امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

رفع مشکلات و جلوگیری از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد با کمک نمایندگان مجلس

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/11/28 بدون نظر   2337 بازدید

اندازه فونت    
رفع مشکلات و جلوگیری از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد با کمک نمایندگان مجلس

رفع مشکلات و جلوگیری از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد با کمک نمایندگان مجلس

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کیش با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم مشکلات مربوط به اجرای قوانین مناطق آزاد با کمک نمایندگان مجلس برطرف شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست درخشش کیش به عنوان نگین خلیج فارس را مرهون تلاش‌های فعالان اقتصادی و مردم کیش دانست و گفت: اکنون جزیره کیش به قطب گردشگری کشور تبدیل شده است.

محمدرضا نوایی لواسانی با بیان اینکه فعالان اقتصادی از سال‌ها پیش با علاقه و سرمایه گذاری کیش را از منطقه توسعه نیافته به جزیره پیشرفته و گردشگر پذیر تبدیل کرده اند گفت: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هم اینک نیز با مشکلات فراوان در خط مقدم اقتصادی برای رشد و توسعه کیش تلاش می‌کنند.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل کرونا، طولانی امور اداری، راکد و یا ناتمام ماندن طرح‌های بزرگ، سرمایه گذاران را با مشکل روبرو کرده است که بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری‌های دبیرخانه مناطق آزاد است.

لواسانی ابراز امیدواری کرد، مشکلاتی که مربوط به اجرای قوانین مناطق آزاد است بدست نمایندگان مجلس برطرف شود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز با اشاره به مشکلات مناطق آزاد، موضوع بودجه را مهمترین بحث نمایندگان در دو هفته آینده بیان کرد و گفت: انتظار داریم در اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به موضوع تهاتر نفت اهمیت ویژه‌ای داده شود.

احمد جمالی با بیان این که در سه دهه گذشته توجه و تمرکز ما در مناطق آزاد صرفاً به حوزه کالا و خدمات بود و به حوزه پولی و مالی کمتر توجه شده خواستار تاسیس بانک برون مرزی در مناطق آزاد شد و گفت: تا زمانی که در مناطق آزاد، حوزه مالی آزاد نباشد رونقی به وجود نمی‌آید.

وی توجه و تصویب قوانین و مقرراتی که در چارچوب قوانین اصلی عمل کنند مثل تاسیس بورس بین الملل، تاسیس شرکت‌های سرمایه گذاری ارزی و بانک فرامرزی را در رونق این مناطق مهم بیان کرد و گفت: با تاسیس آن‌ها حلقه واسطه اقتصادی در مناطق آزاد شکل می‌گیرد. وی با ابراز امیدواری در خصوص به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای گفت: با گشایش اقتصادی و سیاسی شاهد رونق در مناطق آزاد خواهیم بود.

جمالی همچنین با بیان اینکه وزارت نیرو ملزم است در مناطق آزاد زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و فاضلاب را برای واحد‌های تولیدی تامین کند، خواستار اجرای این قوانین در مناطق آزاد جدید نیز شد.

وی همچنین خواستار حذف نظارت دیوان محاسباتی در اجرای قوانین مناطق آزاد شد و افزود: به دلیل اینکه تاکنون تامین منابع مالی ما متصل بوده و در ردیف بودجه، حکمی در این حوزه نداشتیم، نظارت دیوان برای اجرا، کار را در سال آینده با مشکل روبرو می‌کند.

جمالی همچنین تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده را از بدعت‌های قانونگذاران دانست و گفت: انتظار داشتیم در نیمه اول سال، مالیات بر ارزش افزوده حذف شود، اما نشد و هم اکنون در نیمه دوم سال انتظار آن است که ماده ۱۰ و تبصره ۳ ماده ۱۷ که به تمام فعالان اقتصادی در مناطق آزاد ضرر زده است حذف شود.

وی با اشاره به این که با همکاری گمرک و سازمان امور مالیاتی مشکلات را به رئیس جمهور اعلام کردیم ابراز امیدواری کرد آنچه به عنوان مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد در قانون درنظر گرفته شده است با عدالت و شفافیت اجرا شود.

جمالی تسری دادن قوانین سرزمین اصلی در مناطق آزاد را باعث بروز مشکلات جدید دراین مناطق برشمرد.

قریب دبیر انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش هم سلب اختیار از مناطق آزاد در دولت و مجلس قبل، ممنوعیت واردات خودرو به کیش، حذف معافیت مالیاتی کارمندان، مشکلات ثبت سفارش گمرک و ارزش افزوده را جزو مهمترین مشکلات مناطق آزاد عنوان کرد و بر استفاده از نظرات کارشناسان مناطق آزاد در رفع مشکلات این مناطق تاکید کرد.

تاوتلی یکی دیگر از فعالان اقتصادی در حوزه هتلداری کیش هم در این نشست گفت: فرسوده بودن ناوگان هتل‌ها موجب بروز مشکلات در حوزه گردشگری شده و ما انتظار داریم قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در کیش کامل اجرا شود.

کتابفروش یکی دیگر از فعالان حوزه اقتصادی کیش نیز ایجاد مشوق‌های مختلف در مناطق آزاد در کشور‌های همسایه را موجب فرار سرمایه هااز کیش دانست و گفت: قوانین دست و پاگیر اداری هر روز راه سرمایه‌گذاران را برای ادامه راه و فعالیت می‌بندد و اگر این موانع برطرف نشود همچنان مشکلات پابرجا می‌ماند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه