به اینکه از ۱۰ سال پیش این موضوع در حال پیگیری است اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است از رئیس اداره تامین اجتماعی کیش پرسید در حال حاضر چند نفر در جزیره کیش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند؟
رئیس اداره تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار بیمه شده مستقیم در کیش ثبت شده است و ۸۲ هزار جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اند .
وی گفت: شاید این آمار با جمعیت کیش هم خوانی نداشته باشد اما لازم است بگویم برخی بیمه شده ها در کیش شاغل اند اما خانواده های آنان در شهرهای دیگر زندگی می کنند اما چون بیمه شده اصلی در کیش بیمه شده است جزو آمار افراد تحت پوشش تامین اجتماعی و مستمری بگیران کیش محسوب می شوند.

حبیبی از بازرسی مشترک تأمین‌اجتماعی و اداره کار و اشتغال کیش از کارگاه ها و پروژه ها خبر داد و گفت: نظارت بر کارگاههای موجود در کیش بسیار دقیق است اما ممکن است برخی کارگاه های تازه تاسیس از دید بازرسان مخفی بمانند که از کارکنان این کارگاه هها می خواهیم اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند حتما مراتب را به اداره تامین اجتماعی کیش گزارش کنند تا رسیدگی شود.

حبیبی گفت: شاغلانی که بیمه نشده اند می توانند گزارش به تامین اجتماعی بدهند تا بیمه آنان تکمیل شد.
وی افزود: در مقاطعی بازرسان تامین اجتماعی و اداره کار و اشتغال سازمان به کارگاه ها مراجعه می کنند و ایمنی محل کار و بیمه آنان بررسی می شود.
وی در خصوص وضعیت بدهی بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان کیش گفت: سال های گذشته تامین اجتماعی به بیمارستان بدهی معوق داشت اما پس از مذاکرات متعدد تمام بدهی ها به روز شد و اکنون تعامل خوبی بین بیمارستان کیش و تامین اجتماعی وجود دارد.

رئیس اداره تامین اجتماعی کیش در خصوص بیمه اتباع بیگانه هم گفت: این افراد با در دست داشتن مدارک معتبر اشتغال به کار می توانند به شعبه مراجعه کنند و از خدمات بیمه درمان و حوادث ناشی از کار بهره ببرند.
وی گفت: از سال ۹۸ سازمان تامین اجتماعی طرح سی هفتاد را اجرا کرده است و این طرح یعنی ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۷۰ میلیون بیمه شده و کار فرمایان بصورت غیر حضوری با این طرح رفت و آمد برای دریافت این خدمات بیمه ای به حداقل رسیده است.
وی گفت: خدماتی از قبیل سابقه بیمه ، شناسایی افراد تحت کفالت ، فیش و احکام مستمری دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارد و اجرای این طرح در شرایط کرونا بسیار مفید بود .

حبیبی در خصوص افزایش مبلغ واریز حق بیمه سالیانه افراد هم گفت: بر اساس دستمزدهایی که هر ساله در شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگران ،کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی و اداره کار و بر اساس تورم محاسبه می شود نرخ بیمه هم مشخص می شود.
وی افزود از این حق بیمه مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان ماهیانه هزینه حقوق مستمری بگیران است سالیانه به صورت میانگین کمک هزینه های کوتاه مدت داریم .حبیبی گفت: هزینه های دیگر نیز در حساب صندوق تامین اجتماعی ذخیره می شود که قابل برداشت هم نیست و برای بازنشستگان سال های آینده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی کیش گفت: کمک های کوتاه مدت ، کمک هزینه بارداری و ازدواج ، کفن و دفن و پروتز و درمان ناشی از تصادف حین کار به بیمه شدگان تعلق می گیرد و اگر فرد سابقه تامین اجتماعی داشته باشد مستمری بازماندگان برقرار می شود.

وی در خصوص بهره گیری از بیمارستان ایرانیان برای راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی وقتی قرار است درمانگاه یا کلینیک راه اندازی کند باید بر اساس استانداردها و شاخص های کار را پیش برود و شاید بیمارستان ایرانیان استاندارهای لازم برای توسعه در آینده را ندارد .
وی البته تاکید کرد این موضوع را باید مدیریت درمان استان هرمزگان تایید یا تکذیب کند.

وی افزود ساخت درمانگاه در حوزه اختیارات مدیریت درمان استان هرمزگان است.
حبیبی در خصوص زیر پوشش بیمه نبودن پزشکان شخصی و داروخانه های سراسر کیش گفت: اگر پزشکان بخش خصوصی و داروخانه ها دفترچه های تامین اجتماعی را قبول نمی کنند و یا با کد ملی بیمه شده خدمات ارائه نمی دهند به علت نبود بیمارستان و درمانگاه اختصاصی مربوط به تامین اجتماعی است و تا زمانی که بیمه تامین اجتماعی درمانگاه اختصاصی و یا مرکز درمانی راه اندازی نکند این مشکلات پابرجاست و این مطالبه مردم باید با جدیت پیگیری شود.

وی گفت هزینه درمان تامین اجتماعی در کیش‌ به جهت نبود مرکز درمانی مستقل تامین اجتماعی بالاست.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه از سه طریق دستگاه خود پرداز ، بانک و اینترنتی گفت:
هنگامی که بیمه شدگان حق بیمه را از طریق خود پرداز و بانک پرداخت می کنند به حساب خزانه واریز می شود روز بعد به حساب تامین اجتماعی منتقل می شود و تنها دو بانک رفاه و تجارت از این قاعده مستثنی هستند و پرداخت به صورت آنی ثبت می شود.
حبیبی گفت: در موارد ضروری ثبت آنی در شعبه تامین اجتماعی انجام می شود ولی از طریق پرداخت اینترنتی هنوز بستر لازم فراهم نشده است و پس از پرداخت ثبت در تامین اجتماعی ۴۸ ساعت طول می کشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه