امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

توسعه زیرساخت ها لازمه پیشرفت جزیره کیش است

توسعه زیرساخت ها لازمه پیشرفت جزیره کیش است

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش یکی از اصلی ترین زیرساخت های جزیره کیش را آب و برق این منطقه عنوان کرد کرد که باید این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، شامگاه چهارشنبه ۲۴ آذر محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده بازتاب که در صدا و سیمای مرکز کیش برگزار شد؛ در راستای مسوولیت اجتماعی و رفاه حال مردم این منطقه بر لزوم اهمیت زیرساخت ها به ویژه آب و برق تاکید کرد.

محمدرضا لواسانی با بیان این که مسوولان سازمان هر چقدر که تلاش کنند اما مردم در حوزه های مختلف همراه نباشند هیچ اقدام موثری صورت نخواهد گرفت و به تازگی این تحرک در مردم دیده می شود.

لواسانی یکی از انتقادات جدی خود را از روز نخست به زیر ساخت ها و فروش زیرساخت ها در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جزیره در یک برهه ای آب و برق را به شرکت های خصوصی واگذار کردند که اصلا به صلاح جزیره و مردم نیست.

وی اظهار داشت: شبکه ای که اصلا اتصالی به کل کشور ندارد و خود گردان است وقتی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد خطراتی را به دنبال دارد حتی شبکه توزیع هم مغایر قانون است و تاکید شده که هیچ کس اجازه واگذاری آن را ندارد، کسانی که در سنوات گذشته بودند باید کمی بیشتر دقت می کردند و این موضوع را به نتایج مطلوبی می رساندند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که آب و برق  یکی از اصلی ترین زیر ساخت ها محسوب می شود اظهار داشت: واگذاری در این حوزه  لطمه های زیادی را به کیش وارد کرده و امیدواریم به زودی این حق را به جزیره برگردانیم.

محمدرضا لواسانی تصریح کرد: معمولا در بحث زیرساختی دستگاه ها به تعهد خود در جزیره عمل نکردند و در برهه ای نیز با زمین فروشی کارها جلو می رفت از این رو  به تدریجی به مرحله ای می رسیم که منابع و درآمد  را از زمین خارج کنیم و در حالت کارشناسی خود قرار دهیم.

لواسانی از احداث نیروگاه جدید در جزیره کیش خبر داد و گفت: تلاش می کنیم انحصار خدمات را در جزیره بشکنیم تا بتوانیم گام های موثری در این حوزه برداریم به خاطر این که جزیره از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از قوانین مالیاتی که متاسفانه در دوره ای به نا حق غیر قانونی وضع شده و چون سبب درآمد زیادی برای برخی از دستگاه ها هست تبدیل به حق شده است و برگرداندن آن در اختیارات یک سازمان و منطقه آزاد نیست.

وی افزود: از طریق دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس به شدت این موضوع را پیگیری می کنیم که با تحقق این مهم شاهد رونق هر چه بیشتر منطقه آزاد کیش باشیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه