امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سفیر اتریش، در حال انعقاد تفاهم نامه های فرهنگی و هنری با کیش هستیم

اجتماعی , تفاهم نامه , فرهنگی , کیش , هنری تاریخ انتشار: 99/03/06 بدون نظر   2420 بازدید

اندازه فونت    

اشتفان شولتز، گفت: درحال حاضر در حال رایزنی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور برای داشتن برنامه‌های مشترک هستیم.

به گزارش دولتخانه کیش، اشتفان شولتز، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس جنگ خرمشهر در کیش، به برنامه‌ریزی مشترک سفارت اتریش و سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور مردم کشورش در جزیره کیش اشاره کرد و اظهار داشت: در ایران همیشه چهارچوب‌هایی وجود دارد و درحال حاضر در حال رایزنی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور برای داشتن برنامه مشترک هستیم.
سفیر کشور اتریش، که اولین بار در بهمن ماه و آغاز اپیدمی کرونا در کیش حضور داشته، از حضور دوباره خود در جزیره و اولین مسافر بین‌المللی بودن این منطقه بعد از دوران محدودیت سفر‌ها، ابراز خرسندی کرد و گفت: آمدن به کیش را خصوصا در ماه مبارک رمضان، برای خود افتخار می‌دانم.
وی از آب‌های گرم خلیج‌فارس به عنوان اولین جاذبه و مزیت کیش نام برد و ادامه داد: طبیعت این جزیره، آن را در جهان متمایز می‌کند.
اشتفان شولتز که سرپرست ارکستر “اتریشایران” می‌باشد، با اشاره به اینکه مقرر بود در ماه فوریه، مجموعه برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری با عنوان “هفته اتریش” در کیش اجرا و برقرار شود و به علت شیوع ویروس کرونا ممکن نشد، تصریح کرد: بنا داریم هنرمندان اتریشیایرانی را به جزیره کیش بیاوریم و تعداد این هنرمندان را ۱۲۰ نوازنده و خواننده بیان کرد.
وی با تاکید بر اینکه اتریش، تنها کشور غربی در ایران است که دارای موسسات فرهنگی می‌باشد، بیان کرد: تنها در سال گذشته ۱۳۰ ایونت توسط این موسسه فرهنگی در ایران برگزار شده است.
سفیر اتریش برگزاری نمایشگاه‌های هنری، و ارائه و معرفی غذاهای اتریشی حلال را از برنامه‌های این کشور برای اجرا در ایران عنوان کرد.
شولتز با ابراز خرسندی از حضور و تمرین تیم ملی فوتبال ایران در کشور اتریش طی چند سال گذشته، گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا در صورت صعود و حضور تیم ملی فوتبال اتریش در جام جهانی قطر، اگر به‌خاطر قراردادهای از پیش تعیین‌شده، امکان حضور و اردو در جزیره کیش را نداشتیم، مسابقات دوستانه‌ای بین تیم‌های دو کشور برگزار شود.
او با اشاره به حضور ایرانیانی که در آن کشور حضور دائم و موقت دارند، ابراز امیدواری و تمایل کرد که شرایط حضور هنرمندان کیشوند نیز در اتریش فراهم شود و گفت: هم‌اکنون نیز چنین برنامه و شرایطی برای اقامت چندهفته‌ای هنرمندان دیگر کشورها و اجرای هنرهایشان وجود دارد.
سفیر کشور اتریش در خصوص کتاب مجموعه عکس “ژوزف پلروس” که اکنون در جزیره کیش حضور دارد، اظهار کرد: وی که سال‌های ۲۰۱۵_۲۰۱۶ به ایران آمده است، تحت تاثیر آرامش ایران در ماه مبارک رمضان که همزمان با ورود و حضور او در این کشور بود، آثاری را خلق کردند که در این سفر، قصد رونمایی و ارائه آنها را دارد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (110) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه