امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

حضور معاون قوه قضائیه در شورای اداری کیش

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 98/07/10 بدون نظر   969 بازدید

اندازه فونت    

معاون قوه قضائیه در شورای اداری جزیره کیش
رعایت قانون، لزوم پاسخگویی مدیران و رعایت اخلاق حرفه ای سه محور مهم مبارزه با فساد اداری
معاون قوه قضائیه با تاکید بر حمایت قوه قضائیه از مدیران خلاق، انقلابی و شجاع، گفت: کم رنگ بودن مولفه های نظام اداری دینی موجب تضعیف و فساد می شود.

رعایت قانون، لزوم پاسخگویی مدیران و رعایت اخلاق حرفه ای سه محور مهم مبارزه با فساد اداریبه گزارش دولتخانه کیش، محمد باقر الفت در هشتاد و هفتمین شورای اداری کیش با بیان اینکه تمام تلاش قوه قضائیه این است که در کنار دستگاه های مختلف مسیر توسعه را دنبال کند و هیچگاه به دنبال دردسر آفرینی و مانع تراشیدن بر سر فعالیت ها نیستیم افزود: متاسفانه به دلیل شیوه های نظارتی سنتی و نبود مدیران متعهد در گذشته وضعیتی خوبی در جهان نداشته و از رتبه ۱۰۰ هم عبور کرده ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تشریح لزوم رعایت سرفصل های کنوانسون های بین المللی برای مقابله با فساد اداری گفت: اولین و مهمترین سرفصل اصل حاکمیت قانون است که باید توسط مدیران جدی گرفته و رعایت شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از مدیران با قوانین کشور و اسناد بالادستی و بین المللی آشنایی ندارند بیان کرد: شفاف سازی در حوزه عملکرد و دارایی های مدیران و کارکنان موضوع دیگری است که می تواند زمینه های شکل گیری فساد را از بین ببرد.
وی موضوع مهم دیگر را لزوم پاسخگویی مسوولان اعلام کرد و افزود: مدیری که فکر می کند نباید به دلیل تصمیمات و اقداماتی که انجام می دهد پاسخگو باشد مدیر و عنصری انقلابی نیست.
محمد باقر الفت موضوع تعارض منافع را هم یکی دیگر از موضوعات مهم ی دانست که بر اساس آن قوه قضائیه می کوشد از تصدی گری دولت کاسته و با افراد دولتی که به دنبال نفع شخصی هستند مقابله کند.
معاون قوه قضائیه لزوم توجه به اخلاق حرفه ای در انتخاب مدیران را موضوع دیگری عنوان کرد که می تواند باعث توسعه نظام اداری سالم شود.
امام جمعه کیش هم در این مراسم با تاکید بر لزوم پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با گلایه از تفکراتی که درصدد ترویج پدیده شهید زدایی در کشورند، از قوه قضائیه خواست تا با اینگونه تفکرات برخورد کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده لغو ممنوعیت ورود خودرو، عدم اختصاص ارز دولتی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و توسعه زیرساختهای دستگاه قضا در جزیره کیش را از مهمترین مطالبات مردم کیش از دستگاه های دولتی و دستگاه قضا عنوان کرد.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش هم به با تشریح ظرفیت ها و غنای فرهنگی و مذهبی مردمان جزیره کیش خواهان توجه و پرداخت درست رسانه ها برای ارائه تصویر شایسته از کیش شد.
محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور هم در شورای اداری جزیره کیش با تشریح اقدامات این دبیر خانه برای توسعه فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد: برندسازی در مناطق ازاد برای حضور در عرصه رقابت بین المللی موضوعی است که شروع شده و توسعه شتاب دهنده های صنایع دانش بنیان از مهمترین موضوعات در دست اقدام است.
غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم با اعلام تدوین منشور مبارزه با فساد در سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان اولین ارگانی که در کشور این مهم را عملیاتی کرده و همینطور تدوین بیانیه راهبردی کیش در گام دوم انقلاب تاکید کرد: قانون مدیریت مناطق ازاد قانون کامل و جامعی است اما متاسفانه برخی برخوردهای سلیقه ای و تحلیل های غلط مانع از اجرای این قوانین و تعلق گرفتن امتیازاتی که این قانون برای سرمایه گذاران در نظر گرفته ، شده است.
در پایان هشتاد و هفتمین شورای اداری کیش از منشور مبارزه با فساد در سازمان منطقه آزاد کیش و بیانیه راهبردی کیش در گام دوم انقلاب رونمایی شد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه