امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برنامه ریزی جهت استقبال شایسته از میهمانان نوروزی در نشست مشترک مسئولین بندر چارک و شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش 

اجتماعی , تفاهم نامه , سازمان منطقه آزاد کیش , فرودگاه و بندرگاه , گردشگری تاریخ انتشار: 00/11/28 بدون نظر   1440 بازدید

اندازه فونت    
برنامه ریزی جهت استقبال شایسته از میهمانان نوروزی در نشست مشترک مسئولین بندر چارک و شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش 

برنامه ریزی جهت استقبال شایسته از میهمانان نوروزی در نشست مشترک مسئولین بندر چارک و شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش

نشست مشترک هماهنگی ستاد نوروزی شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش با امام جمعه ، شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر چارک در کیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، در این نشست که محمدی مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش جمالی سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش امام جمعه و شهردار و اعضای شورای بندر چارک حضور داشتند ، مشکلات و نیازهای بندر چارک برای پذیرش مسافران نوروزی بررسی شد .

بندر چارک یکی از اصلی ترین مبادی ورودی مسیر زمینی و دریایی به جزیره کیش است که همه ساله در ایام نوروز مسافران زیادی از این مسیر وارد جزیره کیش می شود.
شرکت کنندگان این نشست با اشاره به تمهیدات و برنامه ریزی های ستاد نوروزی چارک برای افزایش خدمات به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کردند .
برخی از مشکلات در بازه زمانی کوتاه مدت قابل حل است و برخی از مشکلات نیز با نگاه عمیق تر و در بازه زمانی طولانی مدت برطرف می شود.
امکانات درمانی و بهداشتی مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
پس از نظرسنجی از مسافران نوروزی در سال های گذشته ستاد نوروزی بندر چارک به این نتیجه رسید که توسعه امکانات بهداشتی مانند افزایش سرویس های بهداشتی به منظور خدمات رسانی بیشتر به گردشگران باید در اولویت قرار گیرد به همین منظور شهرداری چارک با مشارکت شورای شهر و دفتر امام جمعه چارک این موضوع را در دستور کار قرار دادند و هم اینک سرویس های بهداشتی در بندرچارک افزایش پیدا کرده است.
تکمیل زیرساخت های بهداشتی تا ۵ اسفند پایان می یابد و مسافران می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شود. نکته دیگر بحث اسکان مسافران نوروزی بود که با توجه به کمبود فضای اقامتی در بندر چارک تمهیدات ویژه نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است بندر چارک یک مهمانسرا دارد که حدود ۱۰۰ مهمان را پذیرش می کند و ۵۰ سوئیت دارد که می‌تواند به مسافران خدمات رسانی کند نکته ای که مورد توجه قرار گرفت و در ستاد نوروزی شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش بررسی شد ناپایداری های جوی در ایام نوروز در بندر چارک بود که مقرر شد از اماکن مختلف مانند ورزشگاه ها، مساجد و مدارس برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شود.
موضوع دیگری که مورد تاکید اعضای شورای اسلامی بندر چارک بود تجهیز مدارس چارک به امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، موکت و پتو بود که مقرر شد مدارس به این امکانات مجهز شود تا مسافران نوروزی بتوانند با بهره‌گیری از این امکانات سفر مطلوبی در ایام نوروز داشته باشند.
تامین مایحتاج عمومی نیز مانند نان، آب معدنی و خوراک هم در این جلسه بررسی شد.
بندر چارک ۵ نانوایی و یک فروشگاه عرضه نان فانتزی دارد و با وجود ۳۰ فروشگاه عرضه مواد غذایی می تواند به حدود ۲ برابر ظرفیت خود خدمات رسانی کند.
بندر چارک پنج هزار جمعیت دارد و میتواند به حدود ده هزار نفر در ایام نوروز خدمات رسانی کند.
یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد تکمیل بلوار کیش بود که این بلوار در بندر چارک ساخته شود تا علاوه بر برطرف شدن ترافیک شهری مسیر دسترسی به بندرگاه چارک نیز تسهیل شود.
عزت الله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش در این نشست با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیته ستاد نوروزی گفت: بهسازی بندر چارک در دستور کار قرار گرفته است و خدمات فروش بلیت نیز با راه اندازی ۱۰ باجه به مسافران افزایش می یابد همچنین دو گیت خروجی به سه گیت افزایش یافته است تا نوبت دهی به خودروهای مسافری و گردشگران سریعتر انجام شود.
با راه اندازی فیبر نوری در بندرچارک خدمات اینترنتی پایداری برقرار شده است مسافران به راحتی می‌توانند بلیت تهیه و از این مبدا به جزیره ی کیش سفر کنند.
وی با اشاره به اینکه کافی شاپ داخل بندر چارک راه اندازی شد و داخل ترمینال هم فضای خدماتی ایجاد شده است گفت :نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی جانمایی و بهسازی شده است و پارکینگ شهرداری چارک نیز برای خودروها آماده شده است.
محمدی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ترافیک سنگین در چارک وجود دارد گفت: ۷ فروند کشتی برای سفر مسافران وجود دارد و با افزایش ۳ تا ۴ فروند کشتی دیگر ظرفیت پذیرش دو و نیم برابر می‌شود.
وی گفت: ۱۰ فروند لندیگرافت نیز در حال حاضر در این مسیر فعالیت می‌کنند اما برای نوروز نیاز است که این تعداد به ۳۰ فروند افزایش یابد.
محمدی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با رشد گردشگر روبرو شویم و در جزیره کیش و چارک امکانات مناسبی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
امام جمعه چارک نیز در این مراسم با اشاره به احداث بلوار کیش در چارک گفت :ایجاد فضاهای فرهنگی در پارک ها برای افزایش درآمد اهالی چارک و استفاده مناسب گردشگران بسیار ضروری است.
وی افزود:نیازمندیم در چارک از روحانیون برای پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نماز جماعت و ارائه بسته های فرهنگی به مسافرات بهره ببریم.
یکی دیگر از نکاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت ظرفیت سوخت رسانی در جایگاه‌های سوخت در بندر چارک بود.
شهرداری چارک با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رایزنی کرده است تا ظرفیت مخازن سوخت را افزایش دهد و مسافران بتوانند از خدمات این حوزه بهره مند شود.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر رستاخیز امام جمعه شیبکوه ، جمالی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، مومنی معاون بخشدار شیبکوه ، بهارمست رئیس اداه آموزش و پرورش بندر چارک ،علی زارع رئیس شورای شهر بندر چارک و عزت الله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش در این نشست حضور داشتند و مقرر شد مدیران و مسئولان بندر چارک با تشکیل ستاد نوروزی در چارک پیش بینی های لازم را برای مدیریت در شرایط اضطراری مانند ناپایداری های جوی ، انجام دهند.
همچنین مقرر شد مدیریت پشتیبانی شرکت دو تابلو راهنمای مسافران برای ورود به بندر چارک در محور مواصلاتی بندر لنگه – پارسیان و بالعکس را بر اساس استانداردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تهیه و با همکاری شهرداری بندر چارک ، در سه راهی مورد نظر نصب کنند.
یکی دیگر از مصوبات این جلسه ساماندهی لازم در خصوص ورود و خروج به شهر و بندر چارک به منظور تامین امنیت مسافران و گردشگران نوروزی توسط نیروهای نظامی و انتظامی و محلی و با هماهنگی امام جمعه شیبکوه بود .
مقرر گردید اطلاعات اعضای ستاد نوروزی بندر چارک به شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش ارسال شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه