امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

قاچاق کالا و وارداتی بودن مناطق آزاد سوء برداشت اشتباهی است که چهره اصلی مناطق آزاد را مخدوش کرده است

اجتماعی , اطلاعیه , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/12/23 بدون نظر   3533 بازدید

اندازه فونت    
قاچاق کالا و وارداتی بودن مناطق آزاد سوء برداشت اشتباهی است که چهره اصلی مناطق آزاد را مخدوش کرده است

قاچاق کالا و وارداتی بودن مناطق آزاد سوء برداشت اشتباهی است که چهره اصلی مناطق آزاد را مخدوش کرده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تسهیل فرآیند‌های سرمایه گذاری مهمترین دستور کاری است تا سرمایه گذاران بدون دغدغه وارد فرایند سرمایه گذاری شوند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، سعید محمد در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: فرایند انتصاب آقای محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست قبلی منطقه آزاد کیش طول کشید و تاییدیه‌های ایشان هم رسید، اما با استعفای نوایی لواسانی از نعمت حضورش در کیش بی بهره شدیم.

وی با تشکر از زحمات مدیران گذشته در جزیره کیش، بیان کرد: جزیره کیش در آستانه نوروز قرار دارد و ثبات مدیریتی در کیش در این ایام بسیار مهم است که به همین دلیل شب گذشته امضای رییس جمهور و معاون اول ایشان را دریافت کردیم تا آقای کشاورز به صورت رسمی در کیش حضور یابند.

وی با تشکر از زحمات آقای پورزادی، سرپرست معاونت عمرانی منطقه آزاد کیش، حضور ایشان در جزیره کیش را در ادامه مسیر با ارزش برشمرد و افزود: آقای کشاورز هم فردی توانمند در حوزه‌های تخصصی، مدیریتی و شفاف سازی امور است که به پیشبرد برنامه‌های سازمان کمک شایانی خواهد کرد.

سعید محمد گفت: پیگیر حل و فصل مشکلات مناطق آزاد هستیم و در هر جلسه‌ای که می‌رویم باید قبل از بیان مطالبات مناطق آزاد ذهنیت منفی نسبت به این مناطق را از بین ببریم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: قاچاق و سکوی واردات بودن مناطق آزاد دو موضوع اشتباهی است که چهره اصلی مناطق آزاد را مخدوش کرده و این مساله آزاردهنده باید با کمک مدیران پرتلاش و رسانه‌ها اصلاح شود.

سعید محمد با اشره به اینکه کشور‌های برتر اقتصادی از مناطق آزاد به عنوان موتور پیشران خود استفاده میکنند و مناطق آزاد باید با الگوپذیری از مناطق پیشرفته به سرعت رشد کنند تاکید کرد: ارائه زمین رایگان و تسهیلات آسان در جایی مثل دبی برای سرمایه گذاران ما در مناطق آزاد، جای نگرانی دارد و به همین دلیل باید فرایند‌ها اصلاح شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: درمناطق آزاد اگر قرار است تولید، صادرات و اشتغال تحقق یابد، نیازمند سرمایه گذاری است و در این مسیر نیازمند ارائه معافیت‌ها و مشوق‌ها هستیم.

سعید محمد با اشاره به اینکه مقررات مناطق آزاد مخدوش شده است، گفت: اگر تسهیلات برای سرمایه گذاران وجود نداشته باشد کسی در مناطق مرزی سرمایه گذاری نمی کند.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را از لایحه بودجه سال آینده خارج کردیم، گفت: به دنبال اصلاح کلی آن هستیم.

سعید محمد گفت: محصور بودن، تراز تجاری مثبت و نبود سکونت گاه سه شرطی است که برای مناطق آزاد برای بهره مندی از معافیت ارزش افزوده در نظر گرفته اند و این در حالی است که هیچ یکی از مناطق آزاد ما دارای این سه شرط نبوده پس باید این قانون به طور کلی اصلاح شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد دریافت دو بار ارزش افزوده از تولید کنندگان و فعالان درمناطق

براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلی را دغدغه دیگری عنوان کرد بود که خوشبختانه حل شده است.

سعید محمد تصریح کرد: احیای ماده ۶۵ را در دستور کار قرار دادیم و به دنبال حل تعارضات حکمرانی مناطق آزاد هستیم که در همین زمینه هم تعارضات قانونی مختلفی را شناسایی کرده ایم.

وی افزود: در همین خصوص و در گفتگو با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف، ۱۴ مشکل رصد و برای آن‌ها احکامی در دیدار با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب شد که منتظر ابلاغ رئیس جمهور است.

سعید محمد با بیان افزایش سهمیه واردات در این مناطق گفت: از پنج و نیم میلیارد یورو از محل تهاتر نفتی، حدود یک و نیم میلیارد یورو آن را برای زیرساخت‌های مناطق آزاد در نظر خواهیم گرفت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه بانک مرکزی با تأسیس بانک آف شور درمناطق آزاد موافقت کرده است، گفت: شرایط تاسیس را هم تسهیل کردیم و پنج میلیون یورو شرط حضور متقاضیان برای راه اندازی این بانک در نظر گرفته شده است.

محمد با بیان اینکه شیوه نامه اجرای آن نیز در حال تکمیل است، گفت: این بانک در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: بورس بین الملل نیز هنوز مجوز نگرفتیم و در حال رایزنی برای راه اندازی در کیش است.

وی با بیان اینکه تاسیس شرکت تامین سرمایه در کیش را نیز برنامه ریزی کرده ایم، گفت: نباید زمین فروشی کرد و همین املاک و مستغلات را میتوان به شیو‌های دیگر تبدیل به منابع مالی کرد ضمن اینکه با تاسیس بانک آف شور و بورس بین الملل می‌توانیم برای متقاضیان تامین مالی خوبی صورت دهیم.

سعید محمد گفت: فاینانس مالی با چین را دنبال کرده ایم و به زودی در پروژه‌های زیرساختی از این ظرفیت استفاده می کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تفاهم نامه‌های خوبی با صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی در مناطق آزاد به امضا رسیده که نقش خوبی در تامین سرمایه خواهد داشت.

وی افزود: مسایل ثبتی در مناطق آزاد به ویژه شکل در کیش را پیگیری و قرار است اولین سند تک برگ کیش به زودی رونمایی شود.

سعید محمد گفت: تفاهم نامه‌های همکاری با بانک‌ها هم انجام شده است و تمامی حوزه‌های منابع مالی را پای کار آورده ایم تا سرمایه گذاران بدون دغدغه وارد فرایند سرمایه گذاری در جزیره کیش شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: تسهیل فرآیند‌های سرمایه گذاری از مهمترین دستورالعمل‌ها است و در حوزه مجوز‌ها و آغاز فعالیت سرمایه گذاران انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پرونده‌های حقوقی و پروژه‌های نیمه تمام باید سریع در دستور کار قرار بگیرد و تعیین تکلیف شوند.

وی در خصوص توزیع یارانه بنزین در جزیره کیش گفت: این طرح به خوبی در کیش اجرایی شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: برای انجام این طرح جایگاه‌های سوخت به فیبر نوری متصل شده، ۶۴ هزار و ۳۰۰ نفر در کیش کارت کیشوندی دریافت کرده اند و به خوبی موضوع بنزین با هدف توسعه عدالت اجتماعی انجام شده است.

سعید محمد گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که کار‌های نو خود مثل استفاده از رمز ارز‌ها را نیز در مناطق آزاد اجرایی کنند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه