امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بزودی دوچرخه هوشمند وارد خیابانهای کیش می شوند

گردشگری , ناوگان حمل و نقل شهری کیش , ورزشی تاریخ انتشار: 98/09/27 بدون نظر   1538 بازدید

اندازه فونت    
نتیجه تصویری برای دوچرخه های هوشمند"

در اجرای مرحله نخست راه اندازی سامانه اشتراکی دوچرخه های هوشمند و رویکرد به جزیره پاک، ۷۰۰ دستگاه دوچرخه، تا پایان امسال وارد ناوگان حمل و نقل و حوزه گردشگری جزیره کیش می شود.

به گزارش دولتخانه کیش، علی مقدس زاده مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی در این جزیره افزود: این طرح با محوریت توسعه پایدار، تحقق شهر هوشمند، ترویج ورزش و سلامت، ارائه خدمات به گردشگران و کیشوندان، حفظ محیط زیست سالم و کاهش استفاده از وسائط بنزینی، بهره برداری بهینه از ظرفیتهای گردشگری و ارتباط نزدیک گردشگران با محیط بومی و جاذبه های طبیعی به اجرا گذاشته می شود. 

 قرارداد اجرایی این طرح گردشگری و زیست محیطی سه شنبه شب بین منطقه آزاد کیش و یک شرکت دانش بنیان امضا شد که براساس آن، شرکت مذکور در دو مرحله نسبت راه اندازی سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن اقدام خواهد کرد و در نخستین مرحله ۷۰۰ دستگاه دوچرخه هوشمند و مدرن وارد ناوگان حمل و نقل می شود و در مراحل بعدی اسکوترها و دو چرخه های برقی به این سامانه اضافه خواهد شد.

 به گفته مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، سامانه دوچرخه هوشمند این جزیره از طریق یک اپلیکیشن فعالیت می کند و کاربر در هرنقطه از جزیره می تواند از دوچرخه هوشمند استفاده و در هرمکان آنرا رها کند.

وی برخورداری از مسیر دوچرخه سواری که در سراسر نوار ساحلی و نقاط مختلف جزیره کیش گسترده شده افزود: فعال شدن سامانه هوشمند دوچرخه های اشتراکی گامی جدید و مهم برای استفاده از این ظرفیت کم نظیر است و جاذبه ای جدید گردشگری، تفریحی و ورزشی برای این منطقه ایجاد می کند.

مقدس زاد همچنین روز ۲۶ آذر، روز حمل و نقل را به همه فعالان این عرضه تبریک گفت و امضای قرار داد سامانه دوچرخه اشتراکی هوشمند را که همزمان با این روز صورت گرفت، رویکرد تازه در حوزه حمل و نقل عنوان کرد. 

 در این نشست مسئول فنی سامانه دو چرخه اشتراکی کیش در پاسخ به پرسش ایرنا، داشتن قفل هوشمند، داشتن GPS و ردیاب ، ضد سرقت بودن دوچرخه و قطعات آن و نداشتن زنجیر را از ویژگیهای این دوچرخه ها ذکر کرد و افزود: نداشتن اسپک و تیوب از دیگر ویژگیهای این نوع دو چرخه است. 

 وی افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش دارای زیرساخت دوچرخه سواری می باشد، این امکان فراهم شده که هر گردشگر یا مسافری که از دوچرخه استفاده می کند، بتواند در هر نقطه ای که خواست این وسیله را  رها کند، با اینحال ۳۰ ایستگاه برای سامانه در نظر گرفته شده و استفاده کنندگان در صورت تحویل دو چرخه به این ایستگاهها از امتیاز ویژه برخوردار میشوند.  

پیست دو چرخه سواری یکی از پر طرفدارترین و سهل الوصول ترین تفریحات ورزشی جزیره کیش است که بیشترین آمار استفاده کننده را به خود اختصاص می دهد.

این پیست ویژه با چندین ایستگاه عرضه دوچرخه یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری کشور محسوب می شود و در سرتاسر مسیر ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی جزیره مرجانی کشیده شده و کاملا مستقل از مسیرهای خودرو است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه