امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بندر چارک پیشانی کیش است و استحقاق توسعه بیش از این را دارد.

بندر چارک پیشانی کیش است و استحقاق توسعه بیش از این را دارد.

بندر چارک پیشانی کیش است و استحقاق توسعه بیش از این را دارد.

عزت الله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش در جلسه شورای اداری بندر چارک و در حاشیه بازدید از این بندر گفت: رویکرد دولت جدید تکریم مردم و خدمات رسانی مطلوب است و یکی از اولویت های ما هم در منطقه آزاد کیش به نمایندگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تکریم مردم و گردشگرانی است که وارد کیش و چارک می شوند.

به گزارش دولتخانه کیش وی افزود: چارک مقدمه ورود به کیش است و باید توسعه بیشتری یابد.
محمدی گفت: جمع حاضر در جلسه ، مسئولانی هستند که بخشی در کیش و بخشی در چارک خدمات رسانی می کنند و اگر تفاهم و همدلی نباشد کارها پیش نمی رود.
وی گفت: بندر چارک جدا از کیش نیست و طرح توسعه چارک مورد توجه است ،هزینه های که برای چارک صرف می شود به نفع اهالی چارک است و موجب پیشرفت منطقه می شود.
محمدی گفت: تمامی کارکنان بندر چارک بومی منطقه هستند و این موضوع باعث خوشحالی است و رونق بندر باعث جذب جوانان بیشتر برای اشتغال در این منطقه است.
وی گفتک وعده های که مسئولان در سفرهای قبل دادند و تصمیماتی که گرفته شده است حتما انجام می شود.
محمدی گفت: یکی از اولویت های اصلی ما لایروبی بندر چارک است و به مسئولان مربوطه ابلاغ شده است که امیدواریم قبل تعطیلات نوروز انجام شود.
وی یادآور شد :جاده مواصلاتی کیش به چارک نیز در دستور کار است و در آینده نزدیک به ثمر می رسد اکنون در حال برگزاری مناقصه هستیم.
محمدی گفت: حجم عظیمی از لنج های صیادی که در اسکله است و صادراتی که از بندر چارک انجام می شود نشان از ظرفیت های اقتصادی منطقه دارد.
وی گفت: برخی مناطق بی بضاعت هستند اما در چارک بضاعت است ولی کم کاری مسئولان موجب کم برخورداری منطقه شده است.
وی گفت: با این حجم صادرات از بندر چارک موقعیت منطقه نباید به این گونه باشد ، با توجه به منابع زیر زمینی که وجود دارد باید از این زیر ساخت ها استفاده کنیم و رونق صادرات باعث پیشرفت می شود.
وی گفت: شهری که میلیون ها تن صادرات دارد نباید مدرسه نامناسب داشته باشد.
محمدی گفت : توسعه اسکله مورد توجه ماست و ایجاد بازوی دیگر به عنوان اسکله صیادی به عنوان درخواست را حتما از منطقه آزاد کیش پیگیری می کنیم.
مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت : چهره بندر و فضای نامناسب شهری موجب شده است توجه جدی به بندر شود و توسعه فضای سبز و سرویس های بهداشتی در بندر توسعه می یابد و این عملیات تا عید نوروز انجام می شود.

وی گفت: در کیش برای خدمات به کامیونداران هتل و فضای خواب در نظر گرفتیم که در مواقع ضروری استفاده کنند ، امیدواریم که در چارک هم همین اتفاق بیفتد و برای کامیونداران چارک نیز تسهیلات در نظر گرفته شود.
مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت : ما به عنوان شرکتی که خدمات پشتیبانی به کشتی ها می دهیم شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگر به کیش خواهیم شد و می توانیم خدمات مطلوب به مردم ارائه کنیم.
محمدی از مردم و مسئولان چارک خواست با مسئولان کیش همکاری کنند تا خدمات نظام به مردم مطلوب باشد.
وی با تاکید بر اینکه همه در یک جبهه هستیم و برای مردم باید تلاش کنیم و رفع موانع از اولویت های ماست گفت: بعد مسافت و رفت و آمد کمی کار را دشوار می کند.
وی در حوزه گمرک هم گفت: طرح های زیر ساختی باید ایجاد شود تا در حوزه واردات اتفاقات مطلوبی رخ دهد و اگر حضور گمرک در چارک گره گشا باشد حتما باید اجرایی می شود.
وی در حوزه مسائل فرهنگی و ورزشی هم گفت: مشکلات این حوزه را به مسئولان کیش منتقل خواهیم کرد.
محمدی در خصوص اعتیاد جوانان به مواد مخدر که بسیار ناراحت کننده است گفت: حضور معتادان در چارک غم انگیز است و اگر معتادان از کیش به چارک فرستاده می شوند مطلوب نیست و حتما این موضع پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سرمنشاء اعتیاد جوانان بیکاری است گفت: باید از مواهب طبیعی دریا برای اشتغالزایی استفاده کرد تا معضل بیکاری جوانان برطرف شود.
وی گفت: برخی مراکز استان ها منابع غنی دارند اما مسئولان شهرها باید به فکر ایجاد درآمد پایدار باشند تا خانواده از این درآمدهای پایدار بهره مند شوند.
به تناسب تردد مسافران از چارک به کیش و هزینه های گردشگران درآمدی برای چارک ایجاد می شود که باید از این درآمدها بهره برد.
وی از مسئولان چارک خواست با تشکیل اتاق های فکر به ایجاد درآمدهای پایدار توجه کرد.
محمدی گفتک : امروز با همه همکاران به چارک آمدیم که برای توسعه و رفاه چارک فکری شود.
وی گفت: نعمت در کشورمان وجود دارد و باید از ظرفیت های گردشگری بهره برد.
خدمات گردشگری به مسافران موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهر چارک می شود.
برنامه ریزی مدون برای توسعه گردشگری موجب افزایش درآمد چارک و توسعه شهر می شود.
اقداماتی که مطرح می شود باید مصرانه انجام شود و سستی و بی حالی موجب رکود در برخی حوزه ها می شود.
وی از شهردار چارک خواست در رابطه با صدور اسناد بندرگاه که مشکلات حقوقی دارد اقدام شده و در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستاخیز امام جمعه چارک نیز در این نشست گفت: حق مردم چارک نیست که محرومیت را تحمل کنند.
وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ، فرهنگ و ورزش و آموزش و پرورش مشکلات فراوانی وجود دارد .
در حوزه خدمات گردشگری نیز بسیار ضعیف هستیم .
وی افزود: یکی از مسایلی که چارک را می تواند به موقعیت اقتصادی بزرگ برساند گمرک بندر چارک است و این مطالبه بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش است .
اسکله گمرک باید از اسکله کشتیرانی جدا شود.
توسعه صیادی می تواند یک ظرفیت اقتصادی باشد و ساخت اسکله صیادی مشکلات این حوزه را برطرف می کند.
صیادان چارک مجاز به نزدیک شدند به مرز دریایی کیش نیستند و بعضا ۳۰۰ کیلو ماهی یک صیاد را توقیف کردند که این رویداد منصفانه نیست.
وی در خصوص رفع مشکلات بلوار کیش هم گفت: مسئولان به این حوزه هم توجه کنند.
چارک هم باید مثل کیش شود چون پیشانی کیش و یکی از مبادی ورودی به کیش است پس باید به این منطقه توجه جدی کرد.
صالحی رحیمی صادر کننده محصولات معدنی و مصالح ساختمانی در این نشست گفت: حجم زیادی از مصالح ساختمانی از چارک به کیش وارد می شود یکی از مشکلات بندر لنج های صیادی است و هیچ هزینه ای برای تردد پرداخت نمی کنند.
شناورهای تجاری که عمدتا صادراتی است با مشکل مواجهه شده اند.
در این نشست عارفی مقدم شهردار چارک ، علی زارع رئیس شورای شهر، محمد صیاد نایب رئیس شورای شهر ، محمد فرزین عضو شورای شهر ، عبدالرحمن دربان رئیس بندرگاه و حسن زارعی عضو شورای شهر حضور داشتند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه