امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پنج هزار پلاک برای موتورهای شارژی طراحی و تهیه شده است

پنج هزار پلاک برای موتورهای شارژی طراحی و تهیه شده است

پنج هزار پلاک برای موتورهای شارژی طراحی و تهیه شده است

رییس پلیس راهور کیش گفت: این پلیس برای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی تهیه کرده که پس از اتمام مرحله رنگ آمیزی به جزیره منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش سرهنگ مهدی توانگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای آزمایشی این طرح از چهارشنبه هفته قبل به عنوان یک مطالبه مردمی با هدف احراز هویت مالکان، موتورسیکلت ها و زیبایی ترافیک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و در نهایت تصادف هایی که موتورسیکلت ها در آن نقش دارند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از تصادفات جرحی جزیره به موتورسیکلت و راکبان آن باز می گردد که عمده دلایل آن عدم تعادل، حرکت های مارپیچ و خلاف جهت و رعایت نکردن برخی دیگر از قوانین راهنمایی و رانندگی است یادآور شد: این پلیس برای اجرای این طرح پنج هزار قطعه پلاک موتورسیکلت ویژه جزیره کیش را سفارش داده و در چند روز آینده پس از اتمام مرحله رنگ آمیزی به کیش منتقل می شود.

توانگر افزود: اما از هفته گذشته تا کنون ۶۵ پلاک برای اجرای آزمایشی به منظور رفع نواقص موجود به جزیره منتقل و هم اکنون کارشناسان شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان متولی اصلی طرح ساماندهی در حال پلاک کوبی برخی دستگاه ها هستند.

رییس پلیس راهور کیش با بیان اینکه تصادفات و خسارت های موتورسیکلت ها تنها با ساماندهی حذف و یا کاهش نمی یابد گفت: به همین دلیل انتظار داریم راکبان موتور سیکلت استفاده از کلاه ایمنی، سرعت مجاز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ ایمنی خود در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: داشتن بیمه موتورسیکلت از دیگر موارد مورد نیاز در طرح ساماندهی است که از شرکت های بیمه گذار انتظار می رود برای موفقیت این طرح با شرایط و تسهیلات ویژه ای از جمله شرایط قسطی نسبت به صدور بیمه نامه این دستگاه ها را صادر کنند.

توانگر گفت: هم اکنون در این جزیره حدود هشت هزار دستگاه موتورسیکلت شارژی وجود دارد که سه هزار دستگاه آن از داخل کشور و پنج هزار مورد نیز از خارج از کشور به این جزیره وارد شده که تمام این دستگاه ها در یک بازه زمانی باید اهراز هویت،  ساماندهی و پلاک گذاری شود.

مراجعه کنندگان به این مرکز باید اصل و کپی مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، سند موتورسیکلت، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، فرم یا برگ احراز سکونت در جزیره کیش (کارت کیشوندی، سند اجاره نامه، نامه از محل کار یا تدریس فرزندان) را به همراه داشته باشند.

طبق اعلام پلیس راهور موتورسیکلت ها در ۴۰ درصد تصادفات جزیره کیش نقش دارند و در ۲۰ درصد تصادف ها نیز از سوی این پلیس مقصر شناخته شده است که انتظار می رود با طرح ساماندهی و قانونمند شدن تردد ها این نقش کاهش داشته باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه