امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برای هوشمند سازی شهر حاکمیت از خود شروع کند/ کاغذ بازی سالهاست منسوخ شده

برای هوشمند سازی شهر حاکمیت از خود شروع کند/ کاغذ بازی سالهاست منسوخ شده

برای هوشمند سازی شهر حاکمیت از خود شروع کند/ کاغذ بازی سالهاست منسوخ شده

 

جناب اقای کشاورز در خصوص هوشمند سازی شهر و نیاز به داشتن مردمان هوشمند گفتید.

اگر مقدور است و اعتقاد به هوشمند سازی دارید همین امروز از سیستم مدیریتی خود شروع کرده و کیش را هوشمند کنید فردا دیر است.

ارجاع ‌و  پاسخگویی به مکاتبات یک سرمایه گذار کلان الی یک ارباب رجوع ساده ماه ها طول میکشد و در اکثر مواقع به اشتباه ارجاع میخورد.

کیش از دهه ۸۰  قرار بود اولین شهر هوشمند کشور و منطقه باشد اولین کارت بانکی در کیش صادر شده و قرار بود شهر اینترنتی در کیش شکل گیرد .

اما به اطلاع شما می رساند امروز کیش از از شهرهای کوچک کشور نیز عقب مانده تر است.
هدف از شهر هوشمند ارائه خدمات با استفاده از انواع سیستم‌های هوشمند و سایر ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری به همه مخاطبان جامعه است به نحوی که هم شهر ارزان‌تر و بهینه‌تر اداره شود هم خدمات با تنوع بیشتر، دقت بیشتر، خطای کمتر، دسترسی پذیری افزون‌تر، در زمان مناسب‌تر، با نظارت دقیق‌تر و با کمک و همراهی همان مخاطبان اداره شود.

اری کیش به دلیل هوشمند نبودن شهر گرانی است.

وقتی شهر هوشمند است که شما به عنوان مدیر عامل سازمان هر زمان بخواهید با یک کلیک از افراد و پروژه ها و زیر ساختهای جزیره با خبر شوید نیاز به دهها مکاتبه و نامه نباشد در شهر هوشمند شما وقتی با کیشوند و یا سرمایه گذرای روبروی می شوید روی سیستم رایانه خود خلاصه ای از سوابق ایشان را پیش از ورود در جلو چشمان خود دارید.
در لحظه وضعیت میزان آب و برق تولیدی میزان مصرف و مکان مصرف و کیفیت آن را به صورت بر خط مطلع می شوید.

میزان و کیفیت و شیوه عملکرد تصفیه خانه کیش برای شما به صورت آنی قابل دسترس است.

در همین یک قلم در ۱۰ ماه گذشته دهه ها مدیر از این تصفیه خانه که با تکنولوژی روز و با سرمایه کلان ساخته شده( به نقل از خود سازمان) و در وضعیت نامناسبی قرار دارد بازدید کرده اند.

بارها شکایت مردمی صورت گرفته از وضعیت بوی بد که نتیجه عملکرد غیر استاندارد آن است. چرا و چگونه این تصفیه خانه به این روز افتاده است.؟
اگر سیستم شما هوشمند باشد در آن واحد جمعیت ساکن مهاجر و گردشگری کیش را به صورت روزانه رصد کرده و در اختیار دارید. زیرا باید برای تامین ارد و نان و اب و…آنها برنامه ریزی کنید.

آیا هم اکنون شما میزان تعداد نوع و تعداد شناور ورودی به کیش را دارید.؟

تعداد قایق ها و لنج های صیادی و میزان ماهی صید شده و محل فروش و آنرا مطلع هستید.؟
اگر سیستم هوشمند باشد سرمایه گذار و کیشوند برای کوچکترین کار اداری درگرما طاقت فرسای کیش مجبور تردد و مراجعه از یک شرکت به سازمان و از سازمان به شرکتها نیست.

وقتی همه چیز هوشمند باشد نه رانتی ایجاد میشود و نه کارمندی سوال استفاده کرده و مانع می تراشد. دیگر افراد سودجو از دهها امتیاز با عناوین مختلف برخوردار نمی شود و تعدادی سرشان همیشه بی کلاه نمی ماند.

سامانه شفافیت که صحبتش بود بدون این آمار و اطلاعات شفاف نیست.

وقتی صورت وضعیت پیمانکاری چندین ماه پرداخت نمی شود و در پیچ و خم اداری و تاییدات می ماند.!

چون به دلیل برخط و هوشمند نبودن سیستم و مدیریت طرحها و برنامه چک کردن صحت و سقم فاکتورها مالی همیشه در حاله ابهام است.
جناب اقای کشاورزی ماهی را هر وقت از اب بگیرید تازه است.

کشور ما جایی است که سود منفعت طلبان در مخفی ماندن آمار و اطلاعات است.

اما بگویم اگر همتی در این زمینه باشد در یک بازه ۲ ماه می توان خیلی از این نواقص را جبران کرد زیرا بسیاری از نرم افزار ها و برنامه در حال حاضر در کشور موجود و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای مثال شما و شهردار محترم امروز حتما و باید آنلاین و برخط میزان مصرف کود و سموم دفع آفات و زمان و مقدار کاشت گل های فصلی و تعداد درختان نخل سبز و بیمار و خریداری شده و انبار و تحهیزات و امکانات لجستک را در مقابل دیدگان داشته باشید و از نحوه بازیافت پسماند و زباله و برگشت کمپوست به فضای سبز مطلع باشید …

 

اطلاع از آمارها و رقم های مالی و میزان امکانات موجود معیشتی و امدادی و درمانی و آب ذخیره شده برای وضعیت بحرانی و برق و فرودگاه و مسافر ساکن و شهروند حاضر ، لازمه مدیریت بر یک شهر با این وضعیت است.

 

اغلب شهرداری های کشور اکنون هوشمند هستند و همه آمار آنها به روز است صورت وضعیت پیمانکاران به روز و آنلاین بررسی میشود. به عنوان مثال یک شهروند و پیمانکار اصفهانی می داند بودجه فضای سبز اصفهان در سال جاری ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلون تومان است و بودجه پسماند ۱۰۴ میلیارد تومان و…. و مساحت یک فضاهای شهری اصفهان مشخص است….. نام سوابق پیمانکاران معین است..) .

دریک جمع بندی برای مدیریت مناسب در کیش باید دراسرع وقت هوشمند سازی و برخط شدن امار و اطلاعات صورت گیرد.

هوشمندی سیستم مهم و ضروری است ، فردا دیر است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه