امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

جزیره کیش تنها نقطه از کشور که استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع می‌باشد

اجتماعی , استاندارد , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , سلامت , فرهنگی تاریخ انتشار: 00/08/18 بدون نظر   1527 بازدید

اندازه فونت    
جزیره کیش تنها نقطه از کشور که استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع می‌باشد

جزیره کیش تنها نقطه از کشور است که استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع میباشد

به گزارش خبرنگار  دولت خانه کیش جلسه بررسی مسائل مباحث روز حوزه آرد و نان کیش با حضور عقیل نقشبندی سرپرست مدیریت اجتماعی بهداشت و درمان محمدباقر حمزه ، رئیس اداره امور اجتماعی، نهادهای مدنی و اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش و نبی زاده رئیس اداره آرد و غله سازمان منطقه  کیش برگزار شد در این نشست ابتدا سرپرست مدیریت اجتماعی کیش گفت تمام تلاش ما بر این است که با تامین نیازهای با کیفیت و مقبول آحاد مردم آرامش و امنیت غذایی و معیشتی محیا و بدونه دغدغه در دسترس عموم باشد وی افزود مشکلات مختلف در حوزه‌ای اجتماعی و شهری داریم که در جهت رفع آنها بر آمدیم که معضل بزرگ موتورهای شارژی کیش است که شدیدا پیگیر ساماندهی آن هستیم وی در مورد تامین آرد با کیفیت برای کیش گفت با استانداری فارس مکاتباتی داشته ایم و موافقت اولیه جهت واردات آرد با کیفیت و سبوس مناسب را از آن استان به جزیره کیش محیا سازیم .

نبی زاده رییس اداره آرد و غله کیش گفت: کیفیت نان کیش به صورت مستمر بررسی می شود و در هیچ کدام از نانوایی های کیش از جوش شیرین استفاده نمی شود.

وی افزود  ذخیره آرد جزیره به حد کافی است و آرد در شرایط مطلوب در انبارهای آرد و غله نگهداری می شود.
خبرنگار نقد دولتخانه کیش با بررسی اختصاص سهمیه آرد به نانوایی های کیش به رئیس اداره آرد و غله کیش گفت: برخی نانوایی های کیش به واسطه یک فرد آرد را از کارخانه های هرمزگان دریافت می کنند.
نبی زاده گفت: همه نانوایی ها باید در سامانه ثبت نام کنند و با ارائه رمز به سامانه می توانند سهمیه آرد را دریافت کنند اگر فردی برای نانوایی های کیش خرید می کنند نانوایی ها رمز خود را در اختیار آن فرد قرار داده اند تا آرد برای آنان خریداری شود.
نبی زاده افزود: آرد نان سنگک با حداکثر ۱۲ درصد سبوس گیری و آرد نان بربری با ۱۸ درصد سبوس گیری برابر استاندارد موجود به نانوایی ها تحویل می شود .
رئیس اداره آرد و غله گفت: آزمایشگاه تخصصی برای بررسی نان های کیش تاسیس شده است و به صورت مستمر کیفیت نان به ویژه وجود جوش شیرین یا قارچ در آرد و درصد نمک در آرد کاملا بررسی می شود.
وی گفت: سیستم خنک کننده انبار های آرد کیش استاندارد است و در زمستان با دمای زیر ۲۰ درجه و در تابستان زیر ۱۵ درجه آرد ها نگهداری می شوند.
نبی زاده گفت: افرادی که در نانوایی ها مشغول به کار هستند در شرایط سخت کار می کنند و با توجه به رطوبت و گرمای هوای کیش فعالیت در این حرفه بسیار طاقت فرساست و به معیشت و رفاه کارکنان نانوایی ها باید توجه جدی شود.
نبی زاده در خصوص سهمیه آرد کیش گفت: با توجه به جمعیت ۴۰ هزار نفری کیش سهمیه آرد کیش ۳۰۰ تن است اما به علت رفت و آمد مسافران و موقعیت گردشگری کیش در ماه ۶۰۰ تن آرد برای  کیش اختصاص یافته و وارد میشود .
رئیس اداره آرد و غله گفت: کارخانه هایی که آرد با کیفیت تولید می کنند مشتریان بیشتری دارند و به محض باز شدن سامانه  مشتریان سهیمه خود را خریداری می کنند.
خبرنگار دولتخانه کیش با اشاره به حمایت های اجتماعی از کارکنان نانوایی ها گفت: کیفیت مطلوب نان جزو مطالبات به حق مردم است و سازمان منطقه آزاد کیش می تواند با رایزنی در خصوص سهمیه آرد با کیفیت ، آرد مطلوب تری به دست نانوایی ها برساند و به دنبال آن نان با کیفیت تری به دست مردم برسد.
بهمن عبدالهی در پرسشی مطرح کرد چرا اقلام سهمیه ای و تنظیم بازار برای کیش و کیشوندان تامین و اختصاص پیدا نمیکند مگر کیش جزوی از کشور نیست .!؟ در حالی که مردم جزیره هم جزوی از مردم ایران هستند.
این مطالبه به حقی است که مردم از استانداری هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش دارند.
نبی زاده گفت : انجمن صنفی کارخانه داران استان یک نامه ای به استانداری نوشتند که کارخانه در هرمزگان تاسیس کردیم و کارخانه های ما نیمه فعال است اما آرد نانوایی های استان از استان های هم جوار تامین می شود.
استاندار وقت دستور داد سامانه آرد استان فقط برای استان است و نانوایی های کیش تنها مجازند از کارخانه های استان هرمزگان آرد تهیه کنند.
رئیس اداره آرد و غله گفت: قبلا گندم از استان های دیگر به هرمزگان وارد می شد اما هم اینک گندم خارجی وارد می شود و کیفیت آرد استان هرمزگان ارتقاء یافته است.
وی گفت: آرد های کیش اگر مدتی در انبار استراحت کند بجا رطوبت زدایی نان کیفیت مطلوب تری خواهد داشت.
وی افزود: آرد به علت ۱۰ تا ۱۲ درصد رطوبتی که دارد اگر مدتی استراحت کند خالص می شود و نان با کیفیت مطلوب به دست مشتری می رسد.
حمزه گفت: شرایط سخت کار موجب می شود کارکنان نانوایی ها مدام تغییر کنند.
وی گفت: برخی گزارشهایی که به سامانه ۱۲۴ ارسال می شود پس از تحقیق و بررسی مشخص می شود که صحت ندارد و نتایج بررسی ها نشان می دهد همه گزارش ها دقیق و درست نیست .
نبی زاده در خصوص کیفیت آب گفت: آب شراب کیش سخت و‌شور است که موجب تخریب خمیر مایه می شود و این موارد در کیفیت نان نقش دارد.
رئیس اداره آرد و غله در خصوص تولید انواع نان گفت: درخواست تاسیس نانوایی تافتون کمتر از انواع دیگر نان است .
وی گفت: اجاره نانوایی ها بالاست و صرفه اقتصادی ندارد به همین علت ، برخی نانوایی ها بعد از مدتی کاربری را تغییر می دهند.
نبی زاده در خصوص نانوایی فاز هفت صدف گفت: برای این منطقه دو درخواست آمده است که در حال بررسی است.
رئیس اداره آرد و غله گفت: نظارت بر نانوایی های فانتزی نیز بر عهده اداره آرد و غله است و سهمیه آرد آنان نیز از طریق سامانه آرد تامین می شود.
وی گفت: از افرادی که با رعایت اصول بهداشتی و مقررات نان تولید می کنند کاملا حمایت می شود.
نبی زاده  گفت: در افزایش نرخ نان ، هزینه های جانبی از جمله هزینه حمل آرد از انبار اداره آرد و غله به نانوایی ها هم در نظر گرفته شده است.
عقیل نقشبندی در پایان گفت: با مسئولان استان فارس مذاکره شده است که بخشی از آرد مصرفی کیش را از استان فارس تهیه کنیم و بسیاری از مشکلات با اجرای این طرح برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه