امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ساخت مسکن کارگری ویژه پرسنل سرمایه گذاران کیش در بندر چارک/اتفاقی که خواهد افتاد  

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , عمران و شهرسازی , گردشگری تاریخ انتشار: 00/11/15 بدون نظر   3481 بازدید

اندازه فونت    
ساخت مسکن کارگری ویژه پرسنل سرمایه گذاران کیش در بندر چارک/اتفاقی که خواهد افتاد  

اتفاقی که خواهد افتاد / ساخت مسکن کارگری ویژه پرسنل سرمایه گذاران جزیره کیش در بندر چارک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اسکان کارکنان و کارگران بخش خصوصی یکی از چالش های این جزیره است و سرمایه گذاران به منظور رفع این مشکل، برای شهرک سازی در بندر چارک هرچه سریعتر اقدام کنند.

 

به گزارش دولتخانه کیش ، محمدرضا نوایی لواسانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای جامعه هتل‌داران کیش اظهار داشت: این جزیره هم اکنون در حال طی مسیر توسعه خود بوده و اگر هم اکنون سرمایه گذاران در راستای رفع چالش مسکن ساکنان به ویژه کارگران، کارمندان و مدیران بخش خصوصی اقدام کنند در آینده این چالش به نقطه کور جزیره تبدیل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن استیجاری در داخل جزیره و شهرک های مسکونی در بندر چارک به عنوان نزدیک ترین محل مناسبت سکونت در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: روند توسعه این جزیره در مسیر خود قرار گرفته و در آینده با افزایش سرمایه گذاری ها و تبع آن اشتغال بخش خصوص  خصوصی نیاز مسکن در کیش بیشتر احساس می شود.

نوایی لواسانی یادآور شد: طرح مسکن استجیاری این سازمان در زمینی به مساحت ۳۸ هتکار در دست اقدام است اما بدون شک جوابگوی نیاز جزیره نخواهد بود و در کنار آن اراضی با کاربری مسکونی موجود در کیش نیز پاسخگوی این نیاز در آینده نیست.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل سازمان منطقه آزاد در حال فراهم کردن مقدمات احداث شهرک های مسکونی در بندر چارک است که برخی سرمایه گذاران باید به عنوان پیشقراولان ساخت این شهرک ها از هم اکنون نسبت به اخذ مجوزات قانونی اقدام کنند.

وی افزود: در صورت ورود سرمایه گذاران برای ساخت شهرک های مسکونی، سازمان منطقه آزاد یارانه رفت و آمد ساکنان از بندر چارک به جزیره کیش، تامین زیرساخت های شهرک های مسکونی همپای بخش خصوصی اقدام می کند.

 

جوامع صنفی با وحدت رویه آسیب پذیری خود برابر تغییرات مدیریت را کاهش دهند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به انتقاد برخی هتل‌داران در خصوص عدم ثبات مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش طی سه دهه فعالیت این سازمان اظهار داشت: تغییرات مدیریتی در برخی سازمان ها و دستگاه ها با توجه به اهمیت آنها در توسعه کشور اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: جوامع صنفی به ویژه جامعه هتل‌داران به عنوان یکی از قطب های اقتصادی بخش گردشگری کیش برای جلوگیری از آسیب های این تغییرات باید انسجام و وحدت رویه خود را افزایش دهند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز اماده همکاری با تمام جوامع در این خصوص است.

نوایی لواسانی همچنین در خصوص توسعه زیرساخت های آب و برق کیش نیز گفت: در ۱۰ سال گذشته این زیرساخت ها افزایشی نداشته که با توجه به تعداد واحدهای مسکونی خالی و واحدهای در حال احداث، هم اکنون این زیرساخت ها جوابگوی نیازها است.

وی افزود: در صورت استفاده از انها جزیره با مشکلی جدی مواجه خواهد شد که سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش این ظرفیت ها به دنبال جذب سرمایه گذاری ها جدید است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رفع بروکراسی اداری از دیگر برنامه های این سازمان است و در بخش هتل‌داری نیز به دنبال تقویت سرمایه گذاری های این بخش هستیم.

وی در خصوص اعطای مجوز ساخت هتل های جدید در کیش اضافه کرد: این مجوزها برای جلوگیری از ازدیاد طرح های نیمه تمام به سرمایه گذارانی اعطا می شود که رزومه موفقی در هتل‌داری و دارای سرمایه نقدی باشند.

هم اکنون در جزیره کیش ۵۲ هتل در حال بهره برداری است که ۴۸ مورد آنها فعال و چهار مورد نیز غیرغعال است و در هتل های فعال  حدود ۶ هزار نفر مشغول بکار هستند.

هتل های فعال جزیره کیش شامل ۱۳ هتل پنج ستاره، ۱۳ هتل چهار ستاره،۱۲هتل سه ستاره و چهار هتل ۲ ستاره بوده که در مجموع دارای ۱۶هزار و ۵۰۰ تخت و پنج هزار و ۱۵ اتاق است.از طرفی کیش ۶۱ هتل در دست ساخت دارد که با بهره برداری آنها ظرفیت هتلینگ جزیره ۲ برابر افزایش می یابد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه