امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اولویت اصلی سازمان فعال سازی پروژه های تعطیل در کیش

اقتصادی تاریخ انتشار: 98/10/24 بدون نظر   567 بازدید

اندازه فونت    

دکتر ناصر آخوندی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد:

بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری های مشارکتی سازمان منطقه آزاد کیش با بخش خصوصی است.

http://gallery.kish.ir/public/images/gallery/4347/images/1%20(16).jpg

به گزارش دولتخانه کیش، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست ویژه خبری با اصحاب رسانه کیش گفت: مهمترین اولویت در برنامه های هیئت مدیره سازمان فعال سازی طرح های عمرانی غیر فعال و پروژه های نیمه تعطیل در سطح جزیره بود که این پروژه ها مردم ساکن و غیر ساکن بسیاری را درگیر خود کرده بود که با ارایه راهکارهای مناسب و کارشناسی به سر انجام رسید.

وی افزود: طبق این سیاست گذاری ها مقرر شد توان حداکثری خود را برای فعال سازی این پروژه ها به کار گیریم و با در نظر گرفتن قوانین و مقررات تعداد زیادی از آنها تعیین تکلیف و فعال شد

ناصر آخوندی بیان کرد سیاست خروج سازمان منطقه آزاد کیش از خام فروشی زمین موجب شد تا ضمن اجرای پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی، ارزش افزوده قابل تاملی متوجه سازمان شود. وی سهم سازمان از پروژه های مشارکتی را بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سیاست گذاری های سازمان در تسهیل فعالیت حوزه های صنعتی، مساعدت در فعال سازی واحد های تولیدی غیر فعال و تامین مالی پروژه های زیر ساختی و عمرانی نیمه تمام جزیره کیش از سایر اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته است. آخوندی همچنین از اصلاح شیوه نامه ها، بازنگری قراردادها و دستور العمل ها و همچنین چگونگی تامین مالی از بازار سرمایه و تسهیل فعالیت صنوف و تجار جزیره کیش خبر داد.

افتتاح حساب مشترک فی مابین سازمان و مالکین پروژهای تعطیل و رها شده کیش اقدامی موثر در جهت شفاف سازی تکمیل و اتمام بموقع پروژه ها است.

ایجاد حساب مشترک فی مابین سازمان منطقه آزاد و صاحبان پروژه ها گامی بلند در جهت شفاف سازی و تداوم کار و هزینه مستقیم منابع در ساخت و تکمیل پروژه ها دانست این اقدام مهم با تعامل بخش خصوصی و پیگیری کارشناسان اقتصادی سازمان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش رقم خورد.

آخوندی بیان داشت با هدف شفاف سازی و  نظارت سازمان بر فرایند ورود و خروج منابع اقدام به افتتاح حساب مشترک ۳ امضائی نمودیم که ۲ امضای آن را سازمان برعهده خواهد داشت وی تاکید کرد: در این فرایند نظارت بر ورودی منابع و پیش فروش هایی که از این پروژه ها شده، مطالبات و همه منافع با نظارت سازمان از طریق شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نظارت و انجام خواهد شد تا پروژه ها در زمانبندی تعریف شده و به دون مشکل حقوقی و مالی در زمان مشخص شده به اتمام برسند.

 وی با اشاره به پروژه های دامون ساحلی ۲، سارینا،پردیس ۳، دامون دریا ۱ و ۲، دهکده ساحلی، شهر آفتاب، کیش رویای زندگی، مهستان، لاریسا، مرکوری ،کارینا مال، هایلند و نیک ترابر گفت: مشکلات این پروژه ها حل شده است بطوری که برخی از همین پروزه ها شروع به فعالیت مجدد کردند و ما شاهد پیشرفت و تحرک قابل ملاحظه آنها هستیم.

 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان اظهار داشت: پروژه هایی که به مردم پیش فروش شده بود  با حساب مشترک حل شد و پروژه هایی که پیش فروش نشده بود با روش های دیگر فعال خواهند شد یا در حال نهایی شدن هستند.

حل و فصل یکی از پیچیده ترین معادلات یک پروژه بزرگ که چندی سال تعطیل و چند صد نفر را گرفتار خود کرده بود.

آخوندی با اشاره به اینکه مشکل پروژه شهرآفتاب یکی از پیچیده ترین معادله ها در صنعت ساختمان در ابعاد مختلف از نحوه واگزاری و پیش فروش و مثال حقوقی در عقد قراردادها بود، گفت این پروژه بانک پارسیان و یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک آینده به بن بست خورده بود و از طرفی واحدهای بی شماری به مردم پیش فروش شده بود به سازمان نیز بدهکار بودند. وی افزود: خوشبختانه این معادله چند مجهولی با همکاری کارشناسان حوزه اقتصادی و مدیریت حقوقی و در راس آنها دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و همراهی سرمایه گذار حل و مرتفع شد.

آخوندی گفت، حل شدن این معضلات آثار بسیار خوبی از جمله ایجاد شغل و رونق اقتصادی و بازگشت پروژه ها به چرخه تولید و از همه مهم تر تعیین تکلیف و امیدواری بسیاری از هموطنان که پس انداز خود را به صورت پیش خرید در چنین پروژه ها صرف کرده و با مشکل مواجه بودند به همراه داشت.

بازگشت مجدد ۱۸ واحد صنعتی به چرخه تولید طی یک سال گذشته

وی در رابطه با مشکلات شرکتهای صنعتی مستقر در کیش گفت ، عنایت به شرایط اقتصادی موجود و افزایش ناگهانی نرخ ارز مشکل نقدینگی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایجاد شده بود، به همین جهت تعداد زیادی از واحد های فعال صنعتی در کیش به جهت مشکلات و نوسانات ناگهانی ارزی غیر فعال شده بودندکه در یک سال گذشته ۱۸ واحد غیر فعال با سرمایه گذاری ۷۹۸ میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار به چرخه تولید بازگشته اند وی افزود در این بین برای ۲۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است همچنین تا خرداد سال آینده ،  12 واحد صنعتی دیگر با حجم سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیارد تومان فعالیت مجدد خود را از سر میگیرند بیان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر در این واحد های صنعتی مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود در همین راستا مشکلات تامین اجتماعی پرسنل شرکت سورینت کیش که متاسفانه بیکار شده بودند بررسی و مرتفع گردید.

ورود خودرو به ۳ منطقه آزاد کیش و قشم و چابهار منتظر تایید نهایی است.

واردات خودر و به منطقه آزاد کیش دیگر موضوعی بود که این مقام مسوول در سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره کرد و گفت: تامین خودرو مورد نیاز کیش و قشم و چابهار در دبیرخانه مناطق آزاد کشور مصوب شده و کارگروهی در حال پیگیری جدی این موضوع در وزارت صمت هستند از طریق ما و مسئولین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاداتی در خصوص محل تامین منابع ارزی برای واردات خودروها از جمله از محل تولید ارزهای دیجیتالی ارائه شده است.

تعامل و همکاری با کارگروه تسهیل تولید استان

دکتر آخوندی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش به همکاری و تعاملات صورت گرفته با کارگروه تسهیل تولید استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: برای شرکتهای تولیدی و صنعتی کیش معرفی نامه هایی صادر و ابلاغ شد تا شرکتهای تولیدی بتوانند از مزایا و امکانات این کارگروه بهره مند شوند،

وی افزود مشکلات  پایان کار، انشعاب آب و برق و مجوز های صنعتی بیش از ۹ واحد صنعتی بزرگ بر طرف شد که در دهه مبارک فجر این ۹ واحد افتتاح را می کنیم.

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به یک شرکت تولیدی داروی در کیش

دکتر آخوندی با بیان اینکه برای تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی جزیره کیش برای اولین بار توانستیم از بند (ب) تبصره  18 قانون بودجه ۹۷  برای واحد ها سهمیه بگیریم گفت: نخستین بار از این طریق شرکت کیش مدیفارم ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرد و واحد های دیگر نیز که درخواست داشتند معرفی شدند تا از محل بند (الف) بودجه در اختیار آنها قرار داده شود.

اقدامات ویژه جهت رفع مشکلات مالیاتی واحدهای صنعتی در کیش

ناصر آخوندی در خصوص مساعدت جهت تسهیل فعالیت های واحد های تولیدی صنعتی جزیره گفت: برای رفع مشکلات مالیاتی ۴ شرکت تولیدی و رفع موانع بسیاری از واحد های صنعتی که به دلایل مختلف موفق به گرفتن مجوز فعالیت اقتصادی نشده بودند یا فاصله ای بین اخذ مجوز و پروانه بهره برداری آنها ایجاد شده بود کارگروهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل شد و با کمک و تعامل مدیر مالیاتی جزیره مدیر کل مالیاتی استان و مدیر گمرک با رایزنی هایی که انجام و مشکلات واحد هایی تولیدی و صنعتی اعلام شده برطرف شد. ناصر آخوندی اظهار داشت: بسیاری از معضلات واحد های تولیدی که در یکسال گذشته به دلایلی مثل عدم اقدام به موقع  برای ارائه اظهارنامه مالیاتی دچار مشکل و مشمول مالیات میلیاردی شده بودند ؛با پیگیری های همکاران حوزه اقتصادی و تعامل با اداره مالیات، حل شد.

سه سال بهره برداری مستمر شرط تبدیل قراردادهای استیجاری شهرک صنعتی ۶ به قطعی

آخوندی در رابطه با صدور اسناد مالکیت واحدهای صنعتی شهرک ۶ گفت اقدامات مناسبی برای تبدیل قراردادهای شهرک های صنعتی از استیجاری ۵ ساله که موعد آنها تمام شده بود صورت گرفت ،وی افزود از این پس واحدهای مستقر در این شهرک صنعتی اگر ۳ سال متوالی اقدام به دریافت پروانه بهره برداری نمایند سند مالکیت قطعی برایشان صادر خواهد شد بطوری که هفته گذشته یکی از واحد ها به صورت نمادین سند قطعی خود را از دست دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کردند

ساده سازی شیوه نامه های صدور مجوز فعالیت اقتصادی

ناصر آخوندی با اشاره به بازنگری شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و اصلاح آنها در جهت حل مشکلات فعالان اقتصادی گفت: برای ساده سازی صدور مجوزهای فعالیت های اقتصادی، شیوه نامه هایی از قبل تنظیم شده بود که نیاز به گواهینامه از طرف سازمان فنی و حرفه ای داشت که امکان دسترسی به آن در جزیره کیش سخت بود،به همین منظور تفاهم نامه ای از طریق موسسه علوم و فنون با جوامع و سازمان ها و اتحادیه های مربوطه منعقد و امکان گرفتن تاییدیه ها و صدور مجوز ها در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه برای فعالان اقتصادی فراهم شد.

بازگشت وضعیت مالی سازمان به حالی بی نظیر و قابل اطمینان طی یک سال

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با تاکید بر اینکه در بخش تامین مالی که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است اظهار داشت: سال گذشته برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل روبه رو بودیم، بطوری که مدیران بالاجبار از یک بانک وام با بهره ۳۳ درصد جهت پرداخت حقوق معوقه دریافت کرده بودند، پروژه های زیرساختی هم متوقف بود، صورت وضعیت ها مانده بود و هیچ پروژه جدیدی به دلیل نبود منابع مالی عملیاتی نمی شد ، اما اکنون نه تنها هزینه های جاری سازمان برای چند سال آینده را تامین کرده ایم بلکه کل پروژه های زیرساختی از جمله بندر، فرودگاه و ده ها پروژه شهری برای رفاه بیشتر ساکنین جزیره کیش و گردشگران به چرخه کار و تکمیل برگشته و در دست اجرا است.

توان مالی سازمان در جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران

وی افزود: در این مدت بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان بدهی سازمان به پیمانکاران در قالب تهاتر تسویه شده است و در حال حاضر مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش ماهانه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان صورت وضعیت برای پیمانکاران پروژه ها پرداخت می کند و این نشان از توانمند شدن مالی سازمان است.

شیوه های جدید ارزیابی و راستی آزمایی سرمایه گذاران

آخوندی در خصوص شیوه های جدید انتخاب سرمایه گذار عنوان کرد: در انتخاب و ارزیابی سرمایه گذاران جدید نیز تجدید نظر شده دارایی ها و درآمدهای متقاضیان سرمایه گذاری با دقت بیشتری بررسی و از روش های ارزیابی نوین استفاده می شود. در این روش منابع درآمدی مستمر سرمایه گذاران باید شفاف مشخص شود.

امکان بهرمندی پروژه ها از ال سی های داخلی

دکتر آخوندی با اشاره امضا تفاهمنامه هایی با بانک های مستقر در کیش از جمله بانک تجارت و ملت گفت سازمان با هرکدام برای ۵۰۰ میلیارد تومان ال سی داخلی ۶ ماهه و با نرخ مصوب بانک مرکزی تفاهم کرده است عنایت به نهایی شدن و امضا این تفاهمنامه ، پروژه هایی که نیاز به تامین مالی از محل ال سی داخلی دارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.وی افزود عنایت به اقدامات و تفاهمنامه ها صورت گرفته اکنون بانکهای مستقل کیش میتوانند تا هر میزان لازم منابع در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند بطوری که پیش از این برای ۵۰ میلیون تومان وام مجبور میشدند از مراکز استان و بعضا پایتخت مجوز پرداخت بگیرند.

وی بابت ارایه ضمانت تعهد بازپرداخت اشاره کرد و گفت: سرمایه گذارانی که نیاز به اخذ ضمانت بانکی دارند از طریق معاونت اقتصادی معرفی میشوند تا بانکها در اسرع وقت ضمانت نامه در اختیارشان قرار دهند. وی افزود در این بین مقرر شد که بانک ها به میزان تسهیلاتی که پراخت میکنند تضامین لازم به همان اندازه از پروژه ها دریافت نمایند.

تغییر رویکردها و شیوه های واگذاری زمین در جزیره کیش

ناصر آخوندی در ادامه به تغییر رویکرد واگذاری ۱۰۰ درصدی زمین مسکونی ، به شیوه مشارکت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: قبلا زمین ها به صورت ۱۰۰ درصد واگذار می شد اما در حال حاضر ما زمین های مسکونی را تنها از طریق مزایده و ازکانال شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و به شیوه مشارکت واگذار می کنیم که ۹ زمین بسیار خوب را فراخوان دادیم و حدود ۵۰ شرکت در حوزه ساخت و ساز ارزیابی شدند تا مشارکت صورت گیرد.

در دوره گذشته نیز پروژه های مشارکتی داشتیم که ارزش افزوده خوبی برای سازمان به همراه داشته است مانند کیش رویای زندگی که ۵۰ درصد از آن را سازمان مشارکت کرده و متوسط قیمت کل پروژه های مشارکتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد محاسبه شده است.

تامین مالی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از طریق بازار سرمایه

وی در بحث تامین مالی پروژه های سازمان منطقه آزاد کیش نیز بیان داشت: ارتباط با بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار را با انتشار اوراق صکوک اجاره برای پروژه ترمینال فرودگاه رقم زدیم که اصل و فرع آن هر ۳ماه یک بار و طی ۴ سال پرداخت می کنیم که برای تضمین بازپرداخت آن از دارایی های راکد و حبس شده مانند هتل گلدیس، فارابی وآرین استفاده کردیم.

پذیرش هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه کیش در بورس

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری کیش در بازار سرمایه به عنوان هلدینگ چند رشته ای ثبت شده است و مراحل پذیرش در بورس را طی می‌کند وی خبر از انتقال ۴ شرکت تابعه سازمان به مجموعه هلدینگ داد و عنوان کرد: حضور و پذیرش سازمان منطقه آزاد کیش در بورس اتفاق خوبی بابت تامین سرمایه و جذب صندوق های تامین منابع مالی برای کیش بوده است.

اسرار سازمان خصوصی سازی برای واگذاری کیش ایر از طریق مزایده با هوشمندی مدیران وقت منتفی شد

آخوندی هواپیمایی کیش ایر را یکی از شرکت های مطرح شده برای  انتقال به زیرمجموعه بورس عنوان کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی در چند نوبت اسرار به واگذری کیش ایر از طریق مزایده عمومی داشت بطوری که در چند نوبت نامه نگاری با سازمان منطقه آزاد کیش با هوشمندی مدیران وقت بررسی موضوع متوقف شده بود وی افزود اگر چنین اتفاقی می افتاد موجب واگذاری ۱۰۰ درصدی آن میشد و مدیریت ایرلاینی که متعلق به جزیره کیش و منطقه آزاد بود از دست خارج می شد.

عرضه سهام کیش ایر در بورس و اولویت ۳۰درصدی کیشوندان

ناصر آخوندی گفت ،طی جلساتی با مسئولان سازمان خصوصی سازی پیشنهاد شفاف سازی برای برآورد قیمت و دارایی و اموال و برند کیش ایر ارایه شد که بر اساس آن کیش ایر را از طریق فرابورس یا بورس واگذار شود و حداکثر ۳۰درصد را به صورت سهام پایه و شناور واگذار کنیم و به عنوان سهام دار عمده ۷۰ درصد سهام در اختیار سازمان بماند تا بتوانیم ضمن حفظ مالکیت عمده کیش ایر بر ادامه فعالیت آن نظارت و مدیریت کنیم؛ در همین راستا جهت اصلاح ساختار مالی و سرمایه ای کیش ایر کارگروهی تشکیل و مقرر شد کارشناسان، دارایی های منقول و غیر منقول این شرکت را ارزیابی و ارزش گذاری کنند.

آخوندی افزود: از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، سرمایه کیش ایر  از ۱۰۵ میلیار تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شود. این مسئول اقتصادی در کیش گفت افزایش تعداد هواپیماها، نوسازی خطوط پروازی، حذف پارترکنندگان و ارائه پرواز های چارتری توسط خود شرکت و درنتیجه کنترل راحت تر قیمت ها از مهمترین امتیازات ارائه سهام کیش ایر در بورس خواهد بود.

عرضه فرآوردهای نفتی در تالار بورس کیش و راه اندازی پنجره واحد

ناصر آخوندی از امضا تفاهم نامه ای با بورس انرژی برای عرضه فراورده های نفتی و پتروشیمی در تالار بورس کیش در دهه فجر امسال خبر داد. و افزود راه اندازی پنجره واحد برای جلوگیری از بحث قاچاق کالا و نظارت بیشتر بر فعالیت های فرامرزی که در کیش و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از دیگر اتفاقات مهم در ماه آینده خواهد بود.

تهیه لیست کالاهای گروه ۴

دکتر آخوندی از ایجاد کد گروه کالایی ۴ برای استفاده اصناف و تجار که کد گروه کالایی مجاز برای آنها تعریف نشده است خبر داد و گفت: لیست کالاها تهیه شده و به امضا دکتر مظفری رسیده است و در حال بررسی این موضوع هستیم.

تاسیس مرکز عرضه میوه و تره بار

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با تاسیس میدان میوه تربار در کیش گفت تا ۶ ماه آینده این مرکز تاسیس خواهد شد وی افزود مطالعات اولیه در این خصوص صورت گرفته و زمین مورد نظر انتخاب شده است.

ورود پنج شرکت جدید بیمه ای به کیش

وی خبر از صدور مجوز فعالیت برای ۵ شرکت بیمه ای در کیش را داد گفت شرکتهای جدید بیمه ای با طرح های و بسته های جدید بیمه ای فعالیت خود را در جزیره آغاز خواهند کرد.

تهیه بسته های سرمایه گذاری در کیش و هندورابی

ناصر آخوندی اظهار داشت: کتاب معرفی بسته های سرمایه گذاری با معرفی ۴۱ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در کیش و ۱۳ بسته سرمایه گذاری در جزیره هندورابی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان تدوین و در نمایشگاه اینوکس امسال رونمایی شد.

طرح های ویژه جهت سود آوری سرمایه های خرد مردم

ناصر آخوندی در پایان با بیان اینکه طرح هایی برای خانه دار شدن اقشار کم درامد از قبل تاسیس صندوق های زمین و مسکن در کیش اجرایی می شود وی افزود ۲ شرکت در قالب صندوق زمین و مسکن با ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان مجور ورود و راه اندازی در کیش دریافت نمودند که در دهه فجر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

فعالیت این صندوق ها به نحوی است که منابع و سرمایه های جذب شده را فقط در ساخت پروژه هزینه خواهند کرد و با جمع آوری سرمایه های خرد اقدام به تولید مسکن و فروش بصورت یونیت های کوچک به سهام داران خواهند کرد بطوری که هر فرد با هر میزان سرمایه توان خرید خواهد داشت وی گفت در این طرح ها زمین و پروانه آورده صندوق ها خواهد بود و واحد های تولیدی با نظارت بازرسین و نمایندگان سازمان و صندوق و سهامداران تکمیل بر مراحل ساخت با کیفیت و فروش واگذاری سودآور نظارت دقیق خواهد شد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه