رویه اشتباه حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جهت ایحاد تعاملات سازنده با جوامع و دامن زدن به برخی اختلافات میتواند موجبات دلسردی و عدم تعالی امور در حوزه گردشگری را فراهم سازد
متاسفانه امروزه با ذائقه های گوناگون مدیریتی خاص و غیر اصولی و بعضا غیر قانونی در حوزه های مختلف مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش هستیم.
کیش، جزیره ای زیبا و رویایی با ظرفیتهای قابل توجه که در صورت حمایت و توسعه گردشگری در کنار توسعه اقتصادی و تجاری قابلیت ارتقای صنعت گردشگری را در کشور و منطفه را داراست.
طی دهه گذشته اعمال ذائقه های مدیریتی فرا قانونی و همچنین نادیده گرفتن ارکان اصلی گردشگری ( جوامع کیش) باعث ضربات شدید به بخش گردشگری و اوضاع نابسامان موجود بالطبع باعث پس رفت و عقب ماندگی از رقبا گردیده است.
بر هیچکس پوشیده نیست که از مهمترین ارکان گردشگری در این صنعت، مراکز پذیرایی میباشد که بخش مهمی از خاطرات گردشگران از مسافرت خود به جزیره کیش را تجلی میبخشد.
جامعه مراکز پذیرایی کیش در ادوار مختلف شاهد بی مهری های فراوانی بوده که معید آن مستاجر بودن بیش از ۸۵ درصد این زحمتکشان عرصه گردشگری در جزیره کیش می باشد.
به این موضوع اضافه کنیم که فشارهای بی امان موضوعات اعمال شده پیرامونی و نداشتن امنیت شغلی بابت محل کسب برای این بهره برداران از مشکلات عمده این بخش مهم جامعه بزرگ کیش میباشد.
چرا که بخش زیادی از این عزیزان طرف حساب سازمان منطقه آزاد و یا شرکت های تابعه بوده که متاسفانه نگاه ها به این حوزه با برداشتها و برپایه اصول گردشگری نبوده و با اعمال قراردادهای کوتاه مدت و یک طرفه ، بعضا شاهد اتفاقات ناگواری برای فعالیین بوده ایم و این عزیزان نیز از امکان و چگونگی ادامه فعالیت کسبه فوق هیچ اطلاعی ندارند.
با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در مانع زدایی از بخش های اقتصادی و تاکید ایشان در شکوفایی صنعت گردشگری، متاسفانه طی روزهای گذشته اتفاقاتی در بخش گردشگری در حال وقوع است که به هیچ وجه زیبنده کیش نبوده و ادامه این روند چیزی جز عقب ماندگی بیشتر برای کیش به ارمغان نخواهد آورد.
انتظار این است با درایت، از مدیران کاربلد و با سابقه و در شان کیش جهت رقابت با دیگر شهرها و کشورها و شکوفایی افزون ، دعوت به همکاری شود نه اینکه مدیران دلسوز و با سابقه به دلایل نامعلوم قطع همکاری شود.
نظر شما