امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تشکیل ستاد رفع موانع درخواست جدی سرمایه گذاران جزیره کیش است

اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , گردشگری تاریخ انتشار: 98/11/02 بدون نظر   1801 بازدید

اندازه فونت    

سرمایه گذاران جزیره به جای خارج کردن سرمایه های خود از کشور در این شرایط سخت در مملکت خود سرمایه گذاری کردند، تشکیل ستاد رفع موانع سرمایه گذاری در جزیره کیش را از تصمیم سازان و قانونگذاران مطالبه میکنیم .

نادرکشتکار مدیر عامل شرکت پارس میکا کیش در حاشیه بازدید مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش از پروژه میکا مال ضمن اشاره به لزوم توجه ویژه به استاندارد سازی اماکن تفریحی و تجاری، پروژه ها گفت: امروزه شاخصه و ایده آل های استاندارد سازی تغییر کرده است و باید در بحث بازاریابی و بهره برداری از پروژه ها به گونه ای عمل کنیم که اتفاقات خوبی رقم بزنیم. استاندارد سازی از بحث های جدی است که همواره برای ما مهم و مطرح بوده صحبت از استاندارد سازی که شرکت میکا در حوزه های مختلف در جزیره انجام داده چه در بخش فنی مهندسی چه اقتصادی و چه گردشگری اماکن تفریحی و تجاری همواره استاندارد سازی مد نظر بوده و در این ابر پروژه همین هدف ادامه داشته است.

وی افزود در بحث بهره برداری و زیبایی شناسی پول چالش هایی را داریم جدای از مسایل فنی و متراژ که چقدر پول وارد می شود در پروزه میکا مال تا پایان پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد به اضافه هزینه مالی پروژه که شراکتی بین ما و بانک گردشگری تعریف و تامین شده است.

کارشناسی ۸ هزار میلیاردی ارزش سرمایه بانک گردشگری در پروژه میکا مال

کشتکار افزود: در این پروژه تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی از بانک گردشگری اخذ شده و این طرح به صورت مشارکتی با بانک گردشگری انجام می شود و در بورس ارزش سهم بانک گردشگری ۸ هزار میلیارد تومان جهت عرضه اولیه کارشناسی شده است.

کشتکار با بیان این که مجموعه میکا به تنهایی قادر به جذب سرمایه­ گذار نیست گفت: با بانک وارد مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری شدیم، و از سوی دیگر، این مجموعه کتابچه ­های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری های هدفمند طراحی و چاپ کرد که مخاطبان آن دو گروه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی بودند و در واقع برای کسانی طراحی شده بود که قصد برگشت سرمایه مناسب دارند.

مدیر عامل شرکت پارس میکا کیش در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص فضای کلی مجموعه میکا عنوان کرد: وی همچنین از هزینه کرد ریالی و ارزی قابل توجه برای راه اندازی خط تله کابین میکا خبر داد.

دریافت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خریداران و بهره برداران غرفه ها

نادر کشتکار از سرمایه گذاران با سابقه کیش با اشاره به اینکه فروشگاه های این مجموعه در مرحله سفید کاری  به خریداران، بهره برداران و یا مستاجران تحویل داده می شود گفت:  فضایی که قابلیت اجرای دکوراسیون دارد در این مجموعه ۸۴ هزار متر است که تا یک سال آینده اجرایی خواهد شد. این ۸۴ هزار متر قابلیت دکوراسیون دارد که ۴۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت حالا ما باید تسهیلات بلند مدت برای کسایی که می خواهند بهره برداری کنند ۵ ساله یا ۸ ساله تهیه کنیم که در این خصوص ۲۰۰۰میلیارد تضمین از بانک گرفتیم که بتوانیم تسهیلات بدهیم.

او در ادامه توضیح داد : پازل های گردشگری ما جور نیست ما یک اکواریوم زدیم با حجم ۱/۵ میلیون لیتر آب که برای جمعیت کیش و انحصارا برای توریستها طراحی نشده اصل مخاطبان آکواریوم دانش اموزان کشور هستند واگر برنامه ریزی درست انجام نشود این پروزه با هر هزینه ای که شده شکست خواهد خورد.

از شهریور سال ۱۳۹۹ تحویل غرفه ها را آغاز و تا پایان سال ادامه خواهیم داد

او در خصوص تحویل پروژه گفت: ۹۵درصد متریال پروژه داخل خود پروژه مستقر گردیده است و تا شهریور سال آینده بصورت موقت غرفه ها تحویل بهره برداران خواهد شد، تمام نگرانی ما راه اندازی سیستم خنک کننده مجموعه تفریحی تجاری میکا مال بود که با رایزنی با شرکت آب و برق کیش، پنج مگا وات از ۱۵ مگاوات برقی که خریداری شده است تا هفته آینده تحویل می شود. تمام تلاش ما این است که سیستم خنک کننده تا یک ماه آینده مستقر شود و تا آخر سال غرفه ها تحویل غرفه داران میشود در اصل در دو مرحله تحویل غرفه ها انجام میشود.

به اعتبار و اطمینان حاکمیت ماندایم و با وجود تمام سختی ها سرمایه های خود را در مملکت خود نگه داشته ایم

کشتکار با اشاره به تعامل مثبت سازمان منطقه آزاد گفت:همه این کارها به پشتوانه پدر این شهر که سازمان هست انجام می شود دیگر هیچ کس توان سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورویی روی زمین اجاره ای سازمان را ندارد ولی ما به اطمینان سازمان این کار را پیش خواهیم برد ولی نمی توانیم دیگران را به این اطمینان برسانیم.

وی افزود ما به جای اینکه برویم ترکیه و عمان خانه بخریم سرمایه را در هیمنجا و در مملکت خود نگه داشتیم تشکیل ستاد رفع موانع سرمایه گذاری در جزیره کیش را به طور جدی از مسئولین درخواست داریم.

وی سازمان منطقه آزاد کیش را پشتوانه این طرح عنوان کرد و گفت: به واسطه اعتماد، و تعامل فی مابین و جدا ندانستن سازمان منطقه آزاد کیش از این مجموعه ، پروژه میکا در هر شرایطی فعالیت خود را ادامه داده و بر مدار تولید و پیشرفت حرکت کرده است .

۱۸ هزار متر فضای تفریحی در میکا مال وجه تمایز این پروژه با سایر مراکز تجاری و تفریحی است.

کشتکار مساحت این مرکز را تشریح کرد و گفت: ابعاد کلی پروژه ۲۲ هزار متر مربع و ۳۵ هزار متر مربع مساحت زمین آن است ۸۶ هزار متر مربع فضای خالی است که برای اجاره مغازه و فضای تفریحی در نظر گرفته شده البته به صورت جداگانه ۱۸ هزار متر مربع فضا برای بخش تفریحی در نظر گرفته شده است و این نکته ای است که این مرکز خرید را از دیگر مراکز دیگر متمایز می کند بطوری که در این مال ۵ طبقه حدود ۶۰۰ مغازه در متراژ های مختلفی فضای تجاری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت، تمرکز میکا مال بر این است که به صنعت توریسم کمک کند در دسته بندی مناطق تفریحی پروژه دسته ای را که ایجاد هیجان می کنند در نظر گرفته ایم مثل تله کابین،شهربازی و سینما دسته بندی بعدی از مناطق تفریحی شامل اکتشاف و سرگرمی است مثل جنگل بارانی ،آکواریوم و دنیای اکتشاف که تمرکز آن بر دنیای کودکان و خردسالان است دسته بندی سوم سطح زندگی پر تحرک است که شامل پاتیناز و بولینگ می شود و در انتها بحث تمدید قوا و آرامش مثل اسپا و کافه و رستوران خواهد بود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه