امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نیازمند رشد ۱۰۰درصدی تولیدات ناخالص داخلی در ۵ سال آینده هستیم   

اجتماعی , اقتصادی , انرژی , بین الملل , سازمان منطقه آزاد کیش , نمایشگاه بین المللی تاریخ انتشار: 00/12/03 بدون نظر   1164 بازدید

اندازه فونت    
نیازمند رشد ۱۰۰درصدی تولیدات ناخالص داخلی در ۵ سال آینده هستیم   

محسن رضایی؛

نیازمند رشد ۱۰۰درصدی تولیدات ناخالص داخلی در ۵ سال آینده هستیم

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: با توجه به چالش‌های اقتصادی طی چهار تا پنج سال ‌آینده، برای حفظ شرایط موجود باید تولید ناخالص داخلی از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار باشد که در صورت صنعت سازی می توانیم به این هدف دست یابیم.

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در همایش تخصصی تامین مالی طرح ها و پروژه های پترروشیمی از طریق سیستم بانکی در جزیره کیش اظهار داشت: موضوع پیشرفت از حلقه های مفقوده کشور بوده و بیش  از ۱۵۰ سال است که مصلحان ایران از امیرکبیر تا ملت انقلابی ایران دنبال آن بوده اند تا به مجد و عظمت در همه ابعاد زندگی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ایران از منظر تاریخی و تمدنی یکی از کشورهای تمدن ساز کهن است، افزود: ملتی که چنینی سابقه ای داشته و آرزوهای بلند و آرمان های اساسی داشته باشد، رسیدن به جایگاهی درخور استعدادهای انسانی و سرزمینی را حق خود می داند.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: در این مسیر انقلاب اسلامی توانست به چند پرسش برزمین مانده شامل اینکه «چگونه حکومت و پیشرفت کنیم؟» پاسخ دهد که در ۱۵۰ سال گذشته بی جواب مانده بود.

وی یادآور شد: در بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سوال اول با موضوعات مختلفی همچون استقلال، آزادی، دفاع از مرزها و تامین امنیت به صورت قابل قبولی پاسخ داده شده اما در خصوص پاسخگویی به سوال دوم عقب هستیم.

رضایی افزود: این عقب ماندگی به این معنی نیست که اقدامی انجام نشده بلکه با توجه به شرایط جنگ نظامی و اقتصادی و محاصره اقتصادی کشور کارها قابل تقدیر بوده اما انتظار ملت و رهبر معظم انقلاب بیشتر از این است و می توان با یک برنامه ریزی مناسب تر و با اتکا به توانایی های داخل به پیشرفت های بزرگتری برسیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی با همه فشارهای و تهدیدها و تحریم های داخلی به دنبال پاسخگویی از این سوال بوده است و معتقدم سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و بنگاه ها پیشگامان پاسخ گویی به این سوالات هستند.

الگو گیری از روند پیشرفت شرق

وی با طرح این پرسش که «چگونه پیشرفت کنیم؟» اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر کشور باید به صورت سریع با الگوگیری از تجربه های موفق کشورهای پیشرفته پاسخگوی این سوال باشد که در این راستا ۲ الگوی پیشرفت شرق شامل کشورهایی مانند ژاپن، چین، کره و مالزی و پیشرفت غرب همانند کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان پیش روی ایران قرار دارد.

رضایی گفت: هر ۲ الگو در استفاده از ابزارهایی مانند تامین مالی، بازار و تامین خوراک یکسان هستند با این تفاوت که غرب با صرف زمانی در حدود سه تا چهار قرن توانست به این پیشرفت دست یابد اما در پیشرفت شرق تنها در عرض چند دهه به وقوع پیوست و از این رو ایران نیازمند الگو گیری از شرق برای دستیابی به اهداف خود در کوتاهترین زمان ممکن است.

وی افزود: با این رویکرد می‌توان راه سه قرن را در چند دهه رفت و به علت وجود توانایی های منابع انسانی و مواد اولیه و زیرساخت های موجود در برخی صنایع، ایران می تواند به واسطه تجربه انقلاب و دفاع مقدس در این مسیر شتابگیری داشته و موفق تر عمل کند.

دارا بودن منطق و جرات اقتصادی لازمه حرکت به سمت توسعه است

معاون اقتصادی رییس جمهور یادآور شد: برای تحقق این هدف، باید از برداشتن تحریم های داخلی که ۱۰ برابر بیشتر از تحریم های خارجی بر اقتصاد کشور تاثیر گذار است، شروع کنیم تا با یک منطق و جرات اقتصادی کارهای خود را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در یک قرن گذشته ثابت کرده ایم که در صحبت، سیاست و برنامه نویسی همانند شرقی ها عمل می کنیم به گونه ای که همواره برنامه و سیاست های بزرگی را در پیش میگیریم اما در عمل حرکت های لاک‌پشتی، سعی و خطا، روزمرگی و نوسان مانع از تحقق این برنامه ها است.

رضایی یادآور شد: بنابراین برای برای شتاب دادن به توسعه کشور باید کار را از صنعت سازی شروع کنیم به گونه ای که با ایجاد یک صنعت متشکل از زنجیره های مختلف از جمله تامین مالی، بهره وری، فناوری، تولید، بازاریابی و صنایع پایین دستی و سطح متوسط به اهداف خود برسیم.

وی افزود: صنعت پتروشیمی به واسطه دانش و فناوری بومی آن، منابع اولیه و تجریه حضور در بازارهای جهانی یکی از صنایع جدی و آینده دار در عرصه صنعت سازی کشور است که می تواند موتور محرک کشور در عرصه های اقتصادی باشد.

رضایی گفت: با توجه به چالش های اقتصادی طی چهار تا پنج سال اینده برای حفظ شرایط موجود باید تولید ناخالص داخلی از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار باشد که معتقدیم در صورت صنعت سازی می توانیم به این هدف دست یابیم.

حضور میدانی در پنل های تخصصی سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور موسوم به نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش و بازدید از این نمایشگاه از دیگر برنامه های رضایی در سفر خود به جزیره کیش است.

نشست تخصصی تامین مالی طرح ها و پروژه های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی یکی از ۲۳ نشست تخصصی سومین نمایشگاه پتروشیمی  کشور موسوم به رویداد نمایشگاهی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش در جزیره کیش است.

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور دوشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

این رویداد از دو بخش نمایشگاه و نشست های تخصصی تشکیل شده است که بخش نمایشگاهی آن با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه های ” پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و” شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” فعال هستند.بنگاه اقتصادی، هلدینگ و شرکت فعال در عرصه تولید و عرصه نفت و پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش، تامین کنندگان مالی و بانک ها هستند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه