امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

یادگیری زبان اشاره از ملزومات یک جامعه فرهنگ محور است.

آموزشی , اجتماعی , فرهنگی تاریخ انتشار: 98/11/04 بدون نظر   1775 بازدید

اندازه فونت    

سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: ابلاغ ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی کشور

آموزش و پرورش استثنائی در کل کشور ۱۵۳ هزار دانش‌آموز دارد که هشتاد و سه هزار نفر از آنان در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنائی و در هفت طیف ناتوانی و بقیه در دوره‌های فراگیر مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش دولتخانه کیش ،سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش پرورش اظهار داشت : سازمان آموزش و پرورش استثنائی در سیاست اصلی خود به تحصیل این دانش‌آموزان درآموزش‌های فراگیر می‌اندیشدکه این میزان درمدت اخیر۸۲ برابرافزایش پیداکرده است و در سیاست دوم، “مناسب‌سازی” خدمات در بعدهای مختلف: فضا، تجهیزات، نیروهای انسانی و محتوای کتب درسی، مورد توجه است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور افزود: حدود ده هزار دانش‌آموز در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه علی‌رغم امکانات خوب جزیره، از فضای آموزشی کافی برخوردار نیستند.
حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل سرعت رشد تعداد دانش‌آموزان در کیش، سرانه فضای آموزشی با همان سرعت رشد جمعیت، پیش نرفته و در نتیجه از شاخص فضای آموزشی کشور که پنج و دو دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است، عقب مانده و در حال حاضر فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۴.۴ متر مربع است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور تاکید کرد: با دستور ساخت ۶مدرسه این سرانه به ۸.۳ متر مربع که شاخص جهانی است می‌رسد.
وی با اشاره به یکی از این مدارس که کاربری آموزش استثنایی خواهد داشت گفت: نیازهای این دانش‌آموزان در زمینه‌های اقتصادی، فضا و نیروی انسانی پنج برابر افراد عادی است و در نتیجه شاخص جهانی برای فضای آموزشی به ازای هرکودک استثنایی ۲۲.۵ متر مربع است که این عدد در ایران ده متر مربع می‌باشد.
معاون وزیر آموزش پرورش افزود: با ساخت این مجتمع در کیش، با توجه به تعداد کم معلولین ذهنی و حرکتی در کیش، در کل کشور به شاخص جهانی نزدیک خواهیم شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: همه تعالیم مربوط به دانش‌آموزان استثنائی، خاص و نیازمند نیروهای توانبخشی است که این ۸۶۴ نیرو تا پیش از این، درطرح رتبه‌بندی قرار نمی‌گرفتند اما خوشبختانه در طرح ممیزی روز گذشته مقرر شد که این نیروهای زحمتکش نیز مشمول طرح رتبه‌بندی شوند.
حسینی “ایاب و ذهاب” را از دیگر معضلات خانواده‌هایی که فرزند معلول دارند برشمرد و گفت: “روز گذشته ۹۰میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها ابلاغ شد.” و شهرداری‌ها و شوراهای شهر استان‌های مختلف، کمک شایانی در این زمینه کرده و می‌کنند و از کمک پنجاه درصدی سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین هزینه کامل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنائی کیش خبر داد.
حسینی تاکید کرد:این سرویس‌های رفت و آمد باید با گزینش و تربیت مربی و راننده مخصوص، به کلاس سیار تبدیل شده و با فراگیری مهارت‌های ارتباطی و فنی، به افزایش ضریب تعیلم و تربیت کمک کند.
وی تاکید کرد:اگر نظام تشکیلاتی و ساختاری آموزش و پرورش در مناطق آزاد به شکل مستقیم با وزارت باشد، قطعا در مسیر ارتقا آموزش می‌توانند مسیرهای مشترک و محکم‌تری بردارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: بخش “مدیرکل شورا و مناطق آزاد” در وزارت ایجاد شده است که می‌تواند به استاندارد این مناطق کمک کند.
حسینی ادامه داد:تا سال ۱۴۰۱ با “ریزش منفی” یعنی تفاوت مشهود تعداد رشد دانش‌آموز و بازنشستگی معلمین روبه‌رو هستیم و این مورد تا سال ۱۴۰۶ ملایم‌تر شده و بعد به ثبات می‌رسد.
در پایان این نشست، ضمن امضای تفاهم‌نامه ساخت ۶ مدرسه در کیش، معاون وزیر آموزش با تاکید بر اهمیت زبان اشاره در فضای عمومی و آموزش و اشاره به نمونه بودن فعالیت‌های دکتر مظفری در سراسر کشور، برای فرستادن مربی و آموزش زبان اشاره و توانایی ارتباط با این معلولین به کیش اعلام آمادگی کرد.


حسینی، شهر درست را؛ شهر دوستدار انسان، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار معلول و شهر دوستدار کتاب دانست و گفت: یادگیری زبان اشاره از ملزومات یک جامعه فرهنگ محور است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه