امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , علمی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/08/30 بدون نظر   2804 بازدید

اندازه فونت    
دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

پرداخت حقوق اندک به معلمان مدارس غیر انتفاعی کیش، موجب گلایه و نارضایتی معلمان شده است.

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، مدارس غیر انتفاعی کیش، بیشتر از بیست سال در کیش فعالیت می‌کنند.

برخی از مدارس غیر انتفاعی کیش زیر مجموعه‌ی موسسه‌ی مهر هشتم هستند که بر اساس شنیده‌ها، این موسسه متعلق به یکی از آقازاده هاست.

موسسه‌ی مهر هشتم دارای هفت مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی و یک پیش دبستانی است که هزار و نود نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

آقای عباس فوم، مدیر موسسه‌ی مهر هشتم کیش گفت: تعداد کارکنان این موسسه در کیش ۱۵۲ نفرند که برخی از آن‌ها بازنشستگان آموزش و پرورش، تعدادی حق التدریس و برخی نیز معلمان رسمی آموزش و پرورش هستند که اوقات آزاد خود را در این مدارس تدریس می‌کنند.

برخی مدارس غیر انتفاعی دیگر از جمله مدارس سپهر، کیان، مبین و دکتر حسابی نیز در کیش فعالیت می‌کنند، اما موسسه‌ی مهر هشتم به مراتب، فعالیت گسترده تری دارد.

شهریه‌ی مدارس غیر انتفاعی کیش به مراتب بالاتر از سایر شهر‌های کشورمان است، از دانش آموزان دوره‌ی اول دبیرستان، سالیانه بیست میلیون تومان شهریه دریافت می‌شود.

دانش آموزان دوره‌ی دوم دبیرستان مبالغ بالاتری بابت شهریه پرداخت می‌کنند و دانش آموزان کلاس دوازدهم، برای یک سال، مبلغ چهل میلیون تومان شهریه پرداخت می‌کنند.

حال با این دریافت‌ها از دانش آموزان، حقوق برخی از معلمان این مدارس مبلغ بسیار پایینی است که حتی از حداقلی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین کرده نیز کمتر است.

خانمی که چهارده سال سابقه‌ی تدریس در مدرسه‌ی غیر انتفاعی دارد گفت:هر ماه سه میلیون و ششصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و البته حق بیمه اش نیز از همین حقوق کسر می‌شود.

این خانم که در دوره‌ی اول و دوم متوسطه تدریس می‌کند، اضافه کرد:کل حقوقش همین است و هیچ امتیاز دیگری دریافت نمی‌کند حتی بن خوار و بار نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

خانم دیگری که دو سال در مدارس غیر انتفاعی کیش تدریس می‌کند نیز به خبرنگار ما گفت: حقوقش سه میلیون و هفتصد هزار تومان است در حالی که تمام روز‌های هفته، در مدرسه فعالیت می‌کند.

آقای دیگری که چندین سال در مدارس غیر انتفاعی کار می‌کند نیز گفت: در مقایسه با معلم دیگری که در آموزش و پرورش کار می‌کند و همزمان با هم کارمان را آغاز کرده ایم حقوق به مراتب پایین تری دریافت می‌کنم و به عبارتی حقوق آن معلم آموزش و پرورش، بیش از دو برابر حقوق ماست.

به یکی دو نفر دیگر از معلمان مدارس غیر انتفاعی کیش زنگ زدم، اما هیچ کدام از آن‌ها حاضر نشدند در مورد حقوق دریافتی خود صحبت کنند و ما را به مدیر مجموعه حواله دادند.

یک نفر که سال‌ها با این موسسه حشر و نشر دارد به ما گفت: هیچ کدام از معلمان مدارس غیر انتفاعی در مورد حقوق دریافتی خود حرفی نمی‌زنند زیرا از ابتدا به آن‌ها گوشزد می‌شود که نباید در این زمینه با کسی صحبت کنند.

البته با یکی از مدیران این مدارس تماس گرفتم که به هیچ یک از سئوالات من از جمله تعداد کلاس‌ها، تعداد دانش آموزان و تعدا د کارکنان مدرسه پاسخ نداد.

برخی از کارکنان مدارس غیر انتفاعی کیش از جمله مدیران و معاونان مدرسه دارای قرار داد یک ساله هستند. قرار داد برخی دیگر از آن‌ها نه ماهه است و این افراد در سه ماه تعطیلی تابستان هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش کیش گفت: تعداد یک هزار و سیصد و شصت و دو دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی کیش تحصیل می‌کنند.

حیدری راد ادامه داد: این دانش آموزان در ۱۷ مدرسه و ۱۰۳ کلاس درس تحصیل می‌کنند و صد و پنجاه معلم نیز در این مدارس مشغولند.

رئیس آموزش و پرورش کیش گفت: آموزش و پرورش روی حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی هیچ نظارتی ندارد، اما روی شهریه‌های دریافتی از دانش آموزان نظارت می‌شود که سال گذشته نیز چندین مورد تخلف به استان گزارش شده است.

آقای حیدری راد افزود: هر سال شهریه‌ی مدارس غیر انتفاعی کشور در سامانه‌ی مشارکت بارگذاری می‌شود، اما شهریه‌ی مدارس کیش بالاتر از سرزمین اصلی است.

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

این موضوع را از آقای جلایر، رئیس اداره‌ی کار کیش پیگیری کردم، آقای جلایر گفت: معلمان مدارس غیر انتفاعی کیش برای ۴۴ ساعت کار درهفته، مبلغ ۳ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان حقوق و حق مسکن و خواروبار دریافت می‌کنند.

وی افزود: امسال تاکنون هیچ شکایتی مطرح نشده، اما پارسال و سال‌های گذشته چندین مورد شکایت از مدارس غیر انتفاعی در زمینه‌ی حقوق مزایا دریافت شده است.

معلمان مدارس غیر انتفاعی کیش معتقدند با این دریافتی اندک، نمی‌توان در کیش زندگی کرد، زیرا هزینه‌های زندگی در کیش بسیار بالاتر از سرزمین اصلی است که برای جبران هزینه‌های زندگی ناچاریم به مشاغل دوم و سوم مشغول شویم و به این طریق فرصتی برای مطالعه و به روز کردن اطلاعات، باقی نخواهد ماند.

دریافت نجومی از والدین، پرداخت قطره چکانی به معلمان

 

 

نویسنده: سلیمان علی اکبرنظر

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه