امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آغاز ساخت و ساز مسکن در کیش از چند ماه آینده

آغاز ساخت و ساز مسکن در کیش از چند ماه آینده

آغاز ساخت و ساز مسکن در کیش از چند ماه آینده

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساخت و ساز منازل مسکونی و سازمانی از چند ماه آینده در کیش آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، مهدی کشاورز در برنامه‌ی بازتاب با اشاره به مشکل گرانی و اجاره مسکن در کیش گفت: تا سه ماه آینده ساخت و ساز منازل مسکونی در کیش آغاز می‌شود و با اجرای این طرح بخش مهمی از مشکلات مسکن کیش حل می‌شود.

 

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال ساخت و ساز صنعتی است و تعداد آن‌ها کمتر از سه هزار واحد نیست که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

مهدی کشاورز ادامه داد: نگاه ما، ساخت و ساز برای قشر متوسط و حقوق بگیر است، بخش خدماتی نیز باید در همین جا ساکن شوند.

 

وی در خصوص ساخت و ساز‌های لاکچری و برج‌های مسکونی گفت: باید همین پروژه‌های نیمه تمام به زودی تکمیل شود تا نیاز برخی از خریداران برطرف شود.

کشاورز افزود: برخی از نهاد‌ها و ادارات، یک مدل مشخص و تعریف شده دارند که در همان چهارچوب حرکت می‌کنند، اما در منطقه آزاد کیش برخی قوانین و مقررات، اجازه نمی‌دهد که چنین مدلی طراحی و اجرا شود.

مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش گفت: حدود بیست و پنج هزار واحد مسکونی خالی در کیش وجود دارد که اگر این واحد‌ها وارد چرخه بشوند مشکلات کمبود مسکن برطرف خواهد شد.

افزایش تولید برق در ماه‌های آینده در کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تا یک ماه آینده حدود سی مگاوات به ظرفیت تولید برق کیش افزوده می‌شود.

 

مهدی کشاورز در برنامه تلویزیونی بازتاب با اشاره به تولید آب و برق در کیش گفت: در جزیره کیش تولید و توزیع آب و برق به بخش خصوصی واگذار شده در حالی که در همه کشور‌های دنیا، توزیع را بخش حاکمیتی بر عهده دارد و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

وی افزود: از هفت سال گذشته تاکنون چیزی به ظرفیت تولید برق کیش اضافه نشده، اما تا یک ماه آینده با نصب یک دستگاه جدید، پانزده مگاوات به ظرفیت تولید برق کیش اضافه می‌شود و پانزده مگاوات نیز در تبادل دو نیروگاه کیش اضافه خواهد شد.

 

کشاورز با بیان اینکه در طرح جامع کیش نگاه علمی لحاظ نشده است گفت: سواحل چهل و سه کیلومتری کیش نیاز به ساماندهی دارد که این طرح ساماندهی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش در خصوص آمادگی کیش برای جام جهانی قطر گفت: سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی تلاش کردند و همه زمینه‌ها و زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است.

 

اشتباه را باید پذیرفت و اصلاح کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی برنامه تلویزیونی بازتاب گفت: نباید از اشتباه دفاع کرد، اشتباه را باید پذیرفت و اصلاح کرد.

مهدی کشاورز در اولین گفتگوی تلویزیونی خود با حضور در برنامه بازتاب گفت: در ابتدای برنامه عذرخواهی می‌کنم از مردم جزیره کیش، بهرحال همه اشراف داریم که انسان یک محدودیت‌های منابع و قوانینی تاثیرگذار است در عملکردشان و این محدودیت مشمول ما هم می‌شود و قطعا اشتباهاتی ممکن است داشته باشیم و در واقع محدودیت منابع و قوانین باعث می‌شود آنچه مردم انتظار دارند را نتوانیم پیاده کنیم و در عملکردهایمان یک اشتباهات و نواقصی است و در ابتدا از مردم عذرخواهی می‌کنم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به زمین لرزه‌های اخیر در جزیره کیش گفت: براساس سخنان کارشناسان متخصص که صداوسیمای مرکز کیش نیز در این خصوص در برنامه‌های مختلف با این افراد گفتگو کرده است زمین لرزه یک موضوع طبیعی است.

 

مهدی کشاورز گفت: منطقه کیش زلزله خیز است، اما هیچوقت آسیب جدی به جزیره کیش وارد نشده است و تعدد و تکرار زمین لرزه‌ها طبیعی است چرا که کم کم انرژی زمین تخلیه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تشکر می‌کنم از همه مسئولان محلی، استانی و ملی که از اولین روز زمین لرزه‌ها در کیش در کنار مردم و مسئولان جزیره کیش بودند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما برای مواقع بحران در مواقع غیر بحرانی باید تصمیم گیری شود و تصمیمات دیده شده بود و نواقصی داشت و برای بهتر شدن با تیم‌های مختلف صحبت‌هایی شده است.

 

کشاورز با اشاره به ورود تیم‌های متخصص از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: قرار است نسبت به گذشته مجهزتر شویم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه