امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

فرودگاه کیش به تجهیزات ناوبری روز دنیا مجهز میشود

اجتماعی , علمی , فرودگاه و بندرگاه , فناوری , فناوری , هواشناسی تاریخ انتشار: 00/08/24 بدون نظر   1609 بازدید

اندازه فونت    
فرودگاه کیش به تجهیزات ناوبری روز دنیا مجهز میشود

فرودگاه کیش به امکانات ناوبری روز دنیا مجهز میشود

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش طی مراسمی که در روز جهانی
ارتباطات و ناوبری هوایی (ATSEP )برگزار گردید این روز را به مهندسین تلاشگر این حوزه از عملیات هوانوردی تبریک گفت و از آنها تجلیل کرد.
به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش،  عزت اله محمدی در ادامه این مراسم از متخصصان جوان و کارآمد حوزه ناوبری هوایی فرودگاه کیش تقدیر و تشکر نمود و گفت امنیت و ایمنی پروازها که رضایتمندی مسافرین را در پی خواهد داشت نتیجه زحمات این عزیزان و دیگر مهندسین واحدهای فرودگاهی است.
محمدی در ادامه از خرید تجهیزات جدید ناوبری به منظور توسعه فرودگاه کیش در شرایط سخت تحریم خبر داد و افزود تجهیز، نصب و راه اندازی سیستم های ارتباطی و ناوبری، راه اندازی ترمینال و باند جدید فرودگاه و همچنین توسعه جایگاه سوختگیری هواپیما ، موجب ارتقاء فرودگاه بین المللی کیش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش از خرید تجهیزات جدید ناوبری به منظور توسعه سطح ایمنی پروازهای فرودگاه کیش خبر داد و گفت در سال حدود ۴ میلیون مسافر از بندر و فرودگاه های کیش بهره مند میشوند ، توجه به تامین امنیت و ایمنی پروازها در آرامش و رضایتمندی مسافران از اهمیت بالای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه امروز  متخصصان جوان و کارآمد در حوزه ناوبری هوایی کیش فعالیت می‌کنند گفت پشتیبانی تجهیز و نصب و راه اندازی سیستم های ارتباطی و ناوبری فرودگاه کیش به عهده متخصصان جوانی است که میانگین سنی آنان زیر ۳۰ سال است و تعدادی از آنان از نخبگان جزیره کیش هستند.
محمدی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم خرید تجهیزات هوایی بسیار دشوار است و بعضا با تلاش و جانفشانی تعمیر و نگهداری ها انجام میشود.
مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های کیش در خصوص بهره برداری از فرودگاه کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: با تجهیز امکانات و سیستم های ناوبری بروز و لازم بسیاری از ایر لاین های خارجی می‌توانند در فرودگاه کیش نشست و برخاست کنند و شرایط مطلوب فرودگاه کیش موجب خواهد شد شرکت‌های هواپیمایی با اطمینان خاطر فرودگاه کیش را انتخاب کنند.
وی گفت: با خرید و نصب تجهیزات جدید ارتباطات هوایی زمان انتظار پروازها برای لندینگ و تیکاف کاهش می‌یابد و همین صرفه‌جویی در سوخت و زمان انتظار پرواز هم صرفه جویی در هزینه و سوخت دارد و هم به رونق گردشگری کیش کمک قابل توجهی می‌کند.
محمدی با اشاره به اینکه دنیا به سمت هوشمندسازی در حرکت است گفت: بخشی از صنعت هوایی به تجهیزات به روز وابسته است و بخش زیادی هم به ارتباطات این تجهیزات که در این حوزه توانمندی متخصصان داخلی در حد مطلوبی است وی گفت تا یکسال آینده با نصب تجهیزات جدید راه اندازی شده و باند جدید فرودگاه و ترمینال جدید فرودگاه، توسعه مرکز سوختگیری هواپیما در فرودگاه و توسعه تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ کیش ارتقاء مطلوبی پیدا خواهد کرد.
محمدی در خصوص تامین ایمنی پروازها در فرودگاه کیش گفت: دیوارکشی محوطه فرودگاه به منظور جلوگیری از ورود آهوان به باند آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه برابر اظهارات اداره محیط زیست نزدیک به هزار راس آهو در کیش وجود دارد و تردد آنان به باند فرودگاه، ایمنی پرواز ها را کاهش می دهد گفت: حیواناتی که زیر بال هواپیما قرار میگیرند قابل رویت نیستند و سطح ایمنی پروازها را به مخاطره می اندازند به همین جهت کار دیوار کشی دور فرودگاه  بسرعت در دست انجام است.

در این نشست صمیمانه تعدادی از معاونین و مدیران شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش حضور داشتند و در پایان از زحمات پرسنل و متخصصین الکترونیک هواپیمای کیش تقدیر بعمل آورند.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه