امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

غرفه های خاموش در بازارها تعیین تکلیف می شوند

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , صنعت و تجارت تاریخ انتشار: 00/09/22 بدون نظر   3590 بازدید

اندازه فونت    
غرفه های خاموش در بازارها تعیین تکلیف می شوند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از ابلاغ اخطاریه و تعریف ضمانت اجرا برای تعیین تکلیف غرفه های خاموش در بازارهای کیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در نخستین جلسه با اعضای هیئت مدیره های جامعه بازاریان و بازرگانان، جامعه کلوپداران دریایی و بازارهای کیش که شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد بر رونق اقتصادی و گردشگری در این منطقه تاکید کرد.

لواسانی با بیان این که غرفه های خالی و بدون کاربری رونق کسب و کار در مراکز تجاری جزیره را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار داشت: غرفه های خاموشی که مربوط  به سازمان  است به سرعت در مورد آنها تصمیم گیری می شود و تعدادی که مربوط به غیر سازمانی است تعیین تکلیف خواهند شد.

به گفته لواسانی تعیین تکلیف غرفه های خالی در دستور کار معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است که در ابتدا با ابلاغ اخطاریه و تعریف ضمانت اجرا این مهم عملیاتی خواهد شد.

محمدرضا لواسانی در رابطه با تعدد کاربری ها در منطقه آزاد، گفت: یکی از بازارها با تعداد ۱۰۰ واحد و با کاربری های نمایشگاهی تقاضای دریافت مجوز دارند در صورتی که با صدور این تعداد جواز حقوق تمام تجاری ها نادیده گرفته می شود بنابراین باید برای رعایت حقوق دیگران تغییر کاربری دهند.

لواسانی بر ضرورت تسهیل و تسریع در صدور مجوزها تاکید کرد و افزود: نباید کسب و کاری برای گرفتن جواز زمان زیادی صرف کند از این رو بخشی که مربوط به سازمان است تسهیل می کنیم و بخشی که مربوط به عوارض است قانون اجازه نمی دهد تا از حقوق دولت بگذریم در غیر این صورت باید پاسخگو بود که نیاز است در صورت ارائه راه کاری بهتر موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا لواسانی افزود: با نشست های متعددی در خصوص تسریع در صدور تادییه از شهرسازی برای پایان کار و عوارض های سالانه به دنبال راه کاری موثر هستیم و در صورت ارائه از آن استقبال می کنیم.

لواسانی بر لزوم اهمیت موضوعات بروکراسی و تغییر فرایندها در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: با تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و راه اندازی کسب و کارها و کار آفرینی می توانیم از فساد جلوگیری کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: با تحقق این مهم شاهد رونق اقتصادی، گردشگری، تعداد معاملات، تولیدات و واحدهای صنعتی خواهیم بود و سرمایه گذاران زیادی برای فعالیت به این جزیره جذب می شوند.

محمدرضا لواسانی غیر قابل پیش بینی بودن انتهای سرمایه گذاری را یکی از مشکلات موجود فعالان اقتصادی عنوان کرد و افزود: با اصلاح فرایندها و تسهیل سرمایه گذاری می توانیم گام های موثری در حوزه های اقتصادی و گردشگری برداریم.

به گفته لواسانی در جزیره کیش می توانیم به صورت جداگانه در خصوص موضوعات مطرح شده برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: با کم رنگ شدن کرونا در کیش دوباره رونقی در حال شل گرفتن است که با لطف خدا و تلاشی مضاعف می توانیم نسبت به ارتقاء سطح فعالیت ها اقدام کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که خیلی از فعالان اقتصادی به خاطر مشوق های مالیاتی و قانونی در مناطق آزاد سرمایه گذاری کردند، گفت: اکنون یک طرفه و با اعمال زور برداشتن معافیت ها مشکل شرعی و قانونی دارد.

محمدرضا لواسانی با بیان این که اگر کیش محل وصول باشد مشکلی حل نمی شود بلکه برخی از قوانین مالیاتی نباید در منطقه آزاد اجرا شود، اظهار داشت: برای تامین بودجه نباید به مناطق آزاد فشار آورد و به عنوان مسوول در این منطقه موظف هستم صدای مردم این سرزمین را به گوش مسوولان مربوطه برسانم تا مشکلات پیش رو مرتفع شود.

لواسانی با اشاره این که پیگیری موضوع سازمان تعزیزات و سازمان تامین اجتماعی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان قرار گرفته است، افزود: گزارش هایی ارسال شده است که شدت ورود برخی از دستگاه ها به کیش به مراتب بیشتر از سرزمین اصلی است و موظف هستیم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی بیان داشت: موضوع سازمان امور مالیاتی در دبیرخانه و سازمان در دستور کار است و معاونت توسعه مدیریت نتیجه پیگیری ها را به زودی در فصول مختلف اعلام خواهند کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اصلاح فرایندهای معاونت اقتصادی، گفت:  در اصلاح فرایندها دو نفر از کسب  و کار های مربوطه به جلسه دعوت خواهند شد تا از نقطه نظرات آنها استفاده کنیم.

محمدرضا لواسانی با بیان این که کیش با محدودیت زمین فروشی مواجه شده است، تصریح کرد: باید به تدریج مسائل فرایند های داخلی را حل کنیم و سازمان هم  باید هزینه های خود را کم کند و صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهد و در کوچک کردن سازمان تلاش کنیم.

به گفته لواسانی در حال پیگیری ناوگان حمل و نقل کیش هستیم و به زودی شاهد اخبار خوبی از ناوگان حمل و نقل خواهیم بود.

وی با بیان این که کلوپ داران با گردشگران در ارتباط مستقیم هستند، گفت: طی جلسه ای که با کلوپ داران کیش برگزار خواهیم کرد در راستای ارتقاء سطح ارائه خدمات با کیفیت امیدواریم به یک مدلی مناسب برسیم.

محمدرضا لواسانی افزود: هر فرایندی باید در یک بخشی از سازمان باشد اگر در فرایندی دوگانگی ایجاد شود زمان بر و فساد ایجاد می کند و باید اصلاح شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه