امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

زلزله کیش و ماحصل تصمیمات و مصوبات کمیته بحران کیش از تعطیلی ادارات الی یک فوتی ۳۰ مصدوم و پروازهای فوق‌العاده و ایجاد کمپ های چادری

زلزله کیش و ماحصل تصمیمات و مصوبات کمیته بحران کیش از تعطیلی ادارات الی یک فوتی ۳۰ مصدوم و پروازهای فوق‌العاده و ایجاد کمپ های چادری

تصمیمات و مصوبات ستاد مدیریت بحران کیش پس از زمین لرزه، ۴ تیر

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: در جلسه عصر امروز برای ادامه روند تعطیلی‌ها در کیش تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، سعید پورزادی گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۲۳ نفر به علت مصدومیت به بیمارستان کیش مراجعه کردند و حال دو نفر از مصدومان به دلیل سقوط از ارتفاع مساعد نیست.

وی گفت: این دو مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کیش خدمات پزشکی دریافت می‌کنند.

پورزادی گفت: کمبود دارو در کیش وجود ندارد و به منظور خدمات رسانی بهتر تجهیزات اورژانسی از جمله آمبولانس افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: کمبود اقلام ضروری خوراکی، آرد، آب آشامیدنی، دارو، سوخت و آب و برق در کیش وجود ندارد.

وی گفت ادارات، نهادها، سازمان، شرکت‌های تابعه، دانشگاه ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و بیمه‌ای امروز چهارم تیر تعطیل است.

پورزادی گفت: یگان‌های نظامی، انتظامی (بخش عملیاتی)، امنیتی، امدادی، بهداشت و درمان، اورژانس، آتش نشانی و آب و برق (بخش عملیاتی)، از این مصوبه مستثنی هستند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود ساکنان و گردشگران به بازار‌ها مراجعه نکنند، تصریح کرد: مدیریت بازار‌ها در خصوص فعالیت بازار‌ها تصمیم گیری خواهند کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: سامانه چکاوک بانک‌ها فعال است و خللی در امور بانکی ایجاد نمی‌شود.

در جلسه ستاد مدیریت بحران مقرر شد اخبار معتبر از طریق صدا وسیما و پایگاه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش منتشر شود و رسانه‌های فعال در کیش نیز اخبار را با ذکر منبع معتبر منتشر کنند.

پورزادی تاکید کرد: پلیس فتا با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تشویش و نگرانی ایجاد می‌کنند برخورد می‌کند.

وی از مردم خواست با حفظ آرامش و هوشیاری نکات ایمنی را هنگام وقوع زمین لرزه رعایت کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: مردم به هنگام وقوع زمین لرزه و پس لرزه‌ها از حضور در آسانسور‌ها و اماکن سرپوشیده خودداری کنند.

سعید پورزادی گفت: افرادی که در زمین لرزه امروز دچار حادثه شدند به علت هیجان و عجله برای خروج از منزل یا محل کار آسیب دیدند.

زمین لرزه‌ی پنج و شش دهم ریشتری، ساعت هشت و هفت دقیقه و دوازده ثانیه‌ی صبح امروز در بندر چارک رخ داد که جزیره‌ی کیش را هم لرزاند.

 زمین لرزه ۵ و شش دهم ریشتری در کیش

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و شش دهم ریشتر جزیره کیش را دقایقی پیش لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد:  این زمین لرزه به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر در ۲۳ کیلومتری بندر چارک به وقوع پیوست.

این زمین لرزه صبح امروز و در ساعت  ۰۸:۰۷:۱۲ در عمق ۲۲ کیلومتری زمین رخ داد.

زمین لرزه صبح امروز در ۲۳ کیلومتری بندر چارک، ۲۵ کیلومتری جزیره کیش و ۵۵ کیلومتری جناح استان هرمزگان رخ داد.

توصیه به هوشیاری و حفظ آرامش مردم در کیش

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی از زمین لرزه صبح امروز گزارش نشده است، گفت: مردم آرامش خود را حفط کنند و هوشیار باشند.

 سعید پورزادی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: خوشبختانه گزارش خسارتی در جریان زمین لرزه صبح امروز گزارش نشده است.

وی افزود: این زمین لرزه کمی مردم را نگران کرده است و با تدابیری که در ستاد مدیریت بحران درحال انجام است در تلاش هستیم تا نگرانی ساکنان و گردشگران بوجود نیاید.

پورزادی گفت: در حال حاضر از مردم دعوت کردیم که در محیط‌های باز باشند تا در ستاد مدیریت بحران به یک جمع بندی برسیم.

پورزادی با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی گزارش نشده است، افزود: این زمین لرزه بین بندر چارک و جزیره کیش رخ داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: براساس گزارش تیم‌های ارزیاب که در مناطق مختلف مسکونی جزیره و همچنین روستای باغو حاضر شدند خسارت خاصی رخ نداده است.

پورزادی گفت: از ساکنان و گردشگران درخواست می‌کنیم آرامش خود را حفط کنند و هوشیار باشند.

اختصاص پانصد چادر برای اسکان موقت مردم کیش

پانصد چادر برای اسکان موقت ساکنان جزیره در سالن المپیک و نمایشگاه بین المللی کیش در نظر گرفته شده است.

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از سالن‌های اسکان موقت مردم کیش گفت: شرایط در حال حاضر در کیش عادی است و تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی برای کمک رسانی در شرایط اضطراری در آماده باش کامل هستند.

مهدی کشاورز گفت: ستاد مدیریت بحران با برنامه ریزی کامل تشکیل می‌شود و هیچ کمبودی از نظر دارو و اقلام ضروری در کیش وجود ندارد.

نظر پور مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات کیش هم  گفت: دو هزار تخته چادر دیگر هم برای شرایط اضطراری احتمالی در مصلای کیش برپا می‌شود.

در زمین لرزه امروز که ساعت ۸ و ۷ دقیقه به بزرگی ۵ و شش دهم ریشتر در چارک رخ داد جزیره کیش هم لرزید و یک نفر از شهروندان جزیره کیش به علت خواب آلودگی از ارتفاع سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

این زمین لرزه سی مصدوم هم داشت که ۲۸ نفر آنان سرپایی مداوا شدند و ۲ نفر در اورژانس تحت مراقبت هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: برای آرامش عمومی از ساعت یک بامداد یکشنبه ۵ تیر پرواز‌های فوق العاده خروجی از مبداء کیش انجام می‌شود.

سعید پورزادی گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند و هوشیار باشند، همچنین اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند

دستور سعید محمد برای رعایت حداکثری تمهیدات ایمنی و آسایش مردم

دبیر شورایعالی مناطق آزاد پس از وقوع زمین لرزه‌های اخیر در کیش در نامه‌ای از مدیرعامل منطقه آزاد کیش خواست نسبت به رعایت حداکثری تمهیدات ایمنی و آسایش و آرامش مردم از تمامی ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش استفاده کند.

سعید محمد در نامه‌ای خود خطاب به مهدی کشاورز آورده است: با توجه به شرایط ناشی از زمین لرزه‌های مکرر در جزیره کیش و پیرو دستورات قبلی مبنی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان برای رعایت حداکثری تمهیدات ایمنی و آسایش و آرامش مردم جزیره و با عنایت به ادامه دار بودن این وضعیت ناپایدار، به صورت موکد انجام اقدامات علمی و عملی پیشگیرانه و جبرانی و نیز ارائه خدمات عمومی را به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار داده و اقدامات صورت گرفته را شخصا به اینجانب گزارش نمایید

 

آمادگی کامل و افزایش توان عملیاتی نیرو‌های بنادر و فرودگاه کیش

رئیس ستاد مدیریت بحران کیش از آمادگی کامل و افزایش توان عملیاتی نیرو‌های بنادر و فرودگاه کیش در شرایط اضطراری خبر داد.

 

سعید پورزادی در ششمین جلسه کارگروه‌های فرعی ستاد مدیریت بحران گفت: با توجه به ارتقا و افزایش توان عملیاتی نیرو‌های بنادر و فرودگاه‌های کیش در شرایط بحرانی، در صورت نیاز ظرفیت شناور‌ها نیز برای جابجایی مسافران افزایش یافته است.

وی گفت: با هماهنگی سازمان هواپیمایی ، پرواز‌ها همچنان برقرار است و در صورت نیاز و تقاضای مردم پرواز‌های فوق العاده نیز برقرارخواهد شد.

پورزادی همچنین از آمادگی کامل بخش هلی پورت و بالگرد‌های کیش نیز خبر داد و افزود: مردم آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون شرایط در جزیره کیش عادی است.

برگزاری غیر حضوری امتحانات دانشگاه‌ها در کیش

رییس ستاد مدیریت بحران کیش با اشاره به وقوع زمین لرزه صبح امروز و پس لرزه‌های آن از برگزاری غیر حضوری امتحانات دانشگاه‌ها خبر داد.

 سعید پورزادی در جمع بندی نشست اعضای ستاد مدیریت بحران با روسای دانشگاه‌های کیش با اشاره به اینکه تمام فرایند‌ها در ستاد مدیریت بحران پیگیری و رصد می‌شود افزود: دانشگاه‌های کیش مجاز به برگزاری امتحان به‌صورت حضوری نیستند.

وی افزود: مصوبه برگزاری مجازی امتحانات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و دانشجویان برای هماهنگی بیشتر به مسئولان و روسای دانشگاه‌ها مطرح کنند.

رییس ستاد مدیریت بحران کیش افزود: در خصوص چگونگی برگزاری کنکور و دانشجویان بین‌المللی، در ستاد عصر امروز تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس بیمارستان کیش:
مصدومان زمین لرزه کیش افزایش نیافته اند

رئیس بیمارستان کیش گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه کیش از ظهر امروز افزایش نیافته است و همان ۳۰ نفر ثبت شد.

دکتر مصطفی نادعلی نژاد گفت: بر اثر زمین لرزه ساعت ۸ و ۷ دقیقه صبح امروز یک نفر به علت خواب آلودگی و شتابزدگی از ارتفاع سقوط کرد و با توجه به تلاش تیم پزشکی، به علت شدت جراحات وارد شده، جان باخت.

وی گفت: ۳۰ نفر هم مصدوم شدند که ۲ نفر در اورژانس تحت مراقبت هستند و ۲۸ نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس بیمارستان کیش گفت : هیچ گونه کمبود دارو وجود ندارد و شرایط آرام و تحت کنترل است.

یک فوتی و سی مصدوم در زمین لرزه صبح امروز

زمین لرزه پنج و شش دهم ریشتری صبح امروز موجب فوت یک نفر و مصدوم شدن سی نفر در جزیره کیش شد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: صبح امروز بر اثر زمین لرزه سی و یک نفر مصدوم در بیمارستان پذیرش شدند که نوزده نفر از آن‌ها مرد و دوازده نفر زن هستند.

دکتر مصطفی نادعلی نژاد افزود: چهار نفر از این افراد از ارتفاع سقوط کرده اند و یک نفر از آن‌ها از طبقه سوم سقوط کرده که دچار ضربه مغزی شکستکی دست راست و خونریزی شده بود.

روابط عمومی بیمارستان کیش اعلام کرد: این جوان بیست و یک ساله به دلیل وقوع زمین لرزه‌ صبح امروز از ارتفاع طبقه‌ سوم، سقوط کرده بود و دچار ضربه‌ مغزی، شکستگی و خونریزی شده بود.

این جوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و در اطاق عمل، تحت درمان قرار گرفت، اما به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد. بقیه مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

زمین لرزه و تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها در کیش، ۴ تیر

ستاد مدیریت بحران جزیره کیش با توجه به وقوع زمین لرزه ۵ و شش دهم ریشتری صبح امروز دانشگاه‌ها و ادارات کیش را تعطیل کرد.

ستاد مدیریت بحران کیش اعلام کرد: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵ و شش دهم ریشتری صبح امروز ادارات، نهادها، سازمان، شرکت‌های تابعه، دانشگاه ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و بیمه‌ای امروز چهارم تیر تعطیل است.

یگان‌های نظامی، انتظامی (بخش عملیاتی)، امنیتی، امدادی، بهداشت و درمان، اورژانس، آتش نشانی و آب و برق (بخش عملیاتی)، از این مصوبه مستثنی هستند.

مدیریت بازار‌ها در خصوص فعالیت بازار‌ها تصمیم گیری خواهند کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و شش دهم ریشتر جزیره کیش ساعت هشت و هفت دقیقه امروز در ۲۵ کیلومتری جزیره کیش رخ داد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه