امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نیروهای بومی در منطقه آزاد کیش جذب و بکار گمارده شود

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , مذهبی تاریخ انتشار: 01/02/30 بدون نظر   3374 بازدید

اندازه فونت    
نیروهای بومی در منطقه آزاد کیش جذب و بکار گمارده شود

نیروهای بومی در منطقه آزاد کیش جذب و بکار گمارده شود

امام جمعه کیش گفت: سیاست اصلاح ارز ترجیحی گام دولت برای مردمی سازی یارانه اتفاق افتاده و مسوولان باید مسیر هزینه کرد درآمدهای ناشی از این اقدام را به مردم گزارش کنند.

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، حجت الاسلام احمد حسن زاده درخطبه های نمازجمعه این هفته جزیره با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ روز از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی سپری می شود یادآور شد: دولت سیزدهم با این اقدام به دنبال مردمی سازی پرداخت یارانه کالاهی اساسی است تا دست دلالان و قاچاقچیان را از دست درازی به سفره مردم کوتاه کند.

 

وی اضافه کرد: سال های گذشته یارانه هایی که دولت ها برای تهیه کالاهای اساسی پرداخت می کردند به جیب مردم نمی رفت یا حداقل کمتر از آن بهره مند می شدند و قاچاقچیان و دلالان از این اقدام سودهای کلانی را از آن خود می کردند.

 

امام جمعه کیش با بیان اینکه دولت با این اقدام به دنبال تامین امنیت غذایی، جلوگیری از قاچاق معکوس کالاهای اساسی از کشور و پایان وابستگی معیشت مردم به دلار را دنبال می کند افزود: بصیرت و حمایت مردم از این اقدام نشان دهنده همراهی جامعه با اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: بدون شک سخن گفتن رییس جمهور با مردم قبل از اجرای این طرح و واریز یارانه نقدی ۲ ماه به حساب مستقیم خانواده ها نشان از اقدامات مناسب دولت برای اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی در کشور است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: معتقدم دولت در اجرای این طرح پا در مسیر درستی گذاشته و لازم است در ادامه مسیر درامدهای این طرح را در مسیر تولید برای رفع تورم و بیکاری به منظور تیمار اقتصاد کشور هدایت و در دوره های مختلف طی گزارش هایی مردم را با هزینه کرد درآمدهای آن مطلع کند.

نیروهای بومی در منطقه آزاد کیش بکار گمارده شود

امام جمعه کیش با اشاره به افتتاح هفت طرح در جزیره کیش به صورت همزمان ۸۲ طرح در مناطق آزاد تجاری از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور یادآور شد: این طرح ها نشان از اهمیت و جایگاه مناطق آزاد در اقتصاد کشور دارد و باور دارم برای ارتقای سهم این مناطق در توسعه ایران باید قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به صورت کامل اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به محورهای سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم افتتاح این طرح ها از جمله میدان دادن به بخش خصوصی، استفاده از نیروهای بومی و توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: دولت برای میدانداری بخش خصوصی در اقتصاد کشور باید اهداف خود را در محورهای هدایت، نظارت، حمایت و تسهیل صدور مجوز کسب و کارها بکار بگیرد.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: در جزیره کیش نیز مدیران سازمان منطقه آزاد باید تدبیری اتخاذ کنند که مراحل امکان سنجی، بررسی ظرفیت های سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها را با سرعت انجام دهند تا موجب نقش آفرینی بیشتر آنها در توسعه جزیره باشیم.

وی همچنین در خصوص استفاده از نیروهای کارآمد و تحصیل کرده بومی نیز گفت: آیت الله رییسی از دوران انتخابات ریاست جمهوری وعده بکاری گیری این نیروها را داده و امروز نیز باید سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده اجرای سیاست های دولت به این مساله بیش از پیش توجه کند.

امام جمعه کیش افزود: معتقدم جزیره کیش از نیروهای توانمندی برخوردار است به گونه ای که می تواند نیروهای تربیت شده خود را برای مدیریت و اعتلای سایر مناطق آزاد نیز در اختیار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری قرار دهد.

حجت اسلام حسن زاده اضافه کرد: در خصوص توجه به مسائل فرهنگی هم لازم است سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان پیشانی مناطق آزاد تجاری و صنعتی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و آموزشی جزیره از جمله مساجد سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در کشور گفت: جامعه روحانیت از دیرباز تا کنون در خط مقدم مبارزه بوده و در این راه فداکاری های بسیاری را انجام داده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه